tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

@Boll Vad fina ni är :)

@purity_666 Välkomna hit också, och ni är fina som vanligt :)

Jag är precis hemkommen efter ett dressyrpass på banan med L och jag kan konstatera att jag är den som ser till att vår utveckling inte går i raketfart framåt. När jag rider ordentligt och har koll på min kropp får jag precis de reaktioner och svar av L som jag vill ha, dessvärre har jag inte alltid koll på mig själv. Idag upptäckte jag att jag har ett mycket bättre tramp i högerstigbygeln än i vänster. Jag har tyckt att L drar lite till höger och har lätt att förböja sig till vänster och nu förstår jag bättre varför. Nu är han säkert också lite ojämn i sina sidor, men det blir ju inte bättre av att jag också är det.
 
Hejsan Hej! Här går det framåt :) Vi ska starta på en P&R nu på fredag, LB:1 !!! *Gaaah* Jag är sjukligt nervös men, det är ju "bara" en träningstillfälle för framtiden. Ska då erkänna att jag är perfektionist och det var ju därför jag fick sluta tävla redan som 11 åring :) för mycket vinnarskalle! Brås på pappa ;) kul att se att det går framåt för er alla!!
 
_Förlåt lazer, nya forumet, ¨blir lite förvirrad. Tyvärr bor du också lite långt ifrån och har ju dessutom en egen fin nordsvensk!

Det är lugnt :) Sånt som händer, men nu vet du ju var jag bor om du någon gång skulle behöva den informationen till nåt :D
 
Här är en till tjockis. Min häst är en polsk import född 1987 och är kanske inte jättegrov, men verkar som att han bär upp mig bra ändå.
Jag är 163 och väger 90 nånting.
Min häst är 153 i mkh.
11_531b680f9606ee1446a5a9a7.jpg

4_52dc2bc888e59d8aa44c9cf0.jpg

994875_495709013842791_976420324_n_52c414112a6b22097421f0b5.jpg
 
@Tikket Vad fina ni är :)

Kopierar från en annan tråd:
Precis hemkommen från en blöt ridtur. Idag hade vi både toppar och dalar, till exempel gjorde vi flera fina fattningar, men också några mindre bra. L var helt obrydd om vädret och det är ju himla skönt att han är det, då kan jag rida i princip när jag vill utan att han blir missnöjd. Om jag sedan tycker att det är för dåligt väder är ju en annan sak :D

L fyller förresten 5 år idag! Jag tänkte att jag skulle ta några bilder, men eftersom typ himlen har öppnat sig här på västkusten blev det inga :( Ska se om jag kan få till några i helgen.
 
Skrev i en annan tråd:
Var i nyss i stallet och red en stund idag med. Det var samma som igår med både toppar och dalar, men det är ju så som det är mest.

Tänkte ju att jag skulle tagit bilder igår, men de blev lite tråkiga. Som denna:
STP85739.jpg

Ser ju ut ungefär som han har sålt smöret och tappat pengarna...
Så jag gjorde ett nytt försök idag:
STP85753.jpg

Med ungefär samma resultat. Nåväl, vi skulle ge oss ut i alla fall och visst ser han peppad ut?
STP85754.jpg

Enda gången han såg nöjd ut var när han fick gå ut till gräset igen:
STP85755.jpg

Söteplutt :love:
 
på söndag åker jag till ullared! wiee!! då ska de shoppas :D nåt speciellt som nån tycker att jag bör köpa där som är bra att ha till hästen som är billigt?:P
 
@NightRain Vad kul att åka till Ullared :) Jag tycker att basgrejer är bäst där, typ handskar, borstar och sånt :)

Jag och L körde ett pass idag. Vi började med uppvärmning längs en runda ute och det gick bra med alla bilmöten (vi har haft lite problem i trafiken på sistone). Sedan gick vi in på ridbanan och körde ett kortare pass och det gick riktigt bra :) Finaste L :love:
 
@NightRain Åhhh.. jag vill oxå till Ullared! =) Jag brukar köpa på mig sånt som alltid går åt som Helosansalva, hästschampo, flugmedel, grimmor, förbandsmatrial ect. 1 kg bomull kostar 199:- på apoteket och sist så betalade jag 59:- på Ullared.

Vi körde ett pass hos vår SJG idag och fy för med kramp man kan få i ljumskarna :o men vi har gjort framsteg och idag fick jag lära mig hur man ska sitta ner i traven utan att min dam tar myrsteg :up:
 
Kom precis hem från stallet. Hoppade lite idag faktiskt :) Eftersom L är väldigt grön i hoppningen började jag med att lägga ut en travbom framför ett litet kryss till att börja med. Min tanke var att han skulle trava över bommen och sedan ta ett litet skutt över krysset och landa i galopp. Lazer tyckte att det verkade jobbigt och travade över bommen och även över hindret, så jag gav upp den övningen rätt omgående. Vi avslutade i alla fall med att hoppa en liten studs, med bara två hinder, och det löste han galant :) Trots att det var första gången han hoppar studs :bump:

Igår hade jag en vän med mig ute i stallet och hon fick rida L en stund, första gången någon annan än jag rider honom, och jag var lite spänd på hur det skulle gå. Det var intressant att se hur han reagerade, nämligen inte alls. Några missförstånd blev det, men annars gick det bra. Det kändes rätt bra att det gick så bra och att få höra att han är känslig och lyhörd gjorde att mattehjärtat svällde lite av stolthet :D
 
KL
midsommar har varit underbar!

igår midsommarafton så red jag ut en sväng ensam i skogen.. galopperade på ställen jag inte vågat innan.. sa till mig själv att jag måste börja sätta upp mål igen de gjorde jag.. jag klarade de.. galopperade en hel del.. måste börja lite på min häst som är världens snällaste.

idag midsommardagen å red jag i paddocken.. la ut lite bommar på spåret som jag tänkte att jag skulle trava å galopepra över.. var väldigt nervös.. men JAG KLARADE DE !! är sååååååå glad.. trodde aldrig att jag skulle våga galoppera över.. men degjorde jag.. han gjorde tom ett skutt en gng å jag blev inte rädd.. känns så underbart att få tillbaka självförtroendet igen.. än är jag inte ända framme men de kommer... är på god väg.. underbara häst! :D
 
@NightRain Heja er! :bump:

Jag och L har kört en sväng idag. Det blev vår vanliga runda eftersom jag var själv och jag inte riktigt vågar ge mig ut på utflykter med vagnen när jag inte har sällskap med mig. Det gick rätt bra. L var avspänd och lyssnade bra under merparten av turen. På vissa speciella ställen blir han dock spänd och tittig, och lite ofokuserad på mig och mina kommandon. Sist jag körde denna svängen satt jag och sjöng för mig själv och det verkade släcka en del av spänningarna. Förmodligen för att jag själv blir mer fokuserad på nåt annat än att "nu passerar vi stället där L blir spänd". Men det skulle ju verka rätt suspekt om jag sitter och sjunger för full hals varje gång vi kör där :D Så jag måste nog hitta nån bättre lösning :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp