Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
@stjarnhimmel hoppas det löser sig ändå .

Känner mig frustrerad på livet:(......jag vill så mycket men inget händer?:banghead:
Eller har jag kanske en släng av dåligt tålamod igen kanske?O_o

Jag är ju den mest positivaste människa man någonsin kan möta ibland..
För inte sådär jättelänge sedan hade vi en diskussion om chefer och anställda. Om att chefer oftast kanske hellre väljer den smala över den överviktiga o.s.v. Ska jag gå ned i vikt så ska det bero på att JAG själv vill och inte för att någon chef ska anställa mig, bara för man är överviktig betyder det inte att man har noll kondis. Iaf, sedan kom ledaren och sade: "Men är man vid bra hälsa och kondis så lever man ju längre och då kanske det vore bra att ha en hälsosam vikt" och medan hen sade det så kollade hen på mig. Då hade jag redan alla mina taggar utåt och bara:
"Ja, men har JAG någonsin yttrat att JAG vill leva?".

Alltså, jag blir så jäkla pissigt trött på att samhället vill ha en på ett visst sätt. Förut behövde man ju typ bara utbildning och/eller erfarenhet, nu behöver man tydligen utbildning och/eller erfarenhet samt vara smal.

Jäkla kroppsideal.

Idiot som fick dig att känna så... Det borde du ha svarat.." Att allra kortast lever nog människor som är idioter".

Ska ringa till läkaren idag. Hoppas att jag får en tid och att jag inte börjar stamma av nervositet i telefonen.

Känner mig frustrerad på livet:(......jag vill så mycket men inget händer?:banghead:
Eller har jag kanske en släng av dåligt tålamod igen kanske?O_o

Det där känner jag igen! En känslomässig följeslagare som man kan bli galen på. Men lika ofta som det är stiltje på ytan så händer det saker under ytan som man inte vet om förrän det så småningom visar sig.

vv: Håller nog på att bli sjuk (inte konstigt som knasig den här veckan har varit) men är lite nöjd ändå. Har jobbat, högsta chefen för ena bolaget har varit här och vi har åkt runt till olika projekt.

Jag ska väl eg inte klaga för jag tycker ju att det är lite kul också men varför hamnar jag i sådana här "gå på slak lina"-situationer jämt?! Det är visa runt investerare, kontakt med politiker och tjänstemän, riksdagsseminarier osv. Min fd kollega hamnade aldrig mitt i sådant. Som sagt, jag ska inte klaga för det är ju kul också men det är ju typ totalt motsatt hur jag borde ha det med tanke på min sjukdom som kan triggas av stress.

Det där känner jag igen! En känslomässig följeslagare som man kan bli galen på. Men lika ofta som det är stiltje på ytan så händer det saker under ytan som man inte vet om förrän det så småningom visar sig.
Jo visst är det nog så. Jag har mycket på gång just nu, mycket som hänger i luften, planeras och utvecklas, kanske inte i den takten jag vill och behöver så det är nog där frustrationen sitter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 595
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar