Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Och även om det nu mot all förmodan kostar samhället ett litet öre, så känns det som att vi får tillbaka det flera gånger om - ifall folk "kör i säker style"!...och jag tror att ett budskap som framförs på liknande sätt ger så mycket mer, än om det står någon gravallvarlig typ "rakt upp och ner" och säger "ta det lugnt på vägarna".
Då lyssna inte folk för "det är ett jävla tjat! Vi hör samma sak varje år...!"
Jag tycker det är genialiskt! :bump:

Förresten, jag måste fråga...

Äter ju cerazette, vilket kostar 173:- för 3 månader.
Jag frågade sambon om vi skulle kunna dela på kostnaden (typ betala varannan) och det sa han ok till - först.

Så jag hämtade ut nya...och när jag nu tog upp det igen sa han:
"alltså, jag har funderat på det där...vi har ju både spotify och netflix, som jag betalar".

Må så vara, men jag lyssnar ALDRIG på spotify (annat än när han lyssnar från sin dator) och netflix använder vi förvisso tillsammans - men ytterst sällan.
Så, ska jag vara grinig och säga att:
- då slutar jag med dem.
- då får vi minska på sexet. så att det jämnar ut sig.
Eller fråga vad han värderar högst?
Dåliga filmer på netflix (de vi hittills har kollat på har varit skitknepiga - och i övrigt finns inga som passar oss båda - så då har vi sett på barnserier istället, typ "komissarie Gadget" och "Dennis) eller ett fungerande sexliv?

Kan tillägga att jag även denna månad fick en medicinkostnad på över 1000:-, vilket är en högt bidragande orsak.
Och snart går även frikort för sjukvård ut - då måste jag betala för min DBT 2ggr/v.

Vi har ganska exakt samma inkomst dessutom.

Dessutom är det inte så jäkla kul att äta hormoner :(

Frågan är väl om det är värt diskussionen. Jag förstår precis varför du vill dela men det kanske inte är värt det, så att säga. Så länge du kan släppa det och gå vidare.

Finns det inget annat alternativ till hormonerna, visst skulle du få bli steriliserad? Är det jättelång kö?

Nej, de tänkte sätta in spiral...de lyssnar verkligen inte på mig...fast jag tjatat sedan jag var 23 och har tusen glasklara argument.
Nu har jag även åkt ur kön för spiralinsättning då jag tvingades avboka tiden.
Den första tiden jag fick passade inte alls - dessutom var det sjukt dålig information.
Då sa de att jag skulle få en ny till hösten - fine.
Men så kom en kallelse att jag fått tid den 13/6 (vilket tydligen innebär att jag då skulle opererats den 14:e...) och det var otänkbart.
Hade jag fått en tid i höst hade det liksom varit lugnt.

Och med sterilisering kommer jag i alla fall få stå ut med en massa mensvärk (tämligen extrem sådan) vilket har lättat nu + att jag ju slipper ÄL, och den helvetes värken.

Jag är mer inne på att ta bort "Hela alltet" men det lär de ju aldrig gå med på :crazy:

Jag tycker inte att det är något att diskutera från hans sida - han borde väl vara lika mån som jag om att jag inte ska/får bli gravid?
:(

Senast ändrad:

Jo självklart. Du kanske får ta diskussionen på den nivån istället, att det ligger i bådas intresse. Kondom?

Kondom gillar ingen av oss (och jag är dessutom lite känslig mot gummit)...men jag kan ju ta det som ett argument, att det isåfall är alternativet.

Och jo, det var så jag sa "att det ligger väl i bådas intresse..." och då tyckte han ändå att det var jämförbart med netflix och, för mig ickeexisterande, spotify.
Dessutom gick jag med på att höja bredbandshastigheten (med tillhörande prisökning) för att vi skulle KUNNA kolla på netflix.

Alltså. Gah.

vv: Är SÅ imponerad av bästa väninnans dotter :love: hon är bara 8 år men är skitduktig på att fotografera. Hon fick "leka" med min nya systemkamera (jäntan hade ett smil från öra till öra) och tog helt fantastiska bilder! :up:

Om ni delar på det och lägger undan 29 spänn var i månaden i speciell burk för p-piller ändamålet, så har ni pengar när det är dags att betala.

Och delar man upp det så, blir det en känsla av att det inte gräver lika stort hål i plånboken kanske?

Jag instämmer med att i rättvisans namn borde man väl dela på kostnaden men jag instämmer lite med lil-sis också, är det värt att ta en fajt om det? hur det än är måste man kompromissa i ett förhållande och det kanske inte blir helt och hållet rättvist jämt. Jag tror visst han bryr sig om dig och älskar dig, han bara fattar inte hur du menar i den här frågan. Hur det än är betalar de flesta tjejer sina p-piller själva (jag gjorde det när jag tog sådana och hade stadig pojkvän).

Vad gäller kondomer (som jag inte gillar alls :cautious:) finns det ju sådana som är latexfria som är ganska billiga att köpa online. Frågan är ju bara vem det sas drabbar, det lär ju bli mindre sex då om ni båda inte är så förtjusta i dem, dvs även du får mindre sex även om ni delar lika på kostnaden?

Så kostnaden/samlag blir antagligen högre ;)

I jämlikhetens namn, borde väl bägge bidra? Har ju själv köpt kondomer emellanåt i mina förhållanden. Varför skulle man INTE dela på kostnaden?

Visst, jag håller med att det är jämlikast att dela men vet också att allt är inte prefekt i ett förhållande, även om det är ett bra förhållande på det stora hela. Jag väljer mina fajter helt enkelt.

Tillägg: och visst blir det dyrare per samlag, man får se till att hålla på längre varje gång ;) :p

Men det är ju snubben som gör det till en fajt. Hur kan man va så omogen att man inte fattar att man ska pröjsa hälften?

Ja det kan jag hålla med om, allt är inte värt att dra till sin spets.....

Men det kan ju vara värt det, om inte annat för att visa på bådas ansvar

Som sagt, jag tycker man ska dela... men är killen i övrigt ok så kanske man får välja i just det här fallet. Det är ju faktiskt något som kan ändras med tiden, vi mognar alla olika fort. Att börja ett riktigt stort gräl om det här tycker jag uppriktigt sagt inte det är värt, så länge det är ett bra förhållande i övrigt.

Personligen kan jag säga att jag alltid köpt kondomer själv, dels för att jag vill ha med glidmedel men utan konstiga smaker (är känslig för diverse ämnen) och dels för att jag då är helt säker på att de är inte är utgånget datum på dem samt att de inte legat och skavt i en plånbok i x tid.

Jag har alltid betalat mina p-piller själv för att de kostar en struntsumma (380/år) men mina pojkvänner har ALLTID erbjudit sig att pröjsa, till och med min kille som jag hade när jag var 15.

Jag vet inte om jag gjort en jättegrej av det men jag hade definitivt tyckt att min kille var en jävla rövhatt om han inte ens erbjöd sig att betala hälften. Så jävla respektlöst och tramsigt.

Nä, inte omogen - oerfaren.
Han är definitivt inte någon "dum/elak jävel" utan verkligen helt underbar :love:
Det här gick bara...snett.
Vi tänkte för olika - och det sket sig.
Vi hade säkert kunnat lösa det på ett bättre sätt, men det är så dags nu.

Men jag vet också att jag blir hemsk vid PMS - då hjälper ingen DBT i världen...(lite, lte kanske...men jag tappar nästan helt "tänket" då och går all in med panikångest, katastroftankar, aggressioner och fan vet allt)
Antar att det egentligen var boven i dramat...annars hade vi säkert kunnat hantera det bättre.

Hoppas verkligen det dröjer lääänge innan vi hamnar här igen!
Kanske borde "PMS-emigrera" en gång i månaden...? :idea:

Senast ändrad:

Kanske borde "PMS-emigrera" en gång i månaden...? :idea:

Hear, hear... jag är likadan, det är INTE trevligt att vara i närheten av mig när jag har PMS! Det är lite otäckt tycker jag. Visserligen har jag ett hett humör från början men med PMS-humöret känns det som om kroppen är för trång på något sätt och man märker att man blir irriterad på saker man normalt skulle strunta i.

P´ciiiis!!
Vill du följa med? :D

(jag har hört att det finns en mindre trevlig skog i Japan...kanske finns det något ställe för oss som "bara" har PMS också? :bump: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
4 499
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 395
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 689
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
57 610
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar