Tråd för random bilder med roliga texter IV

IMG_6840.jpeg
 
Jo, men vägkrok hör jag en del, trodde det var där när vägen tar slut, på sidan av,.. alltså längs med hela sidan på vägen? Exempel, Vi står i vägkroken å väntar, så kan du plocka upp oss när du kommer förbi
 
Det är bra exempel. Krok är något man hänger/sätter fast saker på. Jag äter visserligen inte ostbågar, så vet inte om det är vanligt förekommande användningsområde även av såna. :D
Jag säger ganska ofta att saker och ting som inte är raka är krokiga. :)
 
Du kanske tänkte som jag, en restaurang vid en väg. Som jag nu inser är en vägkrog.

Edit: @Hedinn hann visst före.
Nä, en krok är en krok och en krog är en krog :p
Vägkrök, tänker du förmodligen på. :)

Där vägen ...kröker alltså. (obs inte krökar :D )
Kanske är samma sak men det är inte det jag tänker på utan jag har helt klart hört vägkrok ett antal tillfällen i mitt liv. Tror jag :laugh:
Jo, men vägkrok hör jag en del, trodde det var där när vägen tar slut, på sidan av,.. alltså längs med hela sidan på vägen? Exempel, Vi står i vägkroken å väntar, så kan du plocka upp oss när du kommer förbi
TACK! Måste väl vara dialektalt eller nåt då kanske 😅
 

Liknande trådar

Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 625
Senast: Mia_R
·
Fordon Det är säkrare för cyklister att cykla i bredd eftersom bilister då hindras från att köra om när dom får möte. Omkörningarna går även...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
7 583
Senast: Pinus
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp