Totoro säger hej!

Lilla Ice tränar på att bli som sin far, så även han har fått in rätta stuket :D
FB7B29A6-9818-4D2B-8624-67F4967FD182.webp

Nu förstår jag hur shejping ska se ut! :up: Vilket tålamod du har

Nja, i ärlighetens namn skulle jag nog skälla en del på en kursare som gjorde som jag, så ta det inte som ett bra träningsupplägg. :o:laugh:
(Inget godis i handen som regel, men med just Totoro så tränar jag honom i att bortse från att jag hanterar godis för han är så jäkla matmotiverad så han har svårt att släppa det så jag använder det som ursäkt. Och han får lite mer hjälp än jag som regel skulle vilja, men han är så liten att han glömmer vad vi håller på med om han får chansen. :p)

Jag tycker det är så jäkla kul att se vad han ska hitta på att det inte kräver något tålamod alls för mig, jag är superfascinerad. Helt kär i valptoken, han överraskar mig nästan varenda träningspass. :love:
Som ikväll, när han över huvud taget inte gick att få igång i spåret. Det var en överraskning. :laugh:

Istället för att spamma valptråden med trehundra uppdateringar om Totoro spammar jag min egen tråd där det är lättare att undvika. :D

Åh så roligt att se! Han är helt galet söt! Gillade att du, när han satte sig ner framför dig i början och stirrade på dig, inte hjälpte honom genom att röra dig eller så utan istället fångade att han vred huvudet mot plattformen, vilket fick honom att självmant resa sig och testa något annat än att bara sitta - snyggt!

Åh så roligt att se! Han är helt galet söt! Gillade att du, när han satte sig ner framför dig i början och stirrade på dig, inte hjälpte honom genom att röra dig eller så utan istället fångade att han vred huvudet mot plattformen, vilket fick honom att självmant resa sig och testa något annat än att bara sitta - snyggt!
Tack! Ja jag försöker ha koll på hjälper, jag anser att de är fienden som måste bekämpas i varje hörn där de nästlar sig in! :D
Men det är svårt med en som är så liten och kan typ somna mitt i en tanke... :laugh:

Varför ska han titta på lådan?

Titta på lådan? Vilken del menar du? :)

Det är plattformsträning för position, en form av helkroppstarget som berättar för hunden vad han ska göra. I det här fallet är det en ståplattform, som jag kommer att använda för att lära honom positioner sedan. (Eller det lär väl hinna bli en helt annan plattform innan vi kommer dithän med tanke på hur snabbt han växer, men principen förblir densamma i alla fall. :D)

Gissar att tanken är att han ska ha lådan för fram- och bakbenskontroll.
Varje egen bjudning han gör mot lådan, går dit, lägger upp en tass, tittar på den osv belönas för att han själv ska prova sig fram till vad som krävs för belöningen.
Frishejping :).

Aha, tack! Jag förstod inte frågan. :o

Gissar att tanken är att han ska ha lådan för fram- och bakbenskontroll.
Varje egen bjudning han gör mot lådan, går dit, lägger upp en tass, tittar på den osv belönas för att han själv ska prova sig fram till vad som krävs för belöningen.
Frishejping :).

Ahaaa :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 382
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Hej, Vår flatte Melker har i veckan opererats för patellaluxation. Är det någon här som gått igenom detta och kommer ihåg hur lång tid...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: msp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka