Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

kl

Är just nu ganska otaggad på ridningen. Stora omorganisationer på ridskolan, ponnyåren slut, seniorpriser osv, så vi får se hur det här slutar helt enkelt.

Vad tråkigt. :( Verkligen synd om du slutar rida, men du får ju självklart bestämma det själv.

Säg inte så! Tänk inte så mycket på tävlandet, ta det som det kommer och se det inte som ett nederlag om du lägger tävlandet på hyllan ett tag! Jag har ju genomlevt övergången själv! I backspegeln så var det inte så himla hemskt egentligen. Vad är det för omorganisation? Något som påverkar dig alltså? Kämpa på!

Saken är den att jag tycker att tävlandet är så himla roligt, jag tycker inte att det är lika kul att rida utan ett tävlingsmål. Idag har jag iallafall ridit privatlektion på Killen och det gick ganska hyfsat, så det var kul :) Vi har fått två nya hästar också och så är det två av dom "gamla" jag skulle vilja prova.

En rätt stor grej, vi har fått ny ridskolechef (vilket vi egentligen borde fått long time ago ;)) och det är mycket som görs om. Problemet är att jag inte har någon grupp att rida i förutom dressyrspecialen (vi får inte rida enbart i den) då alla grupper min ridlärare har är fulla, och de andra ridlärarna vill jag inte rida för. Nu rider jag varannan vecka på torsdagar och varannan i hoppspecialen, men hoppspecialen är dyyyr och känns inte värd pengarna och den andra "halva" platsen på torsdagar är tagen.

Själv har jag inte upplevt det, eftersom jag är 14 år och fortfarande rider ponny :p Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig! Kul att det gick bra på dagens lektion ;) Finns det någon speciell anledning till att du inte vill rida i grupperna för dom andra ridlärarna??

Njut så länge det varar ;) Ja det gör det annars skulle det ju inte vara ett problem ;)

Här är förresten en film från hoppningen i tisdags, hästen skötte sig rätt bra men det gjorde inte alltid piloten ;)
http://www.youtube.com/watch?v=MnyTNridzqM

Senast ändrad:

Men nu verkar du ju inte se fram emot tävlandet på stor häst riktigt än, så då är det ju inte så roligt, eller?? ;) Är det roligt så finns det ju inget problem...

Men då låter det ju ändå som att det var dags med lite förändring? Hoppas det löser sig då, annars kanske det är roligare att bara rida varannan vecka på torsdagar och sen rida privatlektion när tid, tillfälle och pengar finns?

Haha men jag vill tävla, fast jag vill tävla på en häst jag tycker om att rida. Och det är tråkigt att rida utan att ha någon "speciell" häst man rider på tycker jag.

Det är ganska invecklat osv och jag kan inte ta upp allting här, men min ridlärare jobbar inte heltid eftersom hon har privatträningar också så det kommer inte gå att rida privatlektioner längre då alla hennes timmar är lektionstimmar nu. Men men, jag rider kvar ett tag så får vi se vad som händer.

Haha jag förstår hur du menar. När jag inte fick rida ponny längre hade jag ju redan börjat rida på Flash och var förtjust i honom så det bytet gick ju rätt enkelt. Sen tyckte inte Lena att jag skulle rida Evita alls. Hon sa till mig i typ januari det året jag var för gammal att nu får du rida henne en månad till. Så det var bara att lyda ;)

Låter knepigt...hoppas det ordnar sig!

KL

Nu har jag ridit min första lektion på Torns! :D Vi red dressyr, ganska lätt lektion för att lära känna varandra. (Ridläraren är ny, så hon känner inte någon och ville väl se hur duktiga vi var.) Tyvärr hade vi ganska lite plats att rida på, vi var i det största ridhuset men kunde bara rida på halva delen, det var något fel på underlaget eftersom det varit så kallt i mellan ridhuset där dom tydligen brukar vara. Men det var kul, jag hade en D ponny som heter Nemo. Han var ganska pigg, vilket kanske beror på att hästarna inte gått någon lektion under jullovet. Han busade lite i galoppen men annars var han jätte duktig.
qrk6d0.jpg

Bild på Nemo.

Men vad kul att du fick rida på Nemo då :D Han är ju för söt.

fs_463711560_66232_1277734849.jpg

fs_463706708_80201_1277732268.jpg

fs_468547991_11191_1281429064.jpg

vv_20110110_1734686283.jpg

nem5_20101004_1727861096.jpg

Nemobomb :D

Just det, var det inte han som ägs av ridlägret du brukar vara på? :D Hade helt glömt bort det, vad roligt!

Hej allihopa!
Är ny på Buke, och en ridskoleryttare! Får man haka på i eran tråd?

Yes, han, Alma och så tror jag att ni har fått Bello nu också :)

addicted: Du är välkommen ;)

Tacktack!

Kan ju börja med att berätta om terminens första lektion i torsdags! Red en superfin fuxvalack och vi jobbade med skänkelvikningar på voltspåret (ingen mjukstart här inte, nedsittning hela lektionen nästan!) och det tyckte lille herren va väldigt jobbigt och protesterade med att maska och sen springa iväg lite, men när jag väl kom åt honom gick det riktigt bra! :laugh:

Roligt med en ny ridskoleryttare i tråden! :D

Llaika: Just det, Alma står på Torns just nu fast hon är inte en av hästarna i min grupp så jag kommer nog inte rida henne. Bello vet jag däremot inget om, vi har iallafall inte fått honom än.

*kl
Red "lilla" roliga vera idag :) Igenridning dock iom att jag inte red i söndags.
Den hästen är så sjukt rolig och rida när man väl fått över henne på sin sida :)

Bild från förra Terminen.
74828_457728643041_556378041_5512843_7268039_n.jpg

Blir ridning på söndag och sen en till igenridning på måndag då jag inte kan rida den 30e.
Hoppas på Vera eller Mr Kiwi <3:)
Även om det skulle vara roligt och testa ngn ny häst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka