Tråd för random bilder med roliga texter IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, krokiga ja, som adjektiv, inte samma sak som substantivet krok. :)
Jag tycker i och för sig inte att de är otroligt olika. En fiskekrok eller väggkrok är ju också en böjd "båge", liksom en krokig spik. Angående cheez doodles kan jag acceptera båda. Det enda som verkligen inte stämmer är ju bilden på motorcykeln, det har jag aldrig förstått mig på. :D

Jag tycker i och för sig inte att de är otroligt olika. En fiskekrok eller väggkrok är ju också en böjd "båge", liksom en krokig spik. Angående cheez doodles kan jag acceptera båda. Det enda som verkligen inte stämmer är ju bilden på motorcykeln, det har jag aldrig förstått mig på. :D
En båge/hoj/MC.

Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte :rofl:
Jag är uppvuxen med att man pratar om ”krokvägar” dvs krokiga vägar dvs vägar som svänger mycket. Vägkrok är således ett absolut verkligt ord som används. 🤓

• Gilla
Reactions: Sel
Nä, inte helt olika, men hävdar fortfarande att en krok har ett syfte att något ska sättas fast/hängas på. :)

Jooo, det förstår jag ju, men inte varför det kallas båge eller hur det skulle relatera till formen i de andra bilderna. Böjd, kurvad eller krokig är den ju liksom inte.
En motorcykel har väl en motorbåge som skyddar motorn på nåt vis och det är en böjd stålbåge typ
Kan det komma där ifrån
Gissar hej vilt här nu

1710014574350.webp

Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte :rofl:

Du kan ha fått det från norskan, där veikrok betyder en skarp sväng, då gärna på mindre skogs- och grusvägar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 019
· Visningar
68 592
Senast: Trott
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
3 211
Senast: Cambrie
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
9 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat