Tornerspel

Sv: Tornerspel

Om det är några som är mesiga så är det ni tjejer som behandlar hästarna som porslinsdockor. :devil:

Du sa VAD?! Jag rider med skarpslipade spjut och svärd (och valharpun!) så jag kan inte tänka mig att du menar mig den här gången... :smirk: Har faktiskt inte använt liniment på bruttan på tre dar... sådeså! :D

Tro mig när jag säger att min häst behandlas inte som en porslinsdocka :angel:

Däremot undrar jag om du inte har lite porslinsdocke drag över dig :devil:

Jag har tränat tornerspel i full utrustning med skarpa vapen i snöstorm barbacka... Dessutom red jag min häst det första året barbacka 4 gånger i veckan utan ridhus. Har även genomfört 4 tornerspel på 3 dagar efter jag fått mitt finger krossat av ett stålsvärd.

Jag har gått igenom alla forum här på Bukefalos och dem är bara fulla av tjejer som gnäller över småproblem med sina hästar som de tror går sönder bara man nuddar dem. Sen kommer andra tjejer med mer gnäll eller elaka kommentarer eller skitsnack om andra ryttare som inte är närvarande. Med andra ord en stor hönsgård som jag har inget intresse av att tillhöra. Lycka till med rosettknytningarna! :devil:

:rofl: sorry, men jag tävlar knappt, så det blir väldigt få rosetter för mig ;)

Ridhus rider jag kanske i 5 gånger om året, annars blir det ute. Vare sig det är +30 eller - 20. Barbacka red jag nästan hela sommaren, sen pallade inte min rygg mer :(

Tornespelen kan jag inte "konkurrera" med dig, då jag aldrig sysslat med det, om man inte räknar med att kolla på olika bilder :angel: :D

Hoppas jag inte räknas till "gänget i hönsgården" då jag själv inte tycker det. Men kan hålla med om att här är vissa (okej, en hel del) som gärna pratar skit, och bara uppfostrar sina hästar med "men snälla, så får man inte göra *klapp, klapp*" metoder

Men vill du inte vara kvar, och försöka få dessa "klapp, klapp" människor att inse att alla hästar inte går att uppfostras så, ska jag inte hålla dig kvar här. Hoppas du hittar nåt tuffare ställe att vara på :devil:

:rofl: sorry, men jag tävlar knappt, så det blir väldigt få rosetter för mig ;)

Ridhus rider jag kanske i 5 gånger om året, annars blir det ute. Vare sig det är +30 eller - 20. Barbacka red jag nästan hela sommaren, sen pallade inte min rygg mer :(

Tornespelen kan jag inte "konkurrera" med dig, då jag aldrig sysslat med det, om man inte räknar med att kolla på olika bilder :angel: :D

Hoppas jag inte räknas till "gänget i hönsgården" då jag själv inte tycker det. Men kan hålla med om att här är vissa (okej, en hel del) som gärna pratar skit, och bara uppfostrar sina hästar med "men snälla, så får man inte göra *klapp, klapp*" metoder

Men vill du inte vara kvar, och försöka få dessa "klapp, klapp" människor att inse att alla hästar inte går att uppfostras så, ska jag inte hålla dig kvar här. Hoppas du hittar nåt tuffare ställe att vara på :devil:

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 169
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 657
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar