Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Llaika: Aa, ska bli hur kul som helst! (Inte att få ett skåp då men att ha en häst haha) :)
Addicted: Smart ;) Bor du själv+eventuell annan person eller med dina föräldrar? (Om man får fråga) Har helt glömt hur gammal du är...
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Igår red vi ut, vi var bara två stycken (förutom ridläraren som red med oss). Jag red inte Palema- och det är jag glad för eftersom hon tydligen hade varit lite jobbig förra gången dom red ut. Eftersom 4 stycken i gruppen inte var där fick jag rida Meja. Det gick jätte bra, hon var ganska pigg i galoppen men absolut inte så att jag inte hade någon kontroll. Jag har inte ridit ut på ett tag så det var jätte kul! :) Plus att jag tyckte Meja var en jätte rolig häst att rida, synd att jag inte fått rida henne något mera.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Åh vad mysigt med uteritt, i det här vädret också! Längtar verkligen tills i sommar när jag får galoppera omkring i skogen :D Och Lukas går det bra för också hörde jag, LA-debut i helgen :bump:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Eller hur, nu är det ju ljust också. :D
Vad roligt! Lukas var ju också med på uteritten, bockade lite framför Meja i galoppen vilket hon inte uppskattade, men annars gick det jätte bra. :p
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Jag var och hoppade klubbhoppning i söndags :) Dum som man är så säger man innan man börjar rida att "han bockar aaaaldrig". Det fick jag äta upp både en och två och fler gånger :p Men han var pigg och glad, något stark bara men det är inte så konstigt. Så glad att jag fick rida honom bara :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Red Palema igår, vi jobbade med öppna i skritt och trav. Gick mycket bättre än senast jag red henne, hon var fortfarande väldigt seg i galoppen och jag fick verkligen jobba med att hålla i gång henne i varje steg. Däremot gick traven väldigt bra igår, hon gick riktigt fint imellanåt och jag kunde hålla tempot nere även när hon blev lite stark och dragig. (Kan man säga dragig? :p) Hoppas på att det går bra nästa gång när vi ska hoppa terränghinder... hehe, hoppas på att jag har kontroll överhuvudtaget.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Hej!

Jag flyttar snart till Solna och är nu ute på stor ridskole-jakt. Har ni några tips? Har startat en tråd i ämnet, men så såg jag denna tråd och tyckte min fråga passade in:)

Tacksam för tips, råd och hjääälp!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Tyvärr kan jag inte svara på den frågan eftersom jag inte bor i Solna, utan nere i Skåne. Men jag hoppas du hittar något bra! :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Tror inte man får skriva i forumet men kolla din PM-inbox:)

Jag red Killen igår och det gick inte så bra. Det känns aldrig som jag hittar någon riktigt bra känsla även om han gör alla rörelser osv bra. Det är svårt också för han är så otroligt lättstressad och på, och jag har också väldigt lätt att stressa upp mig. Ska nog prova igenom några fler hästar i höst och se om det finns någon annan som passar mig bättre :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Red Nektar sist. Det gick bra. Vi jobbade mycket självständigt.

Sen red jag privatlektion på Sol igår. Jättefin häst, det gick bra. Hon var jättefin att rida och superkelig att sköta om.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

*kl*

Någon här som vet eller har hört ngt om Enskede Ridskola i Sthlm? Är den bra?
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

-kl-

Återansluter mig blygt till hästvärlden via denna tråd.
Sökte mig en plats i instruktörsgrupp till hösten, men välkomnades att provrida min grupp redan ikväll.

Jag är ganska ringrostig, och MYCKET nervös...:crazy:

Men mest väldigt, väldigt entusiastisk!:D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Lycka till :)

KL

Jag har ridit två gånger sen jag skrev sist. Samma häst båda gångerna, en dromedar. Skitstor och tung. Har gått ganska bra, det gäller att jag kommer ihåg benen bara :cool: Då blir han jättefin i alla fall. Tre gånger kvar, sen blir det uppehåll för min del.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Red Sicilia sist. En snäll nybörjarhäst. Hade inte ridit dressyr på henne på flera år. Det gick bra och hon var verkligen fin. Var nog på bra humör också. Inte alls lika seg som jag minns henne.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

KL

Hoppade terräng igår, och jag red inte Palema. (som tur var, hon är tydligen väldigt svår i terräng- som jag misstänkte eftersom hon är ganska stark och gärna drar framför hinderna.) Istället red jag Meja (Maison), en D ponny som verkligen är en jätte rolig häst att rida och snäll. :) Det gick väldigt bra, hon höll sig lugn även om dom andra hästarna stressade upp sig lite och så hoppade hon jätte fint. Meja är faktiskt som en lite större version av Milly- ponnyn jag red i Italien.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Det kommer säkert gå superbra :D :banana:

Det gjorde det också.
Hittade dit, hittade stallet, hästen och en gammal bekant i samma grupp.
Dessvärre blev jag (<155cm) av misstag tilldelad hästen (>175) som blivit friställd vid avbokning. Men efter 17 månader utan att ha sett häst mer än på tavla kunde jag fortfarande rida ihop hela djuret hyggeligt mellan hjälperna.

Däremot verkar det oklart vart jag hamnar i grupperna.
Får visst fortsätta prova mig fram under de veckor som återstår under VT.
Ridskolan verkar iaf trevlig, ridfröken rekorderlig och hästmaterialet till synes gott och välridet.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)

Kul! Du får uppdatera om hur det går sen.

Hoppade fina Linus igår.
Han var inte lika fin på framridningen som han var förra veckan, men det kompenserade han upp genom att hoppa superbt! Vi skulle hoppa lite titthinder vilket inte är Linus starkaste sida om man säger så. Men han hoppade allting på första försöket! Han sköt ut bogen ganska mycket och var på väg att stanna ett par gånger, men han hoppade!
Avslutade med två svängar på en bana som låg på 1 m. Första rundan gick inte så bra, kom för nära på alla hinder för han sköt ut bogen och jag red ganska dåligt.

Andra vändan hade jag honom mycket rakare och då gick det jättebra! Sen stannade han visserligen på näst sista hindret, en murmatta gjord av vaxduk som är lite spooky, men då red jag faktiskt förjävla kasst så det får jag ta på mig helt och hållet. Och han hoppade den typ 4 ggr innan, och sen hoppade han när han kom på det igen. Framför allt kunde jag rida runt hela banan och det kändes inte så högt, jag som brukar vara så feg! Nej men jag är superdupernöjd med duktigaste Linus, vill bara hoppa mer nu!
Men är bara 2 ggr kvar på terminen för min del tyvärr :(
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: zarmino
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 842
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 537
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp