Sv: Tömkörning, övningar?! tips?!
Hur menar du att du har tömmarna längst ner?
Jag har aldrig tömmarna längs bakdelen på hästen. Ska försöka förklara igen hu jag har dom-försök att se en vanlig tömkörningsgjord framför dig (typ en tärnsjögjord). På gjordens insida har jag en extra rem på ca 20 cm med en ögla ytterst. Remmen sätter jag i en ring mitt på hästens sida.
Yttertömm:
*från handen genom den yttre ringen högst upp på gjorden
*därifrån genom bettringen
*fäst tömmen i en ring på gjorden där du annars hade velat ha en inspänningstygel.
Innertöm:
*från handen genom öglan på extra remmen på gjorden
*genom bettringen
*till samma ring på gjorden där extra remmen sitter.
Mina bilder från tömkörning ligger på den stationära datorn som har valt att dö denna veckan... Troligen kommer den tillbaka till livet när min sambo orkar med den...
Hur menar du att du har tömmarna längst ner?
Jag har aldrig tömmarna längs bakdelen på hästen. Ska försöka förklara igen hu jag har dom-försök att se en vanlig tömkörningsgjord framför dig (typ en tärnsjögjord). På gjordens insida har jag en extra rem på ca 20 cm med en ögla ytterst. Remmen sätter jag i en ring mitt på hästens sida.
Yttertömm:
*från handen genom den yttre ringen högst upp på gjorden
*därifrån genom bettringen
*fäst tömmen i en ring på gjorden där du annars hade velat ha en inspänningstygel.
Innertöm:
*från handen genom öglan på extra remmen på gjorden
*genom bettringen
*till samma ring på gjorden där extra remmen sitter.
Mina bilder från tömkörning ligger på den stationära datorn som har valt att dö denna veckan... Troligen kommer den tillbaka till livet när min sambo orkar med den...