Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Llaika: Vi får se, han kanske bara inte kommit än. ;)

Jag tycker det är super roligt att testa nya hästar nu, eftersom jag inte riktigt känner hästarna på Torns än. :p Får se vilken häst det blir på måndag, fast jag tror dom försöker göra så att man rider samma häst 3-4 gånger och sen byter man så det blir nog Nemo men det är ju roligt!

KL

Hoppning med samma fuxvalack som förra veckan! Hoppade en serie på ena långsidan, gick ganska bra. Kom lite efter en gång men det va mest att han va så taggad och det brukar han inte vara, han är en typisk dressyrhäst som går i sin lilla bubbla tills man väcker honom.

Lite omställning också att inte hinna hoppa så mycket, gick i en hoppspecial innan så det blir ju lite skillnad.

Det blir nog inte Nemo, för han har åkt tillbaka ;) Istället har ni fått:

fs_463712752_44748_1277735462.jpg

fs_463719083_88857_1277738676.jpg

Lukas :D

Oj, har han redan åkt tillbaka? Hörde att han skulle åka men visste inte att det var redan nu. Tråkigt, men kul med en ny häst ändå. :p Och jag har ju inte hunnit rida alla så jag har ju inte riktigt någon favorit.

kl*

Red årets första ridlektion idag ;) Red en dponny, en liten galenpanna som kan få sina ryck, barbacka ute. Det var lite lättare ridning, bra att börja terminen så ;) Jag har väldigt höga krav på mig och tyckte att lektionen gick ganska dåligt, då jag aldrig "kommer loss" och får den där "wow!"-känslan :/ Menmen, nya tag nästa vecka och då rider vi inne ;)

Red Logan Idag, gick bättre än vad jag trodde det skulle göra.
mest skritt och trav övergångar.
Men han blev ganska mjuk ändå.

Bilden är från förra året och även då jag red honom senast innan idag.
17172_274844528041_556378041_3345314_8163264_n.jpg

Imorgon blir det ridning igen, så vi får se vem det blir då

Hade ju vart kul om man kom till den nivån kanske, ja :D Jättefint ridet! Ska du gå upp till MSV B så småningom?

Åh tack! Någon gång kanske...haha det är väl målet även om det är långt kvar...Vi ska ju lära oss att byta tex... ;)

Håller med Llaika om att det såg jättefint ut:laugh: Vill också ta mig dit, men jag kämpar på med mina LB program jag:p (fast det är svårare när man rider en gång i veckan bara, så förhoppningsvis blir det liiiite högre nivå när man skaffar egen igen)

*kl
Red idag igen, då jag inte ska rida min lektion den 30e.
Red Dandy idag, en halvblod/connemara korsnings valack e. Robin Z.
Gick bättre än vad jag trodde, iom att det är över ett år sen jag red honom (red honom senast 24/9-09) och stundtals kändes han ganska mjuk och fin, trots att jag inte alltid gör rätt.
Vi red mycket skritt-trav övergångar trav-skritt, trav-skritt-halt-trav osv, och även lite galopp. Och mycket fokus på sitsen.
Men kan tänka mig att pröva honom någon gång igen.
Har anmält mig till us cupen (en lördag är det dressyr och en lördag är det hoppning), och man får lottade hästar så det kan inprincip bli vem som helst.
Men det är lottning på torsdag så får se om jag kommer med och på vilka.

En bild på Dandy:
fs_481541516_99655_1293992354.jpg

KL

Igår red jag min andra lektion på Torns- dressyr igen men den här gången red jag en ponny som heter Lothar, alltså Lukas, som kommit istället för Nemo. Han var helt ny, så vi var lite nya tillsammans eftersom dom andra red samma hästar som förra gången. (Dom försöker göra så att man rider samma häst 3-4 gånger.) Lothar hade inte gått några lektioner än och kände inte dom andra hästarna, och han var vääldigt pigg haha :p Fast det gick lite bättre mot slutet då vi tränade på sidvärtsrörelser (stavning?) för då lugnade han sig lite. Men nästa gång går det nog lite bättre eftersom han vänjt sig mer och så är det ju andra gången jag rider honom då. ;)

Haha vad kul att du får prova igenom AW-hästarna då ;) Lukas är så rolig för han kan vara både väldigt pigg och stark och rätt seg, helt beroende på vilket humör han är på. Du kommer nog tycka att han är rolig i hoppningen, där är han verkligen en klocka :)

Aa kul att dom enda hästarna jag ridit änsålänge är dom du känner till haha ;) Fast jag förstår inte varför han kallas Lukas om han heter Lothar, det är ju inte ens likt? Fast det är ju lättare att säga iallafall :p
Vad kul, jag tror vi kommer ha hoppning om två lektioner, om underlaget i det vanliga ridhuset är bra då så vi har lite mera plats. Undrar om han kommer vara pigg igen nästa vecka haha! Ska bli roligt att se.

Ingen aning heller, men vi kallar alltid honom för Lukas. Vet inte om du ser den här bilden, men här är Lukas på sightseeing i Stockholm :D

31523_10150191349080287_680615286_12626843_1174417_n.jpg

Idag red jag förresten en ny häst som kom i helgen eller nåt sånt, han är på prov ett par veckor. Linus, en brun femtonåring som gav mig världens sämsta första-intryck. Men sååå rolig att rida :love: Hoppas verkligen att ridskolan köper honom och jag får rida mer på honom!

fs_482850621_35000_1295388372.jpg

Visste inte ens att man fick rida inne i stan! :p
Nu blir jag nyfiken, varför gav Linus dig ett så dåligt första intryck men sen tyckte du ändå om honom jätte mycket??

Jodå det får man, men dom flesta hästar kan ju bli lite tittiga av allting runt omkring. Men inte Lukas!

För det första var han riktigt tjock, luktade ko, tråkigt brun, och på boxen stod det att han var sur och skulle göras i ordning i stallgången. Sen träffade jag en tjej som hade haft häst i samma stall som han stod, och på henne lät det inte som att han var en rolig häst (antagligen missuppfattade jag tonen i hennes kommentar). Det första jag gjorde när jag tog ut honom från boxen var att dyka ner i en höpåse, och sedan trampa mig på foten :p Men han var verkligen kanonfin att rida. Den roligaste hästen jag ridit i hela mitt liv faktiskt.

Oj då, kan hålla med om att det inte var ett bra första intryck ;o
Men vad kul att han ändå var så bra sen! Det var samma med hästen jag red i somras, hon var väldigt envis och stark så första gången jag skulle ta in henne från hagen nästan drog hon grimskaftet ur handen på mig. Inget bra första intryck. Men sen efter ett tag så blev det mycket bättre för vi lärde känna varandra och så.
Man ska aldrig lita på första intryck haha ;) Det har jag lärt mig :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama