Tonfisk på burk

Hahaha, kul att du lyckats hitta det enda receptet som jag hittade som jag faktiskt tänkt prova!
Och precis som du skriver, utan tomater borde det ju fungera.
Så det kan vara. Fick ju scrolla en bit i alla fall. :p
Annars är jag rätt kass på just tonfisk, föredrar makrill istället speciellt tomatsås, men det antar jag faller fetbort för dig va? :D

Så det kan vara. Fick ju scrolla en bit i alla fall. :p
Annars är jag rätt kass på just tonfisk, föredrar makrill istället speciellt tomatsås, men det antar jag faller fetbort för dig va? :D

Nej, makrill i tomatsås är ju jättegott! Men det smakar ju inte riktigt tomat. Ketchup och annat med tomat i men som inte smakar direkt tomat går också bra.
Makrill i tomatsås blir inte liggandes länge hos mig, tonfisk däremot :P

Nej, makrill i tomatsås är ju jättegott! Men det smakar ju inte riktigt tomat. Ketchup och annat med tomat i men som inte smakar direkt tomat går också bra.
Makrill i tomatsås blir inte liggandes länge hos mig, tonfisk däremot :P
Ah, jag trodde det var all tomat som gick bort, men då är jag med. Nä, makrill i tomatsås blir inte långvarig här heller. Undra varför. :angel::d

Tonfisk, kapris, majs och rödlök. Antingen blandat med crème fraîche varmt till pasta, kallt på macka eller utan crème fraîche i sallad med t.ex. champinjoner, avokado eller annat gott.

Min absoluta favorit när det kommer till "mack-röra":
Finhackad stjälkselleri blandas med tonfisk och tillräckligt mycket majonnäs för att hålla ihop det hela.
Ev. några droppar citronsaft och salt och peppar, men det är inte nödvändigt.:d

Jag gillar varma mackor med tonfiskstuvning samt ett par ostskivor :d.
Hemmagjord tonfiskpizza?
Tunnbrödsrullar med tonfiskröra på créme fraiche, majonnäs, tonfisk, finhackad rödlök och dill är också smask!

Tack så jättemycket för alla tips!
Det blir nog i första hand creme fraiche baserade röror med pasta till som jag kommer att prova. Återkommer med resultatet om jag kommer ihåg :-)

Några favoriter från min barndom:
Tonfisksås: fräs tonfisk och burksparris i kastrull, i med grädde och salt + peppar, låt puttra och servera med pasta. Blir jag fortfarande sugen på då och då, nu 20 år senare:D
Tonfiskröra: blanda tonfisk, hackat ägg och valfria grönsaker, typ gurka och någon form av lök kanske paprika och majs, med majonnäs och "lagom" med chilisås. Krydda med salt, peppar och italiensk salladskrydda. Serveras på macka, till tacos, bakpotatis, sallad m.m. Kan varieras i oändlighet!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 722
Senast: Palermo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 870
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka