Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men den har jag tecknat efter övertagandet och då gäller den inte för tänder.. Det är ju dessutom en seniorförsäkring hon har. Hon var varken försäkrad, vaccinerad eller registrerad med chippet, men nu är alla papper och vaccinationer i ordning..

Men det med tänderna är nåt jag får ta.. förhoppningsvis räcker det med att söva och en basbehandling men :/

Hon är ju besiktigad och då sa de att tänderna måste fixas sen. Det var inget akut, men vill ju heller inte hamna i ett läge där det blir akut. Allt blir så mycket dyrare då.

Veterinärbesök är inte billigt :(

Var inne med min gamling igår, som klämdes- och tittades igenom och fick lämna blodprov. Hade även med ett urinprov som testades. Diagnosen blev urinvägsinfektion och blod har skickats vidare för analys om nån fästingsjukdom. Detta plus mediciner gick på 5500 kronor. Jag har försäkring på henne, så jag kom undan billigare och dessutom med rabatt på självrisken. Så jag pustade ut, även om det ändå svider i plånboken.

Veterinärbesök är inte billigt :(

Var inne med min gamling igår, som klämdes- och tittades igenom och fick lämna blodprov. Hade även med ett urinprov som testades. Diagnosen blev urinvägsinfektion och blod har skickats vidare för analys om nån fästingsjukdom. Detta plus mediciner gick på 5500 kronor. Jag har försäkring på henne, så jag kom undan billigare och dessutom med rabatt på självrisken. Så jag pustade ut, även om det ändå svider i plånboken.
Ja en basbehandling för hennes tänder går på runt 2300 sen kan det skena iväg, men där ska jag vara tydlig med att de ska prata med mig först innan de går vidare.. Det brukar ju finnas olika sätt att göra det på så :)

Jag är tacksam att sveland hade en seniorförsäkring så den täcker ju det mesta nu eftersom hon var friskförklarad vid två besiktningar förutom tänderna. Det är guld värt.

Jag är så glad och lättad att jag gråter! !
Fick besked från försäkringskassan idag om att jag får förlängd aktivitetsersättnig t.o.m Maj 2015! :banana: (sedan blir jag *för gammal* och då måste vi hitta på något annat...) men åh så gott!! :love:

Fint, hästarna fick vila från att bli intagna från hagen idag. Syrran & jag skulle sätta ihop den nya skottkärran i stallet (199 kr på Biltema)
Otroligt att en sån simpel kärra kan vara så bökig att få ihop:crazy:
Först sattes skänkarna fel, standard att det blir så med dessa:grin: sen drog jag för hårt så gummidelen sprack:meh:
Jaja fick ihop bråtet fast det blev ju lite skevt.

Sen satt jag och grinade på hemväg från stallet för syrran och jag pratade om min förra häst och jag ångrar så den sista tiden för honom:cry:Hade det varit idag hade jag gjort helt annorlunda :(

Mår inte så bra , ont i huvudet, skakar och mår fruktansvärt illa. Är så galet trött att jag knappt vet vad jag gör. Jobb i morgon igen. Undrar hur det ska gå :crazy:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 779
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 397
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar