Tråd för värdelöst vetande del 35

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 80 160
Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår bättre i dag men lite oro och yrsel. :down: Hade en ångestdag igår, tog Stesolid tre ggr och ringde psykologen en gång och sen psykjouren på kvällen. Hade varit vaken över 30 timmar så la mig 19:30. Vaknade vid midnatt o kilade på toa, sen sov jag till 8-9 på morgonen. Så skönt! Legat och tagit det lugnt i sängen hela dagen, tyvärr sovit på dagen också...:down: men behövde det nog...
En kort promenad nu på kvällen + handlade lite mat och godis. Nu Die Hard på TV. Behöver duscha. Blä, jobbigt.

Mår bättre i dag men lite oro och yrsel. :down: Hade en ångestdag igår, tog Stesolid tre ggr och ringde psykologen en gång och sen psykjouren på kvällen. Hade varit vaken över 30 timmar så la mig 19:30. Vaknade vid midnatt o kilade på toa, sen sov jag till 8-9 på morgonen. Så skönt! Legat och tagit det lugnt i sängen hela dagen, tyvärr sovit på dagen också...:down: men behövde det nog...
En kort promenad nu på kvällen + handlade lite mat och godis. Nu Die Hard på TV. Behöver duscha. Blä, jobbigt.
Kram

Jag har väldigt svårt att acceptera det och jag känner mig sällan mer än på som höjd jämngrå. Inte ens i dom bästa sällskapen när jag vet att jag borde vara glad osv.
Men just det där med att man kan vara mindre livsglad i grunden är ändå en liten lättnad.
Du kan väl ändå inte tro att majoriteten av alla är positiva och glada för det mesta? Vi är alla olika och dessutom varierar det över tid.

"När du vet att du borde vara glad"? Dumheter. Är du i ett sällskap som inte gör dig glad så är du. Det är uppenbarligen inte DÄR du hittar dina ljusare stunder.

Med mer självkännedom hittar du ställena där du får energi. Det är bara att rannsaka sig själv och oförtröttligt fortsätta leta .

Det enda ställe där jag är harmonisk i ensamhet är i en granskog. Jag var kanske ett troll och bodde under en gran i ett tidigare liv. ;)

Du kan väl ändå inte tro att majoriteten av alla är positiva och glada för det mesta? Vi är alla olika och dessutom varierar det över tid.

"När du vet att du borde vara glad"? Dumheter. Är du i ett sällskap som inte gör dig glad så är du. Det är uppenbarligen inte DÄR du hittar dina ljusare stunder.

Med mer självkännedom hittar du ställena där du får energi. Det är bara att rannsaka sig själv och oförtröttligt fortsätta leta .

Det enda ställe där jag är harmonisk i ensamhet är i en granskog. Jag var kanske ett troll och bodde under en gran i ett tidigare liv. ;)
Det har jag väl inte sagt? Jag säger att JAG har väldigt svårt för att bara se vitt någon enstaka gång i livet.
Att inte kunna känna mer än jämngrått när jag vet att bättre än såhär blir det inte. Är jag inte glad här ja då får jag leva utan att kunna känna glädje. Och jag sliter ont för att överleva. Jag sliter med att hålla mig kvar. Så är det för mig.

Imorgon kan träningen se ut så här:
15.30-16.00 Cx
16.00-16.45/55 Sh´bam/Tantzumba/AfHo
:D
Jag hooooppaaaaaaas på AfHo! Längtat som faaaan efter det, men är samtidigt rädd eftersom jag:
1. VET att det är svårt
2. INTE får ge upp NÄR det blir svårt (yes. är det AfHo sitter jag fast, det är S som har den! :rofl:)
Blir det tantzumba springer jag därifrån :eek: (eller hoppar upp på scenen och kör själv. vafan! :D )

Detta förutsätter dock att jag tar mig ur sängen... Inte övertygad om att kroppen tycker det är en strålande idé med Cx, men just därför!

Sov middag :D
Färgen i topparna sitter så att det ser lite bättre ut i alla fall - och luggen är röd så för tillfället är jag nöjd där, det ser i alla fall bättre ut :D

Och nu är jag nervös.

Jag är seg. Sjukt trött på att inte sova alls på nätterna.
inatt blir det dubbel dos sömntablett.
Nu ska jag steka pannkakor åt dotra

Jösses vad jag är trött! Jag har varit standin lite mer än vanligt i stallet både igår och idag, 20 hästar som ska skötas om, mockas till, släppas ut, vattna både ute och inne, förbereda kraftfoder, sårvård till den opererade hästen + medicinering, 4 höpåsar till varje häst/dag bla bla. Och så fick jag för mig att städa båda stallarna också, jag är fan trög ibland! :rofl:

Ni vet dom där utslagen/allergin jag berättade om tidigare på benen. Det har blivit bättre, men inte alls bra. Fanskapet sprider sig, jag har jätteprickiga ben! Och nej, jag har inte varit hos läkare ännu. Har faktiskt inte orkat :p.

Måste säga att jag fick en chock idag! En gammal klasskompis och vän från förr har släppts idag efter 508 dygn fångad i Syrien. Hade inte en aning om detta...

AfHo var precis lika roligt, svårt, jobbigt, förvirrande och energiskt som jag trodde...fyy så härligt! Jag vill ha meeeer! :love::love:

Fast kanske inte just nu, för nu är jag helt slut och färdig! och jag tänker iiiiinte köra Cx innan nästa gång, när det nu blir! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
367
· Visningar
11 518
Tjatter När jag gick högstadiet i mitten av 70talet så hade skolan eller Sverige en tävling där eleverna skulle motionera så mycket som möjligt...
Svar
3
· Visningar
331
Senast: Sedna
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10