Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Här regnar det som bara den... Skittrist. Åkte ut igår och fick ta in valacken från betet och låta honom torka upp under halm för att sedan kasta ut honom med täcke. Tiden i stallet var nog den värsta tortyren enligt honom, alla andra var ju ute och jag var inne och får köka torrhö.

Alice visade sig vara halt i fredags när alla skulle ut på bete så hon fick stå inne. Troligtvis en vanlig sträckning då hon rörde sig bra med lite stelt när jag ute sedan på kvällen. De hade tydligen busat rätt rejält vid intag torsdag och rejsat runt i leran. Min lilla strumpa är så kelig och jag märker att jag blir ett kelmonster med henne. Kan stå länge och bara klia, mysa och borsta medans hon har världens längsta snabel och bara njuter. Eftersom Lucas inte är så så är det lite ovant för mig att umgås på detta sättet med en egen häst.

I lördags så hade hon åter igen förvandlats till bajsskäck i sin frustration av att få stå i boxen. Detta gjorde dock ingenting för hon gick rent och var glad. Spolade av benen och leta igenom efter eventuella sår. Hon skötte sig väldigt bra, då hon tidigare tyckt att benen är lite läskiga att bada.

Sedan ut bland tanterna i hagen. Ingen stor reaktion då det är de hästar hon går med annars också, lite trav sedan grävde hon ner mulen i gräs och blev inte kontaktbar. Nom Nom Nom.

När Lucas sedan fick komma ut så gnäggade hon och de gick klistrade mot varandra. Aaw, ens mattehjärta smälter när ens båda hästar är bundisar :love:

Bjuder på minst sagt kassa bilder från igår

pic-002_205175443.jpg
pic-003_205181905.jpg
pic-004_205182643.jpg

pic-005_205183487.jpg
pic-006_205183677.jpg

Åååh grönbete! LÄngtar tills jag kan släppa mina också. Men först måste skiten växa till sig lite mer och nya tråden upp....

Här i värmland har det regnat SATAN också.
Tog in alla hästarna nån timme så de fick torka under fleece och äta hö.
Sedan stod jag med en sovande Curry i famnen och bara kramade.
Han har lite ont i ryggen och hack å sår och har antagligen slagits en del med Jaeger i hagen så lite ensamtid med matte var uppskattat.
Täcke får vara på ett par dagar nu. Det är fasiken ISKALLT ute.

pic_205187336.jpg

pic_205187418.jpg

Min vackra vackra häst! :love:

Senast ändrad:

Vad fin han är lilla Curry :D Hur hög var han nu?

Ursch och fy för skitväder... Här sprack det upp på kvällen, så jag och en tjej i stallet stack ut och fotade hennes vackra pålle. Förhoppniogsvis så blir det fina bilder på Alice i framtiden.

Passade på att mysa lite med lillstrumpan i hagen och hon är så gosig. Kommer fram och vil bli kliad och mysa. :love:

img_20120604_220036_205357860.jpg
img_20120604_220256_205358139.jpg

Tack!
Han är väl runt 149cm i manken nu. Lite högre i bak. Sist jag mätte (ca 3 veckor sedan med en häst som inte stod still) så landade det på 148-149cm.
Svårt å mäta utan ordentlig sticka.

Då har han verkligen vuxit bra sedan du tog hem honom! Kul ^______^

Vilka härliga bilder, hon sticker verkligen ut från alla de bruna :D Riktigt fin är hon :)

Chinook har det också bra på betet, hon har fått en till kompis där och verkar nöjd med att ha lite stora hästar att leka med :) Senaste tillskottet (till hagen, inte min häst) är en "liten" kille på 175 cm:

456210_10150952890600842_1639964622_o.jpg

Och så lite kärlek:

463131_10150952884345842_192731600_o.jpg

:love:

FIN hon är Norna!!! :love:

Grattis på födelsedagen Jannice!!! :banana::banana:

Idag har Curry tagit sommarlov: :love:

sommar1_205989336.jpg

sommar2_205989615.jpg

sommar3_205989932.jpg

sommar4_205990113.jpg

sommar5_205990267.jpg

Åh jag är så nervös.
Jag ska till banken imorgon. För idag har jag provridit en så härlig häst som jag fick tips om av min hovslagare.
Den nya hästen skall tillbaka till ägaren efter noga övervägande. Det funkar helt enkelt inte.
Så som plåster på såren fick jag ett guldtips av min hovis om denna andra lilla kille. Och det bara klickade. Jag var fylld av lycka efter ridpasset och om jag får banken med mig så kommer en välriden, välhanterad, fin liten gul quarter att bo hos oss i framtiden. :love: :crazy:

Skall du KÖPA en till häst:eek:
Du har ju redan en världens bästa Curry:love:
Hur hinner du med? Din Curry lovar ju massor med ridning, när skall du hinna rida en vallack till?
Nåväl, nog om mina farhågor nu... Vi lever ju inte samma liv så det är väl kanske inte lika stort problem för dig att hålla igång två som för mig.. Hoppas det går bra på banken imorgon, jag håller såklart tummarna:)

Trevligt att se allas fina hästar som fått gå på sommarbete. Mina har gått ute på grön hage länge (men har velat ha dem hemma för att ha koll efter förkylningsutbrottet) vilket innebar att de inte fick flytta ut till sommarhagarna förräns idag.

Norna, snälla, snälla kan du göra mig en tjänst? Skulle du kunna göra ett radbyte mellan dina bilder? Jag har sån handikappinställning så jag kör högre inställning på IE vilket innebär att när du lägger 3 bilder brevid varandra så får det inte plats i rutan. Då får jag scrolla resten av inläggen i på hela den sidan och det blir ett fasligt muspekande för att läsa alla inlägg.

Och du Norna:love: tack för att du tycker min Vanilla är fin!

mvh Eva

Senast ändrad:

Hehe! Hörru morsan, jag hinner allt!
Jag är som en Fjortonåring som tillbringar så mycket tid i stallet som det bara går. Kanske flyttar jag in i sadelkammaren tids nog!
Och som tur är så har jag en väldigt väääldigt hästintresserad sambo.

Uhu, det var sådan känsla å få rida idag. Foderhästen har efter diverse otäckheter och avrådan från tränare och hovis fått köpa en biljett hem igen.

Haha ja det är väl så.. man är ju inte bara morsa längre utan kärring:angel: man ser det på ungarna som plötsligt klarar sig nästan helt på egen hand och snart drar hemifrån...
Eller ja den minsta är bara 8 än så honom har jag god hjälp av i kanske lika många år till med mockning och gårdsskötsel. Och han gillar att rykta även om han inte når allt själv än.

Jag minns när man var i unga tonåren, gudars man hade all tid i världen att hänga i stallet... Det var tider det:D

mvh Eva

Förresten vad hittade foderhästen på för otäckheter?

mvh Eva

Nu har jag väl inte all tid i världen med helttidsjobb, men all tid utanför jobbet spenderas i stallet. Haha.
Sen så vill jag ha två, dels för att jag kan, dels för att vi vill ha mer än en ridbar å dels för att jag inte vet om jag vill hyra ut boxplatser i höst :angel:

Problemen med fodern vill jag nog inte skriva ut offentligt av respekt för ägaren, men kan pma.

Aha! Är det ditt stall, då fattar jag precis! Jag har haft eget stall nu i 14 år och finns det något som jag tycker är jobbigt så är det att hyra ut platser. Kanske en av anledningarna till att jag alltid haft 2 eller flera:angel:

Men jag har alltid haft barn, lagom när det större blev 10 år och kunde klara sig litet själv så blev jag på tjocken med nästa... Så heltidsjobb, barn, villa med eget stall och arrende blev sedemera egen gård med fett renoveringsbehov... Som bäst har jag ärligt bara lyckats hålla igång 1 1/2 häst själv och fått ha medryttare på den andra halvan av andrahästen. Då har maken tidvis ridit märren ett par dagar i veckan.
Födelen med ston har varit att man kan alltid låta den ena vara mammaledig medans man rider den andra:idea:

:bow: respekt. Pm är väldigt snyggt skött.

mvh Eva

Mja, jag hyr hela stallet av en familj som står oss nära plus ett arrende så en häst mer eller mindre gör inte större skillnad :angel:

Och du fixar 1,5 häst med allt det. Om
Du tänker att jag är barnfri, har en sambo med samma intresse och är i den glada tjugoårsåldern båda två så låter det inte så ologiskt att vi har tid och ork!

Mm, pmar.

JDFJ: Tack så mycket :D

Angående gulingen du provred: Kan det vara en 3-årig palominohingst efter Smarteddy Blackburn du tittade på? ;)

Haha, vilket sammanträffande! Chinooks mamma är dräktig med honom (Zan alltså) och står uppstallad där så jag träffade honom i går när vi var där och hälsade på :) Han stod inne i boxen och vilade sig efter en ridtur då och jag visste att han var till salu så när du skrev så där så var jag ju tvungen att fråga om det var honom du tittat på ;)

Jag blev också lite kär i honom, jag tror inte man kan låta bli att bli det, han var verkligen underbar :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka