Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackars hästar Råkade ut för en sån häst idag med, fast det var mig han jagade ur hagenhon är som sagt ett lejon, de vill ha sina revir i fred!
Gisburne skrev:Bra fråga! Det kanske bara är ett elakt rykte, men jag har också hört att ett visst gotländskt lag inte tillåter att tjejer deltar... Det är så nedrigt om det stämmer, för på medeltiden fanns det en hel drös kvinnliga riddare, som red som män under manliga alias. (Som vi gör i vårat lag.) Det är bara myt att inga kvinnor red tornerspel, synd att så många tror på det.
Gisburne skrev:Skoj! Jag tror mig ha sett ett fullblod från Gotland på SM i år, kan det stämma? En brun historia... Min var så tunn på SM så ingen kan väl ha missat vad hon var för ras! Såg ut om en greyhound... Men nu ser hon äntligen lite bättre ut, efter 3½ månader på bete!
Sammet skrev:Åh! Är det sant att det bara är en myt???
Och ja. T**namen*um tar inte in tjejer...om det var det du menade? (har säkert missat en halv debatt). Det är en gubbförening...
Min kompis brukade retas med fredrik om det där (trefaldighetens lycka). Han har ju en dotter som är jättesöt, och hon undrade då vad han skulle säga åt henne när hon ville börja rida... Jomen det gick bra, dressyr eller hoppning eller fälttävlan eller nått sånt...