Tonåringar...

Sv: Tonåringar...

I högstadiet var jag aldrig ute på vardagskvällar, mer än i stallet och därifrån hade jag ingen tid. På helgerna har jag förmig att det var kl. 24 som gällde. På gymnasiet hade jag inga tider, aldrig ute på vardagarna och på helgen hade jag inte så mycket val än att komma hem vid 2 när sista bussen gick.

Hade ingen pojkvän förren jag var 16, ibörjan fick vi bara sova hos mig men efter ett tag var det ok att sova där på helgerna. Var nog nästan 17 innan jag fick sova hos honom på vardagarna. Hade jag haft pojkvän tidigare hade vi nog bara fått sova hos mig.

Har bara provat att röka enstaka gånger och det är inget jag berättat för föräldrarna.

Tror jag drack första gången i 8:an, men under högstadietiden var det inte ofta och inte mycket.

Det där med ute tider, pv och rökning kommer jag inte ihåg. Kommer ihåg att jag var 12 när jag var full första gången.

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
Vid 13 års ålder fram till 21.00
14år 22.00
15år 23.00
16år hur länge jag ville..

När fick ni börja sova hos pojkvänner
När jag var 15½ drygt.. Hade varit tillsammans med min nuvarande sambo i 6 månader då..

När erkände ni att ni rökte?
Aldrig rökt

När var er första fylla?
Aldrig varit full...:D

Jag är uppväxt på landet så jag har varit tvungen att åka hem när mina föräldrar haft lust att hämta mig. På helgerna sov jag därför oftast hos en kompis och fick följa deras föräldrars tider. I högstadiet var det runt ett på helgerna.

Första gången jag sov över hos någon kille var jag femton, men hemma hos mig sov den första när jag var fjorton.

Rökningen avslöjades då jag var femton. Jag och mamma tillbringade en vecka i Paris och då tyckte jag det var enklare att bekänna färg än att smussla en hel vecka.

Första riktiga fyllan hade jag höstterminen i sjuan, tretton år alltså.

Oj, det var så länge sedan jag var tonåring (på stenåldern om någon frågar mina tonåringar = år 1978-84, ) men såhär var det för mig:

[*]Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar? Från 13 till ca 15 år var det till 21-22 på vardagar, senast midnatt på helger om det inte var ngt disco eller så och föräldrar hämtade. Från ca 15-18 år inga bestämda tider, flyttade sen hemifrån när jag fyllt 18.

[*]När fick ni börja sova hos pojkvänner? När jag var runt 14-15, innan gjorde jag det en gång utan föräldrarnas vetskap...ljög och sa att jag sov hos en kompis :o

[*]När erkände ni att ni rökte? När de kom på mig, då var jag 17 och hade "tjuvrökt" sedan jag var 13!

[*]När var er första fylla? 13, på ett skoldisco :o

Ni kanske har förstått av mina frågor att jag har en tonåring. Hon är 14 år.

Våra regler är:

• kl. 23 på helgerna, ibland kl 24. Jag antar att tiderna förlängs när hon får moped så hon kan ta sig hem själv. Vi bor på landet.
  • Vi har sagt att hon får ha pojkvän här på natten när det verkar vara ett "seriöst" förhållande. Med det menar jag att de ska ha varit ihop i alla fall sex månader.
    • Jag vet inte om hon har provrökt, hon har luktat rök en gång...
    • Jag tror inte hon har varit full ännu, men vem vet...

På era svar kan jag utläsa att vi som föräldrar är något strängare än medel. Dock släpper vi allt mer och mer på våra regler, ju bättre dottern sköter skolan och uppför sig hemma! Hon är vårt första barn och jag tror att som första barn så får man finna finna sig i lite hårdare regler...Stackarn!!!

1. Jag var rätt lugn av mig fram till fjorton, femton. Fick däremot vara ute i princip hur länge jag ville så länge jag skötte skolan och de visste var jag var. När jag började på gymnasiet blev det lite mer vind för våg, så länge jag skötte mig så fick jag all frihet jag ville ha.
Den här metoden applicerar de inte på mina syskon, det fungerar inte.

2. Jag skaffade min första när jag var 15 och sov hos honom första natten jag träffade honom. Det har aldrig varit problem just där, kanske eftersom att jag inte var så tidig med det hela heller. De har kanske haft någon slags övertro till min fömåga att klara mig själv.

3. Jag röker inte - cigg - numer kan det slinka ner en och annan kväll med vattenpipa och det vet i alla fall modern om. Hon säger inget, hon har själv rökt sedan hon var tolv.

4. 16. Jag var en principfast ung dam fram till dess. Sedan gick det utför. ;)

Haha...Min dotter sa igår: Mamma är du inte glad att du lärt mig att säga NEJ!!!

När ni var i tonåren:

- Runt 21 på vardagar, 23 ca på helger

Hade min första riktiga pojkvän när jag var 16, fick sova hos honom då utan problem

Jag har aldrig rökt

När var er första fylla?
Runt 16-17 kanske

Tider
Eftersom man hade hästar hemma så var det snålt med tiderna. Mina föräldrar ställde krav på att de skulle fixas o så på vardagarna, sen läxor. Vid enstaka tillfällen var jag väl ute till 20 något. Helger mer fritt, men mamma eller pappa hämtade ALLTID oavsett hur sent det blev.

Pojkvän
Inte aktuellt under högstadiet.
15 år var jag när jag gick 1:an och då sov min första pojkvän över hos mig -vice versa-

Rökning..
Aldrig.. var lite rebellisk en period men sen gick det över

Fylla..
Drack och så på fester men aldrig så jag blev full. Föräldrarna hämtade ju alltid. så den blev sen.. kanske när jag var 18.

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar ;
När jag var 15 var jag ute till ca 00-01. Då bråkade jag dock rejält med dem för att få vara ute längre än till 23.30 ;) När jag var 16-17 fick jag vara ute till 03, och ju närmre 18 jag kom så fick jag göra hur jag ville så länge de visste vart jag var.

När fick ni börja sova hos pojkvänner ;
När jag var 15. Några dagar innan 15-årsdagen var första gången.

Jag har aldrig ens provat röka.

När var er första fylla?
När jag var 15.

• Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar

I princip hur länge som helst från det att jag var 12-13 år, bara de visste var jag var nånstans. De kände alla jag umgick med och visste att det inte fanns en chans i helvete att jag skulle dricka eller hitta på nå dumheter.

• När fick ni börja sova hos pojkvänner

När jag var 14.

• När erkände ni att ni rökte?

Aldrig rökt.

• När var er första fylla?

Aldrig varit full.

Senast ändrad:

Mina hade inga speciella tider bara de visste ungefär vart jag var och de kan få kontakt med mig.
Var inte ute speciellt mycket heller om jag inte var hemma hos kompisar, och då brukar de vara allt från 22-02..

Har aldrig haft ordetlig pojkvän men sovit hos killkompisar sen jag var 15 år.

Har enbart feströkt någongång ibland mellan jag var 16-19.
Tror inte min föräldrar vet om, har ganska starka åsikter ang. min mammas rökning så att säga :smirk:.

När var er första fylla?
På avslutningen i 8:an, man är väl 14 då?

Nu var jag tonåring för inte alltför många år sen iofs.. :)

Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar - oj olika.. jag var en ganska förnuftig tonåring så dom var aldrig oroliga :)

När fick ni börja sova hos pojkvänner - började när jag var 17, kanske fick innan men det lockade inte :D

När erkände ni att ni rökte? - Har aldrig rökt.. sry!

När var er första fylla? - 17 år på Lanzarote, skulle fylla 18 två månader senare.

När jag läser de flesta svaren så blir jag faktiskt lite ledsen. Full vid 13 års ålder :( rökt sen 13 års ålder:(

Min äldsta blir 13 i februari, hon är ju fortfarande ett litet barn.
Själv var jag hemma på kvällarna fram till 15 rs ålder då jag fick min första pojkvän. Full blev jag först vid 17 års ålder på studenten, har aldrig varit aspackad utan endast lite lullig. Har aldrig rökt.

När jag läser de flesta svaren så blir jag faktiskt lite ledsen. Full vid 13 års ålder :( rökt sen 13 års ålder:(

Min äldsta blir 13 i februari, hon är ju fortfarande ett litet barn.
Själv var jag hemma på kvällarna fram till 15 rs ålder då jag fick min första pojkvän. Full blev jag först vid 17 års ålder på studenten, har aldrig varit aspackad utan endast lite lullig. Har aldrig rökt.

Bah jag är oskyldigare än du ;) Så vi finns! Än är vi inte utrotningshotade!

- Hade ingen speciell tid, det hette bara "kom inte hem för sent tänk på att det är skola imorgon". Sen vart mamma visserligen väldigt arg de få gångerna jag kom hem klockan två på natten en vardag :angel:

- Röker gör jag inte. Men om jag hade börjat så hade jag nog berättat det så fort jag insett att jag var beroende så att mamma eller pappa skulle kunna köpa cigg åt mig.

- Har faktiskt inte haft nån sån riktig fylla. Började dricka lite smått när jag var 17 och dricker forfarande bara lite smått.

• Hur länge fick ni vara ute för era föräldrar
    Så länge jag ville, men alla kompisar hade ju tider så jag gich helt enkelt hem när kompisarna var tvungna att gå hem, jag fick helt enkelt lära mej att lägga mej i tid om jag inte ville vara för trött dagen därpå, eget ansvar.
  • När fick ni börja sova hos pojkvänner
    Skaffade ingen förrän jag var 16 & då sov han hos mej då alla trivts att vara hemma hos oss mer än hos dem själva.
  • När erkände ni att ni rökte?
    Röker inte, har feströkt ngn gång men vill absolut inte bli beroende av giftpinnarna:crazy:
  • När var er första fylla?
    16 eller 17 år kanske?var då inte så full att jag spydde eller så, blev bara pratglad, drack med måtta redan första gången.
[/QUOTE]

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 286
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama