Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)
Fina Alice!
Varför har du ridförbud? Problem med ryggen? Och vad är din fina valack för ras?
Curry är jätteförkyld! Han snorar vitt och nyser/hostar med jämna mellanrum. Låter lite som när en annan är igen-kloggad i bihålorna och harklar sig så det ska komma ut. Lite loj men ingen feber 38,2 i temp och då hade han stått i solen med regntäcke.
Vi har ett riktigt SKITVÄDER här i Värmland med regn å regn å regn, blåst därimellan. Lite uppehåll och sol ibland. Och när solen kommer fram så blir det 18-22 grader varmt så jag är lite kluven hur jag ska vårda min häst bäst.
Täcke skyddar liten förkyld att bli nerkyld av regnet, men jag upplever att det blir för varmt när det blir upphåll och sol (ofodrat regntäcke).
De går ute dygnet runt på bete. Ska jag ställa in dem ett par nätter eller är det ofarligt?
Gud jag blir så himla jöpplig med tanke på all feber och infektion han haft i vinter/vår
Foderhästen snorar vitt även han så det är uppenbarligen ett virus = vanlig förkylning och inget behandlingsbart.
Han är VÄLDIGT mammig och "kramig". Kan jag ta hem honom till vardagsrummet? Eller sovrummet. Han får sova med mig i sängen, vi slänger ut sambon i soffan.