tömkörning, hur gör man?

vinkelina

Trådstartare
hästen min är inkörd, så det är inga problem. har testat att "tömköra" och funkar sisådär. är väl lite "komunikationsproblem"

men nu har jag insett att tömkörning tydligen är mycket mer en vad jag har trott. vi har bara gjort halt och volter.

ge mig tips på bra och roliga övningar som man kan göra då man tömkör . gärna oxå hur man gör, ej bara tex öppna, utan hur man gör då

Sv: tömkörning, hur gör man?

hästen min är inkörd, så det är inga problem. har testat att "tömköra" och funkar sisådär. är väl lite "komunikationsproblem"

men nu har jag insett att tömkörning tydligen är mycket mer en vad jag har trott. vi har bara gjort halt och volter.

ge mig tips på bra och roliga övningar som man kan göra då man tömkör . gärna oxå hur man gör, ej bara tex öppna, utan hur man gör då

Bästa övningarna tycker jag är serpentiner, vända igenom volten och byta volt. innan ni behärskar det till 200 % ska ni inte ge er på att försöka med öppnor eller andra sidvärtsrörelser..

Finns det ingen som kan visa dig, tömkörning handlar om känsla, och det är svårt på nätet :)

Jag börjar alltid med nya hästar att göra hörnpasseringar, då lär de sig följa yttertömmen.

med mina två hästar så drar vi däck det tycker dom är super, även klättrar i backar i olika gångarter

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 319
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 467
Senast: Lingon
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 728
Senast: Badger
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur