Tornerspel

Sv: Tornerspel

Sammet skrev:
Oj...ja se... när jag såg henne sist var hon en tvärhand hög och Fredrik kunde sträcka ner sig hand från sin häst (stoet med de glada humöret... :crazy: ), dottern tog tag i handen och han lyfte upp henne på så sätt! Så det var några år sedan!... :smirk:

Ja Alida har blivit lite större än så nu :rofl: Jag tror hon går i förskolan nu :confused:

Näe, det får vi inte Alex, så därför är jag med i Nordic för att förhoppningsvis kanske komma ut på banan nån gång :)

Jag misstänkte att det var han på bilden... Han var söt, det syntes att det var ett fullblod, om man säger så. Alltför många fullblod ser annars ut som holsteiners eller halvblod, eller så kanske det är de raserna som är för lika fullblod, jag vet inte... *klia huvud*

I början fick jag känslan av att Nordic var en - inte gubbförening - men någonting åt det hållet. Det första jag fick höra på telefon från lagledaren när jag frågade om man fick bli medlem var "nej, vi VÄLJER ju in våra medlemmar, så..." men i övrigt verkade han sund och trevlig, så jag gav det hela en chans ändå. :) Och nu bli de inte av med mig!!! :D

SweetSelene, du får ta min plats i laget nästa säsong! Kom igen bara, give 'em hell! :banana:

Ska bara kirra kuse som tål banan så :) Kan inte hjälpa, men jag sitter hemma och smygtillverkar en egen utrustning. Och sen är det bra att köra byteshandel på hemmafronten... Om han gör ringbrynjedetaljerna till mig så syr jag år honom :)

Ja han är ganska söt! Särskilt när han lägger huvudet lite på sned och "tittar under lugg" :love: han var väl den enda, i alla fall från Gotland, som sprang med kort välryckt man och mängder med pälsglans i svansen :rofl: Han hade nämligen gått fälttävlan i Bunge helgen och det var MYCKET man innan dess :cool:

SweetSelene skrev:
Ska bara kirra kuse som tål banan så :) Kan inte hjälpa, men jag sitter hemma och smygtillverkar en egen utrustning. Och sen är det bra att köra byteshandel på hemmafronten... Om han gör ringbrynjedetaljerna till mig så syr jag år honom :)

Då får väl vi starta ett kvinnligt torneamentum :idea: Jag har ju häst :angel: undrar om jag skulle få låna honom till det eller om Lolle skulle bojkotta det helt :devil: dessutom har jag just skaffat mig en till som är exakt 148.0, honom kan du få låna om du syr åt mig med, jag kan inte ens sy i en knapp i en skjorta :crazy:

:) Nelle, det låter riktigt skojjigt :bump: Klart jag syr i så fall, det är kanonkul :banana:

Thanks! Jag är också uppfödd med myten att alla riddare var ståtliga män, men efter att ha diskuterat ämnet med ett antal Nordicare de senaste åren så har jag fått en ny uppfattning. Dessutom syns det på en del oljemålningar och mosaiker m.m. att vissa riddare var kvinnor. (Okej, jag är konstintresserad, so sue me!)

Jag lät medvetet bli att rycka manen på min brutta till SM, för den hade precis fått rätt längd för att ligga snyggt på en sida utan att "rufsa" sig och dessutom hade jag ingen trimkniv... Men pälsglans i mängder hällde jag på henne på fredagkvällen! Man, svans, hals, bog... Inte på baken, dock, eller under sadeln - vill varken att schabraket eller sadeln ska glida och ha sig... Tyvärr var hon väldigt tunn (trots bete) och ärrig (lite lätt mobbad) så hon gav nog inget kanonintryck. Men sprang gjorde hon! En vända vi red (trekombination med svärd) gick hon så fort att när jag hade vänt och var på väg tillbaka till min depå, hade min motståndare inte hunnit ta den låga ringen ännu! Hoppsan - BROMS!!! :D

Hahaha! Ja, hon har redan gått upp kraftigt i vikt i september och nu äter hon 4 kilo havre, 1 kilo kornkorss och 1 kilo betfor per dag, utöver hösilage och lusernhack, så förhoppningsvis kommer hon inte gå NER i vikt i alla fall! :D

ojoj, själv står Lina och bantar hemma ;) Fast Vetrinären blev imponerad av hennes bantning iaf!

Bantning känns inte riktigt aktuellt på min kuse... I alla fall inte den bruna, den lilla fläckiga däremot kunde säkert omvandla några kilon till muskler utan att ta skada! Kunde jag skulle jag rida honom i tornerspel också, men han är kanske i minsta laget, även om han skulle tokälska det! Kan få bli Nordics maskot istället, kanske...?

Alex, hittade bilder på dig och Pikant. Rasande snyggt schabrak får jag säga. Det var en hel del arbete på det. Är det handbroderat eller är det applikationer som är påsydda?

Det är applikationer i siden på linnetyg. Om ni vill prata med mig i fortsättningen får ni göra det genom nordic. Jag ska lämna Bukefalos.

För mycket tjejer och i sin tur för mycket tjafs.

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 169
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 657
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar