tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

KL i går var jag såååååå lycklig.. kändes som att vi fick ett genombrott=)

först var hästen seg men sen kom han igång efter lite uppvärmning å travade på hur fint somhelst i bra tempo med framåptbjudning.. å han jobbade å trampade under sig.. sen skulle vi testa galoppen å han fattade direkt:D å höll.. fast man får påminna honom lite:P men han tog tom galopp från skritt å känns sååååå bra att ha en häst som vet vad galoppskänkel innebär..är intevan vid de.. får se omde går lik abra ihelgen.. dock ska jag rida ut åxå så han inte tröttnar på tt jobba i paddocken..=)

Jag kikar in lite då o då o kollar hur det går för dig med den nya, och vad roligt att det går så bra!!:) Det verkar vara en riktigt trevlig kille du hittat :)

tack=) ja de är han v erkligen. men ibland slår de genom att han trots allt bara är 6 år:P men de är skönt att han kan visa de åxå.. nä han är underbart snäll å ärlig i allt..men gör itnejag rätt så gör inte han de:P

Ja han är ju bara en ungdom som du säger :) haha, ne inte kan man låta matte bara åka omkring ^^

Håller med! :)

*kl*
Idag dressyrade vi efter en vecka med bara hoppning, uteritter och bus. Jag TROR att det kan vara så att jag har världens bästa häst! ❤

Härligt att höra :)

Kl
Idag har jag och L varit på AR-kurs och det har varit sååå kul :) Jag har fått lära mig att inte ge så många och stora signaler och det har varit väldigt nyttigt. L har också visat sig vara läraktig och duktig, men det är han ju alltid :p Dagen gav oss mersmak och vi vill definitivt göra om det :)

I väntan på vår tur:
1947916_10202861120982013_5672789346757497600_n.jpg

En liten filmsnutt också:
https://www.youtube.com/watch?v=aXNcszeLztc

låter kul=)

själv är jag stolt över min Top... stallägaren red honom idag å hon sa de att från första gången hon red honom.. typ 4 veckor sen å till nu så är de stoooooor skillnad på honom.. han är mjukare å lyssnar bättre.. så jag får nog ta åt mig lite tror jag :) men han skötte sig bra idag å var såååå fin . slänger in en bild från hagen.. min snygging:D

Åh så fin! :love:

*kl*
En tråd för mig! :)

Har två islandshästar, en ska säljas och den andra är mitt livs kärlek som jag firade 14 år med i lördags! :love: Men både jag och min ena valack "lider" av övervikt som vi försöker jobba bort tillsammans! ;) Tanken är dock att jag ska köpa en ny häst snart, en stor häst som jag ska träna och eventuellt tävla i dressyr. :)

Här är jag och min valack:
531192_10150784173684885_1322993565_n.jpg

38844_419727849884_6977265_n.jpg

Det är klart du ska ta åt dig :) Passa på att suga åt dig så mycket du bara kan nu :)

Tog mig samman trots vädret och gav mig ut på en tur idag och måste säga att L skötte sig rätt bra ändå. Med tanke på att det blåste och regnade på tvären och att vi red genom ett par viadukter under motorvägen (som han redan innan är lite misstänksam mot) så tycker jag att han gjorde en kämparinsats idag :) Det gjorde vi väl bägge två egentligen bara genom att ta oss ut :D

idag har jag gjort framsteg..! jag vågade trava över bommar.. även upphöjt.. å de känns sååååå bra att äntligen vågat göra de.. men hästen är ju helt underbar å vet precis vad han ska göra.. testade även att galoppera öer en men då taggade han som fasen då de ar hinderstöd på sidan, en flyttade vi bommen så gick de bättre. känns så bra att komma framåt.. är stolt över både honom som står ut med mig å över mig själv att jag äntligen vågar igen:D så ett litet skutt är nog inte långt borta nu:D

Ber om lite råd och tips från alla underbara i den här tråden.
Efter flera år av depression blandat med hästrelaterade skador så förstördes min relation till mat totalt och jag har gått från att äta för lite mot hur pass aktiv jag var i yngre tonåren- till för mycket mot hur inaktiv man varit i perioder de senaste åren.
Ligger i nuläget på ca 83kg men går sakta men säkert nedåt efter upptagen träning och löpning (mår mycket bättre mentalt just nu än jag gjort på flera år).
Men! Då till mitt "problem". Jag är en kvinna av modell större, inte bara med tanke på den nuvarande övervikten, utan även till längd (177cm) och kroppsbyggnad.
Jag har just nu varken egen häst, jobbrelaterad häst eller medryttarhäst, vilket jag nu börjat söka efter så smått.
Jag har aldrig sökt medryttarhäst genom annonser tidigare, utan har antingen haft egen eller helt enkelt hittat samarbeten med hästägare på annan väg- därav är jag lite novis på hur ett intressemejl bör skrivas, men skriver kortfattat ned vad jag söker efter i samarbetet samt vad jag själv har att erbjuda.
Av dom tre mejl som jag skickat hittills så har jag inte fått svar på något alls, vilket jag nu -nojig som man är- börjar koppla till min vikt..
Jag har varit rättfram i mejlen om att jag har x-antal extrakilon i nuläget men är på väg mot en hälsosammare kropp igen, och jag har självklart endast svarat på annonser om större eller mer viktbärande hästar samt bifogat bilder. Men som sagt, inte ens ett svar..
Jag anser mig själv som en någorlunda välutbildad ryttare inom flera discipliner och har erfarenhet från både arbete med tävlingshästar och utbildning av unghästar, men betyder verkligen vikten så mycket?
Kan man inte rida alls om man väger över 80? :(

För att ni ska ha något att jämföra med.. På den övre bilden är jag ungefär 15år och vägde runt 65kg, på den undre som är tagen i år är jag 22år och väger som sagt lite över 80kg (ni får dock tänka bort dunvästen, haha).
1453222_10151831965931510_919625963_n.jpg

1470139_549380705155915_612312643_n.jpg

*ursäktar i förväg för en himla massa text*

@Cydonia - jag tycker du har en skev kroppsbild för du är inte speciellt överviktig. Snarare har du en kass självkänsla och det är nog det som har lyst igenom i dina mail. Jag väger betydligt mycket mer än du och rider regelbundet. När jag tar mig ner till din vikt kommer jag se mig själv som nästan normalviktig. Jag är 2 cm längre än du.

Håller med de två ovanstående faktisk, jag vöger mer än dig å är kortare så,

jag har hittat både medryttarhästar, fodrhästar och egna hästar med att lägga ut en sökes annons, jag fick sällan svar om jag mailade på någon annons men mär jag skrev sökes fick jag massor:-)

Ingen fara alls! Du är inte speciellt överviktig, och det finns självklart massvis med hästar som utan problem bär 80+ kg.
Jag väger betydligt mer än dig och har ändå lyckats hitta medryttarhästar, men det har förstås tagit sin lilla stund då jag väger 104 kg. Hade dock medryttarhäst när jag vägde 112 kg också, men det var en bruksnordis modell Hulk :p När jag vägde 95 kg red jag ett halvblod, var inga problem där heller.

Ska faktiskt iväg och provrida en häst nu i veckan, den ägaren vet om min vikt och sa att det inte är några problem.

Svarar alla: Tack för många fina svar!
Jag kanske har en lite skev bild av mig själv.. men har alltid känt mig som "den stora tjejen" från ung ålder, så nu när jag faktiskt är lite större så känns det väl ännu hårdare.
Ägaren till min förra medryttarhäst var även lite oförstående med att alla inte väger 50-60kg (hon har en jättefin kropp för sin ålder, liten och nätt) och när jag även såg hennes annons för medryttare några veckor efter att jag tyvärr slutade så har hon skrivit in en maxvikt på 70kg för hästen. Vilket känns lite som en pik mot mig och tog väldigt hårt.. (hästen är stor och kraftig och bär upp tunga män utan problem)

Men tack för stöttande ord! Jag ska knåpa ihop en finnes-annons så fort jag kommer hem!:laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 133
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar