Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Har så j*vligt ont i magen idag.. Hatar sånt.. SKa man behöva gå hem och lägga sig på soffan nu..

Skulle inte lagt mig på soffan... Zzzzz
Men måste ut till stallet nu. Känner mig förkyld från och till suck

Usch krya på dig, själv är jag genomförkyld och hoppas verkligen ingen detta.

Viktigt vetande: 20:00 svt1, ryttareliten börjar, fler som ska se det?

Om jag förstått rätt kommer det visas på play samma tid om skötarna, hoppas det går att se i efterhand men kommer ha det på på datorn så antalet tittar ökar ändå ;)

Mera media till hästsporten! :bump::banana:

Jag hoppas verkligen du och alla andra som befinner sig utomlands också kan se det, ska maila svt efteråt med lovord och feedback så dem förhoppningsvis inser att hästsporten berör folk har jag tänkt :D

Jag kan se dem korta minut-klippen som man kan hitta på svtplay, men som sagt, hur det är med själva avsnitten vet jag inte.

Usch nu blev jag upprörd över Ryttareliten! Sköt din egen jävla häst om du ska skälla på hästskötaren!

Inget försvar men försöker vara objektiv i mina tankar:

Till att börja med får man tänka på att det är ett kort klipp ur ett sammanhang och hur brukar det se ut sen när man får se helheten? Inte riktigt som man tror efter sånt "blixtklipp" allt för att locka tittare (farmen t.ex).
Gissar även att skötaren har en anställning och kanske inte hunnit göra allt och som arbetsledare måste man kunna säga till och styra och fördela arbetet.
Jag har själv varit chef och numera är jag anställd så jag kan i viss mån förstå min chef ibland när vi har dialog (läs argumentation) men som anställd får man även finna sig i att sköta sina uppgifter vare sig man gillar eller inte såvida det ingår i ens uppdrag.

Det var det som kommer i nästa program. Ja nog inte lätt att vara hästskötare åt ryttare på högre nivå. Allt måste ju klaffa. O_o

Anledningen till varför jag nästan inte vill kolla, men vilka ryttaren är med och varför blev skötaren utskälld?
Det framgick inte direkt men han skällde nåt om att hon inte skulle ljuga och säga att hon hade gjort nåt om hon inte hade gjort det eller vad det var.

Inget försvar men försöker vara objektiv i mina tankar:

Till att börja med får man tänka på att det är ett kort klipp ur ett sammanhang och hur brukar det se ut sen när man får se helheten? Inte riktigt som man tror efter sånt "blixtklipp" allt för att locka tittare (farmen t.ex).
Gissar även att skötaren har en anställning och kanske inte hunnit göra allt och som arbetsledare måste man kunna säga till och styra och fördela arbetet.
Jag har själv varit chef och numera är jag anställd så jag kan i viss mån förstå min chef ibland när vi har dialog (läs argumentation) men som anställd får man även finna sig i att sköta sina uppgifter vare sig man gillar eller inte såvida det ingår i ens uppdrag.

Visst är det bara en liten del som man fick se, men att anklaga nån för att ljuga känns inte så schyst. Men vem vet det kanske inte alls låter så när man ser hela.
Visst är det så, i det här fallet får ju ryttaren vara tydlig med vad som ska göras och se till att det finns tid för det. Inte ens hästskötare kan väl trolla med tiden antar jag.

Det var det som kommer i nästa program. Ja nog inte lätt att vara hästskötare åt ryttare på högre nivå. Allt måste ju klaffa. O_o

Nä det måste vara tufft men som Hallonsaft sa så måste man ju som arbetsledare se till att det finns tid till det som ska göras.

Men vi får väl se om det är så illa som det lät idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 396
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
816
· Visningar
25 055
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025