Tråd för värdelöst vetande del 35

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 80 160
Status
Stängd för vidare inlägg.
Besiktigat bilen, gick fint.

Sen tänkte jag (eftersom jag var på mitt vanliga uppåt humör) att jag skulle passa på att traska runt i affärer när jag ändå är ledig och faktiskt behöver lite kläder. Och nya löpartights. Glad i hågen gick jag till första butiken. Och nästa. Nästa. Nästa. Osv. Utan att hitta nånting.

Jag fattar inte hur andra gör :confused: Vanliga människor går ut på stan en vanlig dag och hittar massor med snygga kläder. Jämt! Jag försöker göra likadant, provar massor, men blir till slut GALEN på skiten och förbannad och på dåligt humör. Och kommer hem tomhänt.

Det blev inga löpartights heller, antingen var dom svindyra även på rean, eller så fanns det inte i min storlek. :wtf:

Ibland lönar det sig att tjata. Efter sju veckors väntan på FK ringde en dam och behövde ha en sak förklarat. Hon höll tydligen på med siffror men fattade inga beslut. Då fick jag hopp om att iaf få ett svar snart. I fredags hade det gått elva veckor utan ett ljud. Maila FK som svarade att dom skulle skicka vidare till en handläggare. I dag ringde samma dam upp som ringde och ställde frågan. Hon hade skickat uppgifterna men ingen hade "rört" dom så på ngt vis har det hamnat mellan stolarna. Hon lät nervös och lovade att återkomma till veckan då det borde vara färdigt.

Kors i taket, skam den som ger sig och "det var som faaaan! :o "
T3 gav sig till slut! :banana:
Dessutom var de faktiskt riktigt snälla och sköt upp den här månadens faktura till 31/7 så jag kan betala den direkt när boendetillägget kommer. Vilket jag hoppas blir jättesnart! :eek: lite annat som ska betalas också ju.

...och det var ju himla snällt av dem, annars hade jag ju skjutit mig själv i foten lite känner jag... :o

TYFUSAN vad jobbigt det var att dra sig ur sängen idag. Aaaaj! :rofl:

T3 gav sig till slut, jag har fått in lite pengar idag och det gick så sjukt bra på Bp:n att jag höjde vikterna på rygglåten OCH tog Powerpressarna som jag varit så rädd för...instruktören ba: "JAA DÄR HAR DU DEM JU!" :rofl::D
De är för go´a våra instruktörer! :love:
Bp efter plyo var nemas problemas uppenbarligen - men BodyJam efter Bp-grit-Bp...DET blir tufft :rofl:
"Men du är tuff, du klarar det!" :D

Bästa dagen på länge faktiskt.

Vv är löjligt stolt över att ha gått ner 22 kilo, nu ska jag bara komma igång med träningen igen (funderar på om jag ska se om jag kan få tid till sjukgymnast för att få lite styrkeövningar till knät) så kommer resten bara rinna av mig! (Okej inte direkt men drömma kan man ju! :p )

Skatorna igång igen och nallar jordgubbar. Gick ut och satte i mig några + smultron:d
Måste köpa ett nät.
Satte ut en mjukost till skatorna istället. De har bara en unge i denna kullen.

vv: Brun textilfärg från Herdins är VÄLDIGT stark O_o jag hade påslakan plus örngott i sand som jag ville få lite mörkare. Jag tog en mindre mängd färg men de blev fortfarande rejält bruna. Ingen katastrof, det är en fin färg men den bruna färgen beter sig verkligen inte som deras andra kulörer. Det hade aldrig blivit så här med den grå färgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
367
· Visningar
11 518
Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka