Tråd för värdelöst vetande del 35

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 80 158
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med BodyPump, armarna känns tre meter längre och benen två decimeter kortare :rofl: (men man får rätt schyssta muskler som jobbar :D ) Imorgon är det plyo igen :nailbiting:

Och så såg jag att tisdagsinstruktören på Bp:n gick och badade, hela 17 grader i vattnet! :eek: Hoppas hon är pigg tills på tisdag, jag saknar henne :love: (och till skillnad från vissa andra blir hon glad när man säger det :rofl: ) haha vad jobbigt det är att skriva, armarna skakar :rofl:

Jag skulle behöva sova ett dygn...

Sent igår fick jag ringa efter ambulans till en granne och vän som försökt ta livet av sig (det gick snabbt kan jag lova för dom och komma hit, var iofs en prio etta...) och kunde gå och lägga mig vid fem i morse efter en massa timmar på akuten med henne. Två timmars sömn och sen en heldag i Flyinge för att kolla på arabhästutställning. Imorgon ska jag städa undan det sista efter mig i det gamla stallet, för hästen flyttar till ett annat efter sommaren (han är iväg på tillridning över sommaren).

Vilken fantastisk vän hon har i dig @Jen80 ! :love: hoppas hon återhämtar sig och mår bättre snart, så tragiskt när det går så långt :(
Behöver du sova/vila så gör det. Finns ingen anledning att inte lyda kroppen tycker jag. Sådana händelser (både vännen och heldagen) tar otroligt mycket energi och om man då inte lyssnar på kroppen blir återhämtningstiden allt längre. Var rädd om dig, du är klok - det vet jag :love:

Tack @GotAsecret :) . Mina vänner betyder mycket för mig och hon är idag väldigt tacksam för min hjälp igår. Det tog inte en minut från det att hon skrev till mig på fejjan igår tills jag var inne hos henne, vi bor i lägenheterna intill varandra. Jag är otroligt glad över att jag har den utbildning jag har (uska med inriktning akutsjukvård) och att jag kan hålla mig kall och fokuserad i såna här situationer. När jag ringt 112 så ringde jag hit en annan gemensam vän bara 100 m bort, så hon kunde hålla koll på grannen under tiden jag gick igenom mediciner och grejer som hon tagit osv, uppdaterade ambulansmännen om läget innan vi gick in (knepiga lägenhetshus så jag gick ut och mötte upp) osv. Kändes bra när jag fick ett "väldigt bra och effektivt jobbat!" av ambulansmännen.

När jag kom hem var det inte lika kul. Då kom alla flashbacks från mina egna försök tillbaka, senaste var för drygt fem år sedan så det är ändå rätt "färskt" i minnet. Fast då fick jag inte åka ambulans utan blev hämtad av polis mitt i natten när en vän larmat.

Usch, jag tycker inte om när människor inte mår bra :cry:.
Jag skulle vilja rädda hela världen!

Jag är glad över att jag har ett så bra liv som jag har trots alla mina svårigheter.
Men så vet jag också hur snabbt det kan vända...

I dag byggde vi upp en bruksbana i paddocken och tömmkörde lilla herr häst. Vi byggde T och L med bommar, satte fladderplastsnören på hinderstöd, la ut koner, la ut en presenning som vi kunde traska över och lite annat smått och gott. Hästen, ett 3 årigt kallblod är cool i sig själv och det var första gången vi gjorde den här typen av övningar. Vi började med att släppa honom lös i paddocken så att han kunde utforska allt på egen hand innan vi satte på tömmkörningsgjoren.

Döm av vår förvåning när hästen glatt traskar fram och undersöker och smakar på fladderplasten innan han gick vidare till presenningen som han trampade runt på innan han lyfte upp den och började traska iväg med den. Han var lite som ett barn som nån släppt lös i tomteverkstaden, KOLLA HÄR, KOLLA DÄR, ROOOLIGA GREJOR ÖVERALLT!:love:

Sen tömmkörde vi runt banan och hela hästen lös av arbetsglödje:banana: lyckades tillåmed göra lite skänkelvikningar under körningen
Så jag är otroligt nöjd med dagen trots att jag är trött som ett mähä efter dunkadunka grannarna.

Mobilen menar du??
Exakt. Vad ska jag nu somna till när jag inte kan meditera? Kolla fb? (oh yes, jag är en av de där "nu ska jag sova...." lägger mig och...kollar fb :p )
Men framför allt kan jag inte lyssna på musik när jag är ute :(

Borde för övrigt försöka sova ändå.
Imorgon ska jag fika med en vän, tvätta (antar jag) med boendestödshelvetet och sedan se om exet kan komma och hjälpa mig med helvetesapparaten. Och det sista jag ska göra är Grit:en.

Hejtrött!

(En del) kristna amerikaner alltså. Seriöst, jag har nu blivit rynkig och gråhårig. Att jag känner mig inne i klimakteriet förklarar därför en hel del. Min glömskhet, förvirrig och virrighet förklarar också ännu mer. (En del) kristna amerikaner alltså..*suckar*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
367
· Visningar
11 504
Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka