Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Nämen då missade vi varann precis då!
Ja, verkligen en toppenkille!
Och hans ägare verkar så noggrann med sina hästar så det inte kan kännas annat än tryggt!

Japp tre år! Och alldeles alldeles snart min om allt går enligt planerna. Lånet gick iaf igenom smärtfritt.

Du får gärna smygpresentera honom litet här även om han sen fötjänar en egen plats i 2009 tråden..

Håller tummarna:bump:

Absolut!
Här kommer en smygpresentation på min nya gosse.
Jag delar på mig och flyttar in lite i -09 tråden när han står hemma på stallbacken.

Zan Blackburn
E. Smarteddy Blackburn
U. Zantanon Doll
Hingst på 3 år. Ska skäras.
Otroligt trevlig, välhanterad, välriden och fin liten häst.

På hemmaplan kommer vi börja med att plocka bort stången, jag är ganska osäker på den. Sen ska vi sätta en NACKKRAGE på mig så jag inte tittar ner HELA tiden. But who can blame me with such a beautyful horse? :love:

zan1_206293552.jpg

Berättar för säljaren att jag har bestämt mig!

zan3_206293830.jpg

zan4_206294013.jpg

zan6_206294988.jpg

zan7_206295192.jpg

zan5_206294386.jpg

Ååå , snyggingen :love:

Han är verkligen en av de finaste och trevligaste hästar jag träffat, så helt enormt stort GRATTIS till att lånet gick genom! Jag ska absolut smygläsa inne hos 09-orna och se hur det går för er :)

HITTADE! Herregud de här bilderna har jag missat helt (inkl ett par till inlägg...)
Hon är vääldigt fin Vanilla. Och så stor!

Apropå att växa så är min Vanilla 151 cm fram och 155 bak.. Jag är väl inte helt impad för jag kommer få klättra på pall för att komma upp...
vanilla200.jpg

...men jag är så kär i henne så jag får gilla läget:grin:
vanilla201.jpg

mvh Eva

Tack!
Nu ska jag bara hitta mig en sadel.
Så om det är någon som vet en välvårdad reiner typ Crates eller liknande i 10-13 tusenkronors klassen så får ni gärna hojta till! :banana:

Jahapp, jag fortsätter väl att hålla denna tråden vid liv! Haha.

Här kommer eeeen CURRYYBOOOMB.
Lilleman har varit helt befriad från träning sedan innan han blev skadad. Men idag fick han allt friska upp minnet lite.
Han skall börja få lite lucern igen, tycker han har tunnat ur. Jävla skitbete. *mutter*

Måste dock få säga att jag tycker han är väldigt jämn och fin för att vara 2 bast och hälften arab.

curry16_206475602.jpg

Vi började med att borsta, klia och klappa över ryggen etc.

curry15_206475494.jpg

Sedan flyttade vi fram och bakdel samt backade. Longerade litet efter.

curry14_206475396.jpg

Sen fick han kli ordentligt "borstad" av paden. Jag håller fortfarande i honom lite mer vid dessa moment då han gillar att smaka på allt med sina vassa tänder. :devil::cool:

curry12_206475123.jpg

Andra sidan.

curry11_206475038.jpg

Inspekterar när matte nästan tappar sadeln. Haha.

curry10_206474945.jpg

"Äh, det här är väl inget morsan"

curry9_206474842.jpg

Inspekterar en kon medan matte spänner gjorden....

curry8_206474654.jpg

Jobba lite i båda varven. Sadeln bekommer honom inte ett dyft längre.
Vi böjde även halsen och tränade på att ge efter för tryck. "One rein".
Samt att gå undan för tryck med tygel (repet) på halsen.

curry7_206474536.jpg

Stanna ordentligt gör jag också när matte säger "Woahh"

curry4_206474344.jpg

Skorpan fick snålskjuts när vi gick tillbaka till betet.

I wants a Skorpan! lol

han ser fin ut du, skont nar saker o ting funkar... synd pa foderhasten :/ men gratulerar till den snygga gulingen! (O valkommen till klubben med gulisar! hahaha)

har ar laget nastan oforandrat, Baby och jag leker folja john, gor hon ratt far hon nyplockat gras lol hon brunstar inte langre Phew! Overlag tog alla har hennes brunst bra vilket kanns skont... Red gillar fa pannan kliad, men man far passa sig lite for han vill garna nypa lite i trojarmen om han far chansen.

Visst är hon söt min lilla rottweiler. Och tack för välkomnandet i klubben! Imorgon skall han besiktigas och kastreras.
Ha med kameran lite mer nu Bew!

Jag kan då lugnt säga att Curry är trafiksäker så IN i BOMBEN i alla fall.
Idag promenerade vi med sadel på grusväg och 4 meter ifrån tågräls (de ser tåget från hagen men han har aldrig varit så nära) och så kommer ett godståg med 10 vagnar brölande och jag tänkte att nu är det dags för eldprovet.
Han lyfte lite på huvudet och tittade på det med spetsade öron. Thats... all... :love: :love:

awh! Duktigt!!! :D Visst ar det harligt nar de bara sager "jaha".. haha Skont for dig!!

o vackraste rottweilern jag nagonsin sett ;)

Han blir allt en fin häst tillslut min superKobra. Och han vallar den stora Sierran i hagen med stil! All "kosseövning" är bra övning!

Men WOWOWOW:love::love::love:

Vilken snygging du har införskaffat! Stort Grattis.

Välkomnar dig in i klubben med gulingar, även om jag nästan inte kvalificerar mig in där själv.
Får väl passa på att välkomna in dig i tvåhästars klubben också ;)

Vilken fin hund du har.

Idag lyckades Alice med konstycket att välta sig själv. Vi jobbade lite med att flytta för tryck och fröken valde att springa ifrån mig. Då tröttnade jag (efter ett par flyktförsök) och tog tag åt sidan för att vända upp henne mot mig. Istället så valde fröken att ranta iväg åt sidan i en herrans fart tills hon trasslade in sig och föll.

Skruttan var helt chockad men lyssnade fin fint efter det >.<

I övrigt så börjar jag undra om jag egentligen har en vit häst... Inte mycket gult på denna donna.

pis-070_206747713.jpg

Mina fina hästar <3

Eva - jag hade ingen aning om att det blir knas på din skärm. På min skärm ser det snyggt ut. Ska bättras

Haha, det är bara för att jag har handikappinställning!:angel:

Alice är ju ljusare än Vanilla just nu!:eek::eek:

Currypånken blir bra. Väldans bra.

mvh Eva

Tack!!! :love:
Idag gick han igenom besiktningen ua och är nykastrerad.
Så snaaaart så....

Curry är förkyld å får återigen värma lilla kroppen med regntäcket. SOMMAR?! Inte i Värmland i alla fall...
I

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka