Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fiskebåge? Lampbåge? Dragbåge?
Det är bra exempel. Krok är något man hänger/sätter fast saker på. Jag äter visserligen inte ostbågar, så vet inte om det är vanligt förekommande användningsområde även av såna.Fiskebåge? Lampbåge? Dragbåge?
Nja, det finns tex vägkrok och Kapten Krok också! Inte jag heller, min ena katt är mer förtjust än jag ärDet är bra exempel. Krok är något man hänger/sätter fast saker på. Jag äter visserligen inte ostbågar, så vet inte om det är vanligt förekommande användningsområde även av såna.
Den här är så himla fin.
Vad tusan är en vägkrok?Nja, det finns tex vägkrok och Kapten Krok också! Inte jag heller, min ena katt är mer förtjust än jag är
Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inteVad tusan är en vägkrok?
Kan ju vara dialektalt? Vägkrog har jag dock hört talas om!Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte
Du kanske tänkte som jag, en restaurang vid en väg. Som jag nu inser är en vägkrog.Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte
Vägkrök, tänker du förmodligen på.Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte
Jag säger ganska ofta att saker och ting som inte är raka är krokiga.Det är bra exempel. Krok är något man hänger/sätter fast saker på. Jag äter visserligen inte ostbågar, så vet inte om det är vanligt förekommande användningsområde även av såna.
Nä, en krok är en krok och en krog är en krogDu kanske tänkte som jag, en restaurang vid en väg. Som jag nu inser är en vägkrog.
Edit: @Hedinn hann visst före.
Kanske är samma sak men det är inte det jag tänker på utan jag har helt klart hört vägkrok ett antal tillfällen i mitt liv. Tror jagVägkrök, tänker du förmodligen på.
Där vägen ...kröker alltså. (obs inte krökar )
TACK! Måste väl vara dialektalt eller nåt då kanskeJo, men vägkrok hör jag en del, trodde det var där när vägen tar slut, på sidan av,.. alltså längs med hela sidan på vägen? Exempel, Vi står i vägkroken å väntar, så kan du plocka upp oss när du kommer förbi
Du har nog rätt i det. Ligger bara utanför mitt eget språk så jag svarade på reflex.Kanske är samma sak men det är inte det jag tänker på utan jag har helt klart hört vägkrok ett antal tillfällen i mitt liv. Tror jag