Sv: Tonåren 13-16 år, hur överlever man...
Jag tror det gäller att sätta gränserna i god tid och vid minsta lilla reagera så det inte går för långt.
Min bror fyller 17 i år, han är yngst. Kan inte komma på att någon av oss 3 syskon fått utegångsförbud eller data/tv förbud. Min bror satt ett tag hellre vid datorn än att plugga och då tog de hans skärmkabel
Lika så har mina föräldrar nätverk, så pappa kan (eller kunde då, nu sitter alla dosor i syrrans rum) gå ut på sitt kontor och såg ju då om det blinkade, loggade in på sin msn och skickade en måne + 5 minuter.
Efter 5 minuter gick han tillbaka och blinkade det fortfarande ryckte han bätverkskabeln.
Lika så kom min pappa på brorsan att han cigg men förklarade då att han precis sumpat 20.000:- till en bil. Mamma har bröstcancer så hon fråga om han ville veta hur det känns att få cellgifter.
Han har fått sitt studiebidrag på sitt konto men nu kräver de kvitton på allt för han ska fortsätta få bidraget utan att han köper cigg för pengarna.
När vi var små lovade mina föräldrar oss att den som inte röker eller snusar vid 18 års ålder får körkortet betalt. Jag fick det, min syrra ska få det (hon är o intresserad) min bror som går fordon får körkortet genom skolan och skulle då istället få en bil.
När jag hamnade i fyllecell så vet jag inte om man kan kalla det riktigt dumt? Jag fick inget straff men det kändes ändå fördj*vligt och riktigt pinsamt. Vid nästa tillfälle jag såklart inte kunde stå emot att ta en grogg, så ringde jag min pappa själv och bad honom hämta mig.
Papprena från polisen och soc kastade min mamma för några månader sen. (Jag var 16 när det hände och är 22 nu)