Seabaz

Trådstartare
Nu när det töat här några dagar och det mesta av snön blir till is och vatten så slår det mig en sak.

Det är fruktansvärt många som har råd att hålla stora hundar men tydligen inte har råd med hundbajspåsar?

Det är en i lägenhetshuset bredvid som har en jycke modell 50kg. Han går ju ofta med hunden här runt omkring och över vägen mitt emot våra hus finns en liten gräsmatta. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sett hans hund skita där...
Och då är jag ingen som sitter och spanar i fönstret liksom utan bara ibland "råkat titta ut och se".

Killen är i 25-30 årsåldern och har hunden i koppel, står och röker och tittar åt ett annat håll och när hunden är klar så går dom vidare!

Alltså... jag blir så arg!

Jag funderar på om jag ska köpa hundbajspåsar och gå och hänga dom på hans dörr eller nåt?

Sv: tööö

Jag tänker likadant om mina grannar. De har råd att köpa lägenhet för miljontals kronor men har inte råd med bajspåsar. Sedan finns det några som har råd med bajspåsar men som inte lyckas hitta papperskorgen utan lämnar den fyllda påsen på gatan.

Kanske man skulle uppfinna en papperskorgsapp till iphone? :grin:

Det är inte trevligt med en massa hundbajs, men dom flesta är väl helt enkelt fö lat för att plcoka upp.
Där jag bor är det ett ställe där det går mycket hundar och enligt syrran som bor på samma omåde får man typ zick-zacka där på sommaren för det är så mycket hundbajs där. Hur trevligt är det?
Men har nån börjat hakar väl andra på. "varför ska jag när inte andra gör det."

Det är nåt jag aldrig förstått. När man plockar upp, men ändå lämnar påsen på marken...

OT, men det påminner mig om vad min pappa alltid brukar säga:

Det är inte dom stora inkomsterna, utan dom små utgifterna som räknas :)

Ja det ser hemskt ut nu när snön börjar smälta..
Hemma (vi bor på landet) tar jag inte upp om hon bajsar i vägkanten, sparkar ut det i diket bara. Det ser också tråkigt ut just nu när snön smälter men så fort den är borta och det börjar växa i kanterna så kommer det inte synas.
Men i stan, där tar jag alltid upp!

Du har iallafall inte grannar som bajsar sin chihuahua på er gemensamma balkong i hyreslägenhet!!! (De hoppades väl att det inte skulle synas pga snön?) Och sen blir inte din hund oskyldigt anklagad för det hela :devil: :devil:.

-(Sansar sig)- Jag håller med, gör mitt bästa att alltid ha med mig påse! Man märker hur mycket skit det är som kommer fram mitt i gångvägar och liknande nu när det smält till lite och så är det alldeles uppluckrat av att ha legat i snön och vattnet så länge.... BLÄÄÄÄ...

Senast ändrad:

Tänkte på precis samma sak när jag var ute med hunden igår. Det är så jäkla äckligt att behöva kryssa fram mellan lortarna.. Vidrigt rent ut sagt. Jag fattar verkligen inte varför folk inte kan hålla efter sina hundar, så jobbigt är det faktiskt inte.

Ja alltså nu har ju inte jag någon jycke här hemma längre själv men när jag hade det så hade jag alltid med mig bajspåsar. Självklart hände det att man ibland stod utan (oftast hade jag två påsar med mig men ibland även en och så ibland kunde hunden få för sig att baja två gånger tex)

Men hur som, ibland när man stod utan och hunden bajsade så tyckte jag det var mycket pinsamt och skämmigt att inte kunna ta upp det!?!

Jag vet inte riktigt varför folk som bor i innerstad struntar i att ta upp efter sina hundar?
Tycker dom det är äckligt eller? (jag känner ingen med hund i innerstad som inte plockar upp efter sin hund så jag kan inte fråga..)

Hundbajspåsar är inte dyrt! Du får typ 100 påsar för 20-30kr?

hundbajspåsar är ju jättebilligt så det är nog enbart latheten som styr.

Att ge dom som aldrig plockar upp påsar hjälper nog inte. Skulle va om man tog upp bajset i påse själv och la det i deras brevlåda eller så :devil:

kl*

Jag tycker att folk är snubbiga, jag tycker det är äckligt, och jag vill inte att min hund ska gå i det, men på vissa platser ligger högarna så tätt att vovvsan får sicksacka och hoppa över dom.
Här finns det också bra med soppkorgar, bara ta upp och kasta.

Det är riktigt riktigt äckligt tycker jag. Det är hundbajs överallt nu. Urk. Jag plockar alltid upp, vi har sån hållare på kopplet med plats för bajspåsar inuti (samt nyckelhållare och några fack) och vi har den alltid full med påsar.

Men fast jag alltid tar upp efter hunden så känner jag mig lite nervös när jag möter folk för jag är orolig att folk ska tro att det är jag som inte plockar upp efter hunden.

Har haft diskussioner med båda mina småsyskon (min syster fyller dock 30 i år så så liten är hon inte ;) och bror är 18) och ingen av dem skulle få för sig att plocka upp efter hunden. Inga argument biter...jag har försökt.

Så om vi är nere och hälsar på och går med hundarna tillsammans slutar det med att jag får plocka upp hur mycket bajs som helst eftersom jag är den enda som gör det.

Det är nåt jag aldrig förstått. När man plockar upp, men ändå lämnar påsen på marken...

Där vi bor finns det knappt några papperskorgar att slänga påsarna i. Om vi är på väg till skogen så kan det hända att jag får gå runt med en bajspåse i handen hela rundan, det är inte kul...:mad:

I somras när jag och barnen var ute med hundarna så la jag bajspåsen utanför lekparken (ville inte gå runt med den i lekparken när vi skulle leka) och blev då ifrågasatt av en man varför jag slängde påsen utanför lekparken. Civilpoliser klarar jag mig utan.

En annan gång hade ena hunden dirre så påsarna (brukar ha tre påsar på kopplet) tog slut, men var i närheten av hemmet så jag var på väg hem för att hämta påse då kommer en man cyklande i ilfart efter mig och skriker att jag ska ta bort bajset:crazy:

Syrran fick påhopp av två tanter när hennes hund kissade, dom vrålade att hon skulle väl plocka upp också:confused:

Men håller med TS, det är äckligt och irriterande med dom som inte tar upp efter sina hundar

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 101
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag har en jaktlabbe, och tränar målmedvetet mot tävling och siktar högt (bedömning enl. Brittiska systemet). Jag tränar regelbundet för...
Svar
7
· Visningar
2 208
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka