Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast varför ska du vänta med att prata med polisen om det här? Ring.
Avlivningen får väl vänta tills du kan betala, helt enkelt.

Senast ändrad:
@Sonic76 Men även om det är pl draget så är ju ett köp redan gjort. Du borde ringa polisen direkt. Hur ska du få tillbaka pengarna? Ska banken ersätta dig? Har aldrig hört att dom gjort så. En bekant fick ingen ersättning av banken när det hände hen. Hoppas det löser sig för dig.
Avlivningen får väl helt enkelt vänta om du inte känner nån som kan ta bort kaninen gratis typ en jägare eller så?

Senast ändrad:
@Sonic76 Men även om det är pl draget så är ju ett köp redan gjort. Du borde ringa polisen direkt. Hur ska du få tillbaka pengarna? Ska banken ersätta dig? Har aldrig hört att dom gjort så. En bekant fick ingen ersättning av banken när det hände hen.
Avlivningen får väl helt enkelt vänta om du inte känner nån som kan ta bort kaninen gratis typ en jägare eller så?
banken betalar tillbaka.. enligt dem i alla fall.. ska ringa polisen imorrn. alla köp har skett utomlands

banken betalar tillbaka.. enligt dem i alla fall.. ska ringa polisen imorrn. alla köp har skett utomlands
Kan inte få tillbaka pengarna förrän de faktiskt dragits nu står det bara preliminär och då kan företaget strunta i att ta pengarna och då går de tillbaka till mig. Lite krångligt men han på banken förklarade hur jag skulle göra.

Jag hyr kommunalt idag. Men de har ju inte så jättefina lägenheter.
Flyttade ju från det kommunala i oktober men gillade ju det området i det lilla samhället söder om tätorten.
det är lång kö till just det området.
Det huset jag bodde i var trevligt.
Men bolaget var inte så trevligt...

Flyttade ju från det kommunala i oktober men gillade ju det området i det lilla samhället söder om tätorten.
det är lång kö till just det området.
Det huset jag bodde i var trevligt.
Men bolaget var inte så trevligt...
Jag bor i norra orten. Skulle vilja upp från markplan. Men här finns ju bara marklägenheter. :(

Jag blir så less på folk i vissa facebookgrupper! :mad:
Bara för att man är medial kan man INTE utreda och utrota eventuellt mögel, eller ställa diagnoser...men det får man inte svara för då är man dum i huvudet :cool:
Man får heller inte påpeka att det även är försäkringsfrågor...eller att allt, precis allt, måste saneras...

Senast ändrad:
Veterinären ringt precis nu .Alla prover är bra, väntar dock på ett. Skållorna visade inte på någon bakterieväxt :cautious:. Biopsierna visade på en form av allergi. Vi väntar fortfarande på provsvaret om just allergin.
Vi tror dock att det är en allergisk reaktion på antibiotikan. Och jag hoppas det så klart med. Det stämmer in tidsmässigt och i logiken. *Hoppas hoppas*
Huden läker och även "skållorna" . Nu har hon bara massor av ärr :crazy: och så en del knottror kvar i huden.

Sista veckan med kortison nu, 15 tabletter varannan dag i 7 dagar.
När kortisonet är helt borta får jag börja lägga till halm.

Jag vill ha sista provsvaret nu :arghh:
Det går ju inte bakåt men jag är så trött på skiten :cry:

Veterinären ringt precis nu .Alla prover är bra, väntar dock på ett. Skållorna visade inte på någon bakterieväxt :cautious:. Biopsierna visade på en form av allergi. Vi väntar fortfarande på provsvaret om just allergin.
Vi tror dock att det är en allergisk reaktion på antibiotikan. Och jag hoppas det så klart med. Det stämmer in tidsmässigt och i logiken. *Hoppas hoppas*
Huden läker och även "skållorna" . Nu har hon bara massor av ärr :crazy: och så en del knottror kvar i huden.

Sista veckan med kortison nu, 15 tabletter varannan dag i 7 dagar.
När kortisonet är helt borta får jag börja lägga till halm.

Jag vill ha sista provsvaret nu :arghh:
Det går ju inte bakåt men jag är så trött på skiten :cry:
Ja det har ju varit riktigt långdraget det där

Fy vad trött jag är...... Vill ha energi nu....
Haft huvudvärk sen i fredags så nu får det vara bra

Skönt att inte behöva gå ut mer idag. Ligger på soffan under värmefilten, tvn på Horse och paddan i händerna. Kan inte bli bättre. ;)
Är ju lite snuvig med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
5 514
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
Svar
18
· Visningar
304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj