Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Verkligen, till mammas förtret eller vad det nu heter.. hon kommer inte se en skymt av sin bil ju :)
"A, jag måste ha bilen nu".
"Vilken bil?"
Hahah

Skönt om inte annat när man kan ta sig överallt. Tog ju mitt förra året men jag är ju gammal som gatan!

Skönt om inte annat när man kan ta sig överallt. Tog ju mitt förra året men jag är ju gammal som gatan!

Man blir nog aldrig för gammal :)
Jag ser detta som en investering - förhoppningsvis blir det enklare att hitta arbete nu när jag inte behöver rata alla arbeten med krav på körkort. Funderar även på att genom Af kräva en truckförarutbildning, öppnar ju upp lite mer det med.

Skissat och målat med färgpennor ett hästporträtt enligt en önskan. Islänningen jag målade av hade dock en knepig färg att få till. Typ gulmusblack.
Aja i princip klar med den. Kan ju inte sluta när jag väl satt igång.

Kl

Jag tror jag hittat vägen att gå. . . Känns ganska bra faktiskt efter att ha klurat länge och väl . . .

Oj...av någon anledning får jag en dålig känsla av detta :eek:

Vv: det där med ärlighet bland (ung) personal på vissa ställen är visst svårt!
Frågar jag någonstans om något är garanterat tomatfritt och personalen svarar "ja" så väljer jag oftast att utgå från att de faktiskt vet, utan att behöva kolla upp det ordentligt.
Så även idag.
Men ut kom maten, salladen på tallriken toppades av...tomater.
Jag sa att de får byta ut hela alltihop och ge mig en helt ny tallrik med mat.
Hon frågade om det räckte ifall hon plockade bort tomaterna bara, vilket jag tydligt sa NEJ till.
Dubbekollade med henne när hon (bara någon minut senare) kommer ut med mat igen. Garanterat samma tallrik, maten hade hunnit kallna en hel del) så jag åt inte alls av grönsakerna, trots det så slog allergin till och det började klia helt galet runt munnen, samt att det började kännas i halsen så jag tackade så HEMSKT mycket för ärligheten och talade om att det var tur för dem att det fanns ett apotek i närheten, annars hade jag blivit hämtad med ambulans.
Tjejen började säga emot, då gick jag bara.
Inte ens en ursäkt! :mad:
Jag kommer att gå vidare med detta...som tur är så brukar åtminstone "ledningen" ta det på högsta allvar, så där brukar det komma en ursäkt i alla fall! :cool:

Å nej inget dåligt alls , positivt! Jag vet vad jag behöver göra för att ta mig dit jag vill för att må riktigt tipp topp och få lugn och ro i livet , så jag vilar i beslutet och vägen jag vill gå just nu och det känns rätt :)

Det är så jävla illa gjort!

VV nu är det dags att sova med tanke på hur mycket jag och mamma skrattar åt roliga djurbilder.

Det är så jävla illa gjort.
Jag vet!
Den värsta var dock chefen på en annan (stor) restaurangkedja här i stan "kan bara beklaga, men du skulle ha läst innehållsförteckningen! Vi tar inget ansvar!". :banghead:

Som tur är höll inte personen jag mailade (som sedan ringde upp mig) från deras hemsida med alls utan blev tämligen upprörd och drog igång en utreding, kallade in försäkringsbolag o.s.v så att jag kunde få en liten kompensation! Och så en rejäl ursäkt! :bow::bow: (sedan dess undviker jag denna kedja...utom vid tämligen riskfritt kaffedrickande)

ATT DET SKA VARA SÅ JÄKLA SVÅRT! :mad:
Tur för dem att jag ändå inte blir livshotande sjuk, men det kan de ju omöjligt veta, så jag förstår inte hur de kan chansa!

...tack och lov finns det undantag...
//färdiggnällt.

vv: Känner mig som en bov... hade en superkurrig kisse på magen när jag vaknade :love: men jag var VERKLIGEN tvungen att gå upp och gå på toa :crazy: kisse var väldigt förolämpad när hon blev av med sin säng :D

Å nej inget dåligt alls , positivt! Jag vet vad jag behöver göra för att ta mig dit jag vill för att må riktigt tipp topp och få lugn och ro i livet , så jag vilar i beslutet och vägen jag vill gå just nu och det känns rätt :)

Åh! Vad glad jag blir! Det låter ju helt underbart! :bump:

Ja Michel som äger de där ställena är grymt trevlig, be att få prata med honom.

Var på födelsedagskalas hos grannen igår, kom hem halvtre i natt :)
Träningsvärk överallt för vi dansade och sjöng av hjärtans lust vi galna "tantgänget"
:rofl:

Kul!:D:D

kl

VV: Yes! Har faktiskt pluggat lite seriöst! Inte så himla länge, men effektivt i alla fall!:D

Skottat uppfarten.
Ska dricka mer kaffe.
På måndag är det tandis.
Hualigen.
Åt lagad mat för första gången på över en vecka igår och det var så gott :)

Mycket att fundera på idag.
Hundägaren har inte hört av sig som utlovat, har dock inte hunden men.
Man börjar ändå undra när man inte får tag i personen med.
Men hoppas höra av honom i morrn att allt är ok.
Har ju lite noja så när folk inte ringer om de lovat.

Ja det är verkligen skönt , känns så bra :)

Vv: ridit en fantastisk tur min fina häst i kväll :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 413
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023