Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Jag somnade halv 4 i morse...efter att ha gått och längtat hela söndagen på att få sova...fullmånen när den är som bäst :love: (:cool:)

Tänk vad dåligt samvete kan göra. Avslöjande att en person jag inte ens haft kontakt med på ett tag blev sur som ättika när jag. skrev ett inlägg på fb
Men jag tackar och tar emot. Skvallertackor kan ta bort sig själva från mitt lov

Kvällens Jam, mest troligt den mest förvirrade jamen NÅGONSIN.
Det räcker liksom med att ord. instruktör gör mig förvirrad - nu var de dessutom två till :eek:
Den ena gick av efter första koreografin, och den andra gick på i mitten av koreografin nr två.
Men det var sååå härligt, och såååå energiskt! :love:

Idag när jag promenerade var det några tiggare som bråkade. Antagligen hade någon satt sig på någon annans plats.

Det är så tomt..Jag känner mig ensam...halv....älskade fina schäfertanten... :cry: vad jag saknar henne :cry:
Inte underligt, man lever ju tätt intill varann under en lång tid och helt plötsligt tar sagan slut tvärt. Så förbannat orättvist.

Undrar fortfarande vad jag ska göra med 40 kartonger "skumraketer" som är avlånga kokosbollar som "flöt in med tidvattnet" igår. Det är 6 i varje kartong så ska jag äta upp alla själv så,,,,,,,,,nää jag tänker inte ens tanken. Kartongerna med chokladbollar kommer att gå åt nästa helg när kompisen flyttar men resten,,,,,,,,,,

Är det inte problem med gelatinet då? Eller jag vet inte, kanske inte är så, tänkte mest om de inte äter "grisprodukter". Men det vore ju att dra alla över en kam med fördomar...förstås.

Man kan ju alltid säga att produkterna innehåller gelatin från gris. Kan ju finnas de som inte undviker gris/inte är muslimer :)

Varför skulle det inte vara lätt? Det är ju lika lätt som att säga/skriva att produkten innehåller tomat, nötter, soja o.s.v.?
Det är uppenbarligen inte helt lätt heller, då hade inte vi allergiker haft såna problem...
Tänk då att försöka förklara för stressade, rädda och osäkra människor på ett begripligt språk, och sen kunna behålla förtroendet för att man inte "stoppat i" gelatin i "all" mat.
Och så tidningsrubrikerna om nån skulle säga något och tidningarna nappar på "svinprodukter serveras på asylboende med muslimer"...
Typ.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 956
Senast: netia
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
240
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 348
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar