Tonåringar...

Sv: Tonåringar...

• Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar: När jag var 16 släppte de alla tidsbegränsingar. Innan det var det runt midnatt, kanske till 01:00.
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner: När jag var 16.
  • När erkände ni att ni rökte? : Jag har aldrig börjat, eller ens testat.
  • När var er första fylla? : Skolavslutningen i sjuan.

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
Det var så olika från gång till gång att det inte går att säga en generell tid. Vi kom överens för var gång hur länge jag fick vara ute/hos kompisar.
När fick ni börja sova hos pojkvänner
Fick och fick. Med första riktiga var det aldrig aktuellt (var då 14) och med den nuvarande sa jag att jag skulle på fest och sova hos en kompis, tog tåget till Eskilstuna, gick på Drakbåtsfestivalen en stund med pojken och sov sedan över :o Avslöjades dagen efter eftersom det var tågstopp på vägen hem :D Var då 15, skulle fylla 16 en månad senare. Efter det började jag sova där någon gång i månaden.
När erkände ni att ni rökte?
Vid 13 år erkände jag att jag teströkt eftersom min kompis som hade vårt paket blev avslöjad av sina föräldrar. Bättre att förekomma än att förekommas... Röker inte idag. Har dock aldrig talat om att jag snusar/har snusat.
När var er första fylla?
Småberusad första gången vid 11 eller 12. Praktfull första gången nyligen fyllda 14 tror jag. Dricker i princip aldrig nu och blir definitivt aldrig full.

• Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar?
    Nu är jag 16år och brukar komma hem 22-23 på veckodagarna.. på helgerna har dom inte sagt någon speciell tid men jag brukar komma hem runt 2..
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner?
    Första gången jag sov med killar överhuvudtaget var i 6an..
    Första pojkvännen jag sov med var i 8an..

[*]När erkände ni att ni rökte?
    När dom hittade mitt paket, kanske i 8an/9an?

[*]När var er första fylla?

Första gången jag drack var i 5an, första riktiga fyllan i 7an trorjag? Sommarlovet mellan 7an/8an fick pappa hämta mig i fyllecell och då han förstod att jag drack..

Jag är fortfarande i tonåren men svarar ändå :p

Senast ändrad:

När ni var i tonåren:

• Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
    Kan inte komma ihåg några tider - frihet under ansvar och berätta var jag var.
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner
    Det var inte aktuellt föräns jag var 17 men hade säkert fått det innan också
  • När erkände ni att ni rökte?
    Erkänt?!:o Öh råkade röka framför mamma på en fest när jag var 25 - hennes min :eek:.
  • När var er första fylla?
    Skolavslutningen i 9;an - o roligt var det. Hade smakat öl förut då o då.

Vadan dessa samvetsfrågor?

[*]Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar: Hade egentligen inga bestämda tider, men var ändå hemma skoldagar 22:00 helger: senast 24:00 om jag inte var ute.

[*]När fick ni börja sova hos pojkvänner: 16 år, fast det var inte så mycket att jag inte fick före det, utan mer att det inte fanns någon pojkvän jag ville sova över hos innan dess :p.

[*]När erkände ni att ni rökte?: 16 år och det var inte ett erkännade, det var en upplysning..

[*]När var er första fylla?: 15 år. Dricker dock inte alls nu och har aldrig varit mycket för att dricka öht

Så länge jag ville, förutsatt att de visste var jag var (Jag var bara i stallet i alla fall. Knappast något att oroa sig för)

När jag ville, såklart.

Har aldrig behövt erkänna det, eftersom jag inte rökt.

När var er första fylla?
FULL var jag inte förrän sent. På gymnasiet någon gång. Antagligen fyllda arton.
Drack måttligt gjorde jag väl några år innan.

Har alltid varit hemma nästan. Så ingen speciell tid.

Har aldrig haft en flickvän, så den frågan har aldrig dykt upp. Hade den gjort det så hade jag nog fått när som.

Har aldrig ens provat. Är för feg för att dra in rök i mig.

När var er första fylla?
Har aldrig varit full. Drack min första cider när jag var 19.
Dricker alltid med måtta.

(svarade fast jag är 22)

* Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
Vardagar 22:00, helger 01.00-02.00 eller senare förutsatt att dom visste vart jag var och med vilka.

* När fick ni börja sova hos pojkvänner

15år

* När erkände ni att ni rökte?

15år

* När var er första fylla?

14år

[*]Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
Hur länge jag ville, om jag svarade i telefonen.
[*]När fick ni börja sova hos pojkvänner
Hmm. flyttade till internat vid 15-16 års ålder, bodde dessförinnan (sedan 8an) i egen lägenhet dvs gjorde vad jag ville.
årskurs 7 hittade föräldrarna ciggaretpaket, erkände då men dom lever ännu i förnekelse om detta:p
I årskurs 7 :o

(svararde trott att jag är 19)

Tja, så att jag kunde ta mig hem med bussen eller så att de kunde hämta mig - bor en liten bit från centrala stan. Jag brukade inte stanna ute så förtvivlat sent innan jag började gymnasiet, och då brukade jag sova hos kompisar som bodde närmare stan när vi gick ut och då brydde sig inte mina föräldrar något nämnvärt om hur längre vi faktiskt stannade ute.

• När fick ni börja sova hos pojkvänner
Det var väl aldrig riktigt uppskattat ;) Men sjutton någonting. Sommaren innan jag fyllde arton var jag ensam hemma flera veckor i taget och hade då pojkvännen och en annan kompis mer eller mindre boende här och de visste de nog.

• När erkände ni att ni rökte?
Jag erkände att vi tjuvrökte någon gång när jag var nio-tio för kompisen jag var med mådde dåligt av det. Har aldrig erkänt att jag röker på heltid - vi låtsas inte om det ;) :angel:

• När var er första fylla?
Det var ingen redlös fylla, men första gången jag kände mig påverkad var jag sexton, på utbytesresa i Frankrike.

• [*]Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
    - Oj vardagar var väl bara till runt 21-22 då det var skola dagen efter. Helger var det nog rätt olika.
    - Jag hade min första pojkvän först vid 15 årsålder och fick då sova hos honom, hade nog fått sova redan vid 13-14 tror jag. :)
    - Jag fyller om några månader 20 år och jag har fortfarande inte erkänt det. :angel: Dock röker jag inte regelbundet utan bara feströker typ. :)
    - Första och hittills enda riktiga fyllan var när jag 15 år.

Jesus....

Vad har ni för föräldrar? full redan i 5:an och ingen gör något (eftersom ni redan befunnit er i fyllecellen)?

Hade det varit mitt barn som drack sig full i 5.an så hade jag gjort allt som stod i min makt att hindra ytterliger fylle konsumtion av alkohol fram till 18:års dagen.

Och nej jag är ingen elak förälder däremot en som bryr sig om vad som händer med mina barn!

1. Efter skolan blev den nästan aldrig att man var borta någonstans om man inte sov borta..
2. 14-15, mitt första vettiga förhållande.
3. Blev på kommen en gång mär jag var 13, efter det trodde dom att jag slutat.
4. Hm, 12...?

Kommer faktiskt inte ihåg all och jag är ändå 25:o.
Minns att jag inte var så hårt hållen.

Jag var full första gången jag var 12 troligtvis. Inte planerat att bli det, men blev bjuden på cider.

Började väl röka när jag var en sådär 14 kanske?

Jesus....

Vad har ni för föräldrar? full redan i 5:an och ingen gör något (eftersom ni redan befunnit er i fyllecellen)?

Mina föräldrar visst inte om att jag snodde alkohol av dom förrens senare, passade på att sno alkohol när de inte var hemma och från lådor de inte tog något vin ifrån, de märkte heller inte av att jag drack. Skulle de veta det så skulle jag säkert få utegångsförbud i månader då pappa var -cencur- sträng som synden.

Jag hade inga direkta tider så. Var i stallet med pappa på kvällarna, ville jag gå på en fest bestämde vi tid och så hämtade dem mig då (alltid, har aldrig åkt hem själv på kvällarna). Hos kompisar på vardagar bestämde vi också tid tillsammans.

Första pojkvännen som sov hos mig gjorde det när jag var femton.

Har aldrig rökt.

När var er första fylla?
Jag var full för första gången när jag var 19, på min studentskiva.

Senast ändrad av en moderator:

Jag är så gammal så det är nog preskriberat, men har barn födda -94 och -95.
Vi bor också landet (enligt barnen i alla fall. Stockholms yttre förorter om man nu skulle bo på riktiga landet), taskiga kommunikationer i vart fall.

Barnen ska vara hemma senast 21 vardagar, på helgerna har vi inga direkta tider - antingen hämtar vi hem dem när vi anser att det är dags eller så sover de över hos kompisar.

Inga (kända) flick- eller pojkvänner. Sonen hade tidigare en flickvän på distans som han hälsade på några gånger (under hennes mammas vakande öga).

Varken maken eller jag röker så även om de nu skulle provat så kan det inte vara någon utbredd vana. Dottern och jag lånar ofta kläder av varandra så det skulle jag nog veta. Dessutom vaktar hon sin vikt som en hök så hennes snälla mamma har berättat om alla rökande väninnor som går upp i vikt när de slutar röka:devil:

Alkohol? Båda har smakat champagne hemma nån gång. Kompisarnas föräldrar är "välordnade" och i princip alltid hemma när någon sover över så det är nog ganska lugnt på den fronten. Sonen är inte festprisse-typen och dottern har börjat tävla pållen så det blir tidiga morgnar...

När ni var i tonåren:

• Till 3-4 kanske, hade ingen tid jag skulle vara hemma vad jag minns när jag gick i gymnasiet. När jag gick i högstadiet så skulle jag väl vara hemma runt 22 kanske.

Hade ingen pojkvän när jag var tonåring, så det blev aldrig aktuellt.

Jag har aldrig rökt, så det fanns inget att erkänna.

Det var senare, när jag hade flyttat hemifrån. När jag var 22 tror jag.

Jag var en ganska välartad tonåring. ;)

• Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar Började gå ut runt 13-15 år då på drog och alkohol fria diskotek. Hade ingen tid utan de hämtade mig när det var slut (3 mil till stan)
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner Sov nog hos första pojkvännen när jag var runt 17.
  • När erkände ni att ni rökte? Röker inte.
  • När var er första fylla? När jag var 17 eller 18.

Fick göra vad jag ville men jag ville inte supa mig full och ligga runt eller hur man nu ska uttrycka det. Utan höll mig hemma på gården bland hästar och kompisar;) En lugn drömdotter kanske hehe. Som sällan gick ut före 18 års ålder.

Oj såg att det var en gammal tråd nu hehe.Men inte jag som väckte den.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 286
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama