Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

curry7_206474536.jpg

Om man bortser från den vita bakfoten så är din häst vääääldigt lik min gamla märr:love: Då menar jag så pass att man skulle kunna tro det var samma häst vid en snabb blick.

mvh Eva

Jaså? :) vad fin hon måste ha varit ;)
Han ser så "maffig" ut i vissa vinklar, å tanig i andra. Haha.

Haha, det är lustigt det där. Jag fick frågan om jag körde en ponny när jag fick möte med travaren för ett tag sedan. Han är ca 160 i mankhöjd. Vissa kort på honom visar en c ponny medans andra får till en maffig stor pålle. Lustigt det där ><

Vad fin han är Curry. Han har verkligen förändrats! Tycker om hans huvud, det är verkligen välsmidat.

Eva- Haha. Sitt inte för nära skärmen!

Jag hoppas att Alice blir lite solkysst senare. Annars får jag väl regga om henne ;)

Senast ändrad:

Älskar när de har ponnyuttryck!
Tack! Jag tycker också han har ett vansinnigt vackert huvud. Och han liknar knappt ens den lilla (LILLA!!) mammut jag tog hem i vintras.

Mäh klart Alice är blek, eller hur brun har du blivit hittills i "sommar"?! :rofl:

Delar med mig av gardagens lekfulla red.. inga bilder dock.. Jakla unghingstar!

Forst forsokte han stjala min slang! Sa vi hade dragkamp... sen nar han inte fick slangen, ja da skulle han dra ivag hela vattenkaret (som f.o. har hjul sa vi latt kan ta ut den for rengoring..) sa da fick jag halla i for kung o fosterland. Han hade jatteroligt... maken tyckte "spruta lite vatten pa honom", sagt och gjort (det ar en mjuk strale och han ar inte radd for den) en liten skvatt vatten pa nosen dar en del akte i backen... ja, da korde han ner huvudet och letade efter vattnet som landade pa backen... Han e speshal... shortbus speshal! sen vart han tillbaka i dragkampen om vattenkaret! Tur han ar sot, jaklar vad jag garvade at honom... "Naaaai, leave my hose alooooone! Nooooo, duuude!" *asgarv*. Men nu ar jag iaf 110% saker pa att det ar han som drar runt vattenhoen over hela fallan. Stackars Jack som blir terroriserad! Borde forsoka hitta en jollyball och kasta in till Red, fragan ar vad Jack skulle tycka om ett sant pahitt.

Japp vi har haft de lugnt o skönt o massa stök med mina 2 andra hästar så inte mycket att skriva om ....
dock undrar jag om era hästar har nå udda ställen dom älskar att bli kliad på?
min grabb som inte förståt att han är häst gillar att bli kliad i mellan ganacherna
vilket jag läste för ett tag sedan att hästar absolut inte gilla :angel:
480790_10150961740695912_1113480760_n.jpg

Vilken fin bild på er två! Mysigt det ser ut.

Alice har lustigt nog samma kliställen som hunden min. Bakom öronen/mankammen och på rumpan. Det är inte direkt ovanliga stället men enkelt att ha, så att man slipper komma ihåg på de olika djuren ;)

Bew: Kul att han är intresserad och nyfiken :D Inte lika kul dock när man måste gå och "städa" efter en häst som roat sig i hagen.

Bilder efterlyses!

JDFJ: Verkligen. Jag vet att det är OT, men måste bara lägga in en bild på min herre som togs för ett par år sedan. Nog för att jag ståt lite i lite högre vinkel, men såhär kan "lilla" Lucas se ut. I övrigt så brukar vi alltid få höra "Guuud vad stor han är" på westerntävlingar.

lucas_ser_ut_som_en_ponny_206914991.jpg

Jag har fått ridförbud igen och roade mig därför med tanken att motionera pållarna samtidigt, tänk vad enkelt!

Köpte en pilatesboll/hästboll förra vintern, då jag inte heller fick rida för att underhålla valacken min. Han var redan då måttligt road och den fick följa med hem för mig att utföra övningar på. Denna gång tänkte jag dock att den skulle få tillbaka sitt rätta syfte att leka med hästarna. Synd bara att inte heller Alice tyckte den var rolig..

De sprang istället runt lite på ridbanan och visade upp sig min snyggingar :love:

Tvingade med sambon som fick fota lite. Jag har nämnligen lyckats tappa bort mitt regbevis på Alice, så nu måste jag skicka in nya bilder och 30 dollar. Surt men så går det när man inte håller koll antar jag >.<

Tyvärr blev det inga bra bilder så vi får göra det någon annan dag.

pic-004_206919597.jpg

pic-009_206919896.jpg

pic-008_206919741.jpg

pic-023_206920044.jpg

De misslyckade bilderna

Senast ändrad:

du far skicka bollen hit jag ar overtygad om att Red skulle gilla den! lol

annars har jag inget nytt pa jorden har.. ackligt vader IGEN. Ska vara ackligt hela veckan sager dom bleeeeeh...

annars ar jag glad, for nagot som ar "typ" hastrelaterat.. en av mina gamla jobbarkompisar kanske kommer hit i host och halsar pa under 2 veckor!! Jag har inte sett henne pa tid o evighet och vi bodde ihop o jobbade ihop under ung. 1 ar... Fyyyy faaaaan sa harligt om hon lyckas fa ordning sa hon kan komma hit!!!hoppashoppashoppashoooooppaaaaaas!

Fina Alice!
Varför har du ridförbud? Problem med ryggen? Och vad är din fina valack för ras?

Curry är jätteförkyld! Han snorar vitt och nyser/hostar med jämna mellanrum. Låter lite som när en annan är igen-kloggad i bihålorna och harklar sig så det ska komma ut. Lite loj men ingen feber 38,2 i temp och då hade han stått i solen med regntäcke.
Vi har ett riktigt SKITVÄDER här i Värmland med regn å regn å regn, blåst därimellan. Lite uppehåll och sol ibland. Och när solen kommer fram så blir det 18-22 grader varmt så jag är lite kluven hur jag ska vårda min häst bäst.
Täcke skyddar liten förkyld att bli nerkyld av regnet, men jag upplever att det blir för varmt när det blir upphåll och sol (ofodrat regntäcke).
De går ute dygnet runt på bete. Ska jag ställa in dem ett par nätter eller är det ofarligt?
Gud jag blir så himla jöpplig med tanke på all feber och infektion han haft i vinter/vår :(
Foderhästen snorar vitt även han så det är uppenbarligen ett virus = vanlig förkylning och inget behandlingsbart.

Han är VÄLDIGT mammig och "kramig". Kan jag ta hem honom till vardagsrummet? Eller sovrummet. Han får sova med mig i sängen, vi slänger ut sambon i soffan.

hur ar vinden? alltsa, vindkylan paverkar ju hur varm/kall han blir?

helt kallt, fy vad jag ar elak, hade jag nog eg kort otackad (under forutsattning att de har nagon form av skydd att smita in under, trad eller sa) och sen in pa natterna. Mest for att fa lite koll pa vatskeintag o ev. matlust sa att saga.

Det ar ju lite pest eller kolera med tacke, antingen riskerar man kall+vat hast eller varm+fuktig(svettig) hast.. det ar nog en bedomning man maste gora fran fall till fall liksom...

Den är relativt mild. JAG fryser men så är jag 1) ingen häst på 400kg 2) väldigt frusen.
Hur vinden är nattetid + regn kan jag inte uttala mig om. Men vi bor vid vänern så det blåser satan ibland.

Träd finns att gå under men ingen skog liksom. En klunga träd (ca3-4) men det blir juh inte "tätt".
Usch, jag vill plocka in honom (och de andra givetvis annars blir det väl ramaskri)...

Jag har en enkel lösning, du får skicka honom till mig så att han kan få leka med bollen! :bump:

Vad kul för dig!! Hoppas att det blir så att hon kommer och hälsar på dig och dina fina pållar. Gammal vänskap är alltid så himla kul att återse.

Fy vad trist med skitväder för er båda.. Det är riktigt träligt när man inte kan aktivera sig ordentligt, dessutom blir man ganska sänkt av att det bara är mörkt och mulet >.<

JDFJ: Håller med Bew, det är så himla olika beroende på hur hagen ser ut, vindskydd etc och hur värmen i luften är. Svårt att säga.

Känner du f.ö. att du som jobbar inom vården blir mer benägen att lägga en diagnos på dina djur?

HAHAHAHA, min kära karl läste din kommentar om sambo+soffa och muttrade någonting om att det är så typsikt hästtjejer :rofl:

Jag ställer diagnoser hela tiden. Jag ser så jävla mycket sjukdom så jag blir hypokondriker och vill helst bädda in mina djur i bomull så fort de gäspar.....................

HAHA! Dock så skulle nog min sambo bli svartis - på mig. Han älskar hästar lika mycket som jag.

Just det, glömde svara på dina frågor.

Jag har ridförbud just nu pga mina höfter är inflammerade. Har haft problem till och från med ryggen i ca 10 år och kommer alltid att behöva leva med en konstant smärta. Nu går jag på ständiga behandlingar och jobbar upp styrkan i kroppen igen (eftersom min kropp är lättare/mindre nu så är det enklare, då jag inte behöver bära på lika mycket).

Det går åt rätt håll och nästa vecka får jag börja skritta lite :bump: och som det ser ut nu så kommer min konstanta smärta vara mycket "liten".

Min herre är en valmblodstravare, familjens första egna uppfödning. Gick ju sådär rent tävlingsmässigt :angel: MEN jag är glad då jag fick ta hem honom för 10 år sedan och ha honom som min egna Ferdinand.

Oh well. Nog OT :p

Det kan jag tänka mig! Jag år ju själv skadad inom mitt yrke och stirrar mig blind på det mesta som har med bilar att göra >.<

Hmm. Nu blir jag avis på dig! Min sambo accepterar hästarna och hänger gärna med när jag kör valacken eller på en promenad med Alice. Han har ridit någon gång ibland men har inte alls lika stort driv som jag har. Då är hunden roligare ur hans synvinkel. Dock ska jag skatta mig lycklig som har en tålmodig man som hjälper mig på tävling och förstår att det tar lång tid i stallet.

Jag kom på en sak - vi spånade lite tidigare i tråden om att vi skulle kunna ha en träningsdate med våra fina 10:or någon gång, det skulle ju vara kul.

Hälsa lilla sjukisCurry med krya på sig kramar från mig!

Är de kroniskt inflammerade eller har du ups and downs?
Blir de inflammerade av överansträngning och blir bättre när du stärker muskulaturen eller är det i leder/ligament inflammationen sitter?
Jobbigt! Men härligt att du vägrar låta dig begränsa dig utan jobbar för att få sitta i sadeln! :love:

Alltså hörrni, hjälp mig.
Jag vill ställa in hästarna några nätter pga Curr. Det är jag som hyr hela stallet och har 2 hästar. En annan häst finns där som hyresgäst hyr (av mig!!!!!!!!) och som har stått där längre än mig.
Nu sätter de sig på tvären för att hästägaren börjar på sitt sommarjobb imorgon och inte hinner MOCKA till sin häst så då vägrar de låta mig ställa in hästarna.
Vad ska jag göra?! Lämna deras förbannade benrangel (stackars häst btw..) ute i en hage och låta henne skrika hela natten?

Min sambo är bäst! Han längtar (nästan) mer än mig på att få komma upp i sadeln på nya hästen.

eh...
va?

hinner inte mocka? det ar fyra-fem minuter, kan man inte ga upp den lilla tiden extra?

le o sag glatt "Jag kommer ta in min hastar pa natterna pa grund av forkylningen, ska jag lamna din ute eller kanns det battre om jag mockar at din med varannan dag sa behover du bara ga upp lite tidigare de andra dagarna?"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka