tömkörning

cili

Trådstartare
vilken gjord rekommenderar ni?
eftersom jag vill börja tömköra oftare så skulle jag vilja ha tips på lite billigare tömkörningsgjordar som ändå fungerar bra
det räcker med ett eller två par ringar
tanken är att den ska användas 1-2 gånger i veckan på en häst med normalhull (på gränsen till tunn) för mankhöjden 152cm
även rekommendationer på billigare tömkörningsgjordar mottages tacksamt :)

tillägger att studiebidraget inte räcker långt, och det vill mycket till för att mamma eller pappa ska bidra med pengar

Senast ändrad:
Sv: tömkörning

Jag har Hööks neoprenegjord (ca 400:-)och är nöjd med den. Den har många ringar och... tja, den fyller sin funktion. ;)

Den är dock inte riktigt så bra som en "riktig" lädergjord. Chetak (Globus) har en ganska billig om man föredrar något lite stabilare, har för mig att den kostar ca 1200:-.

Sen finns ju såklart de oslagbara Tärnsjögjordarna för ganska många 1000:-... :angel:

pinky skrev:
Jag har Hööks neoprenegjord (ca 400:-)och är nöjd med den. Den har många ringar och... tja, den fyller sin funktion. ;)

Skulle precis skriva om den jag med då jag har den och är nöjd med den. I normala fall tömkörs min häst ca 1-2 dagar/vecka men nu blir det i princip varje dag pga av min återhämtning från en skada.
Den ligger bra på min häst och glider inte under arbete.

Tänk på att mellan cob- och fullstorleken skiljer det bara 10 cm.

Tömör inte så superofta. Kanke någon gång i månaden.
Åt mig duger B****s gjord utmärkt.
kostade runt 150 kr.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
3 062
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 857
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder