Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (3)
hehe, insåg precis att jag har fått en helt annan bild av hästars storlek sen jag började på nuvarande ridskola... jag är ungefär lika stor som dig, och nu rider jag ju bara häst. Jag brukar ha
lilla Owen, men han är ändå häst...
stora hästar är det när de börjar närma sig 170. Haha, herregud var fort det har förändrats, för 1,5 år sedan var jag max 5 cm kortare och tyckte C- liten D-ponny var perfekt. Nu känns alla ponnyer supersmå, och 160-hästar känns lagom. Fast jag VILL rida ponny igen egentligen, men det finns inga varken på ridskolan eller skolan. Lite random inlägg, men jag kom precis att tänka på det.
kl
För ett par veckor sedan hoppade jag Owen, och det gick riktigt bra. Vi hoppade en liten bana med kanske 80 cm höga hinder, och han var pigg och glad som vanligt när det är hoppning.
förra veckan red jag markarbete med Valentino, som jag inte haft på evigheter. Han är 170 hög och... inte grov, men stor på alla sätt liksom, så det är rätt mycket häst att rida. Det gick bra, iaf stundvis, men jag var helt slut efteråt!
Igår red jag Undici för första gången. Han var jättemysig, pigg och ganska känslig och arbetsvillig, och hade stora, mjuka gångarter. Lite tittig ibland bara, men det störde inte så mycket. Vi galopperade massor och tränade att korta och länga galoppen ordentligt, och göra galoppombyten utan att öka tempot (något som Undici gärna gjorde så fort han förstod att vi skulle byta varv
). Jag hoppas att jag får rida honom fler gånger, för han var väldigt rolig.