Tråd för värdelöst vetande - del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
@EmmaW det var inte "dåliga" tankar bara en oförmåga att sluta tänka som störde :p

Vv veterinären ringde vid 16-tiden och meddelade att plattan som skickats in för resistensbestämning inte hade gett någon bakterietillväxt så nu är nytt besök inbokat nästa fredag för att se om det behövs kortison. Jaja tur jag sparar pengar på att inte kunna åka skidor i Österrike så jag kanske har råd med detta istället...

Någon har kört på en hare på grusvägen här :cry: Grusvägen är full med is och haren har frusit fast mitt i vägen i isen och går inte att få bort :crazy: Så varje gång jag åker hemifrån nu så måste jag åka över den :(

Yay! Den 24e ska jag och @åke (med tillhörande dotter) åka iväg på en föreläsning som verkar sjukt intressant (om än samtidigt hemsk).

FÖRELÄSNING
"Nazism, rasism och dess yttersta konsekvenser"

FÖRELÄSARE
Livia Fränkel från föreningen "Förintelsens överlevare"

BAKGRUND
Den 14 maj 1944 deporterades Livia och hennes familj i godsvagnar från Sighet.
När tågen med ungerska judar började rulla var familjen med på ett av de första.
Efter tre dagar hamnade Livia i Auschwitz-Birkenau och där skildes hon och hennes äldre syster Hédi från sina föräldrar.
Föräldrarna mördades natten mellan den 17 och 18 maj 1944 i en av gaskamrarna i Auschwitz-Birkenau.

"Jag var bara femton år gammal men ganska lång, inte alla femtonåringar fick leva." - Livia

Håller på och tvättar, inte så nice väder dock, blåst och regn..
Plus att de hade smetat ner hela tvättstugan med murbruk.. men men jag hänger ju tvätten uppe så.

Förbaskade halka.
Hoppas att min tfn kommer i dag.
Har jobbat två timmar och tränat. Delad tur så jobb 13-17 igen innan det är helg.

Yes hittade snabbmaten och den verkar funka även på 60 grader.
annars tar 60 graders programmet 31/2 timme :)

ursäkta särskrivningar, min mobil älskar det och accepterar inte nåt annat :/

har fixat så kaninen kan avlivas idag i alla fall
är inte sjyst att låta honom lida.
Eftersom han alltid varit kräsen med maten kan tandproblemen pågått längre än jag trott.
Även om jag hade velat fixa hans tänder så klarar han nog inte det pga att det kan ta tid att få dem att äta igen och då han redan är svår att få att äta vad som helst så
Han kan ju inte leva på banan hur länge som helst

Vansinnigt trött men snart är det dags att lasta och åka till prinsessponnyns kiropraktor.

Imorgon ska vi åka båt, dagbåt, så vi måste gå upp hur tidigt som helst och så även på söndag :crazy:

Men jag har bokat en ansiktsbehandling och en massage :love:

någon som vill låna två hundar en dag eller fem? Jag satt uppe och jobbade till fyrasnåret inatt, gick och la mig för att sova. Kunde dock inte sova för att lilla hunden låg och småskällde åt ingenting.. Tillslut blev han tyst, då skiter stora hunden på golvet..dålig i magen är bara förnamnet.. torkar, skurar och sanerar. lyckas precis somna, då kräks hon upp kvällsmaten. torkar skurar sanerar.. somnar, då börjar lilla hunden skälla igen. (tror grannarna gjorde något som bara hunden hörde).. somnar om, då skiter stora hunden igen.. suuuuuuuuuuuck.. jag vill sova!

och däääär kräktes hon igen...på husses byxor som hon dragit ner på golvet..

någon som vill låna två hundar en dag eller fem? Jag satt uppe och jobbade till fyrasnåret inatt, gick och la mig för att sova. Kunde dock inte sova för att lilla hunden låg och småskällde åt ingenting.. Tillslut blev han tyst, då skiter stora hunden på golvet..dålig i magen är bara förnamnet.. torkar, skurar och sanerar. lyckas precis somna, då kräks hon upp kvällsmaten. torkar skurar sanerar.. somnar, då börjar lilla hunden skälla igen. (tror grannarna gjorde något som bara hunden hörde).. somnar om, då skiter stora hunden igen.. suuuuuuuuuuuck.. jag vill sova!

och däääär kräktes hon igen...på husses byxor som hon dragit ner på golvet..

Stackars hund, hon kan inte alls må bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
5 519
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
Svar
18
· Visningar
304
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok