Toalocket öppet eller stängt?

Sv: Toalocket öppet eller stängt?

Ärligt talat har jag för länge sedan slutat försöka imponera på mig själv. Funkar inte.

Vad menar du?
Det är väl upp till var och en hur man vill att ens bostad ska vara, och upp till var och en hur man vill ha sin toa - huvudsaken är att man trivs jue =)

Nere!

Framförallt för risken att tappa saker i toan minimeras. Eftersom vi har ett badrumsskåp precis ovanför där vi har en tendens att ha ner saker ifrån är risken tämligen stor.

Sen tycker jag att det ser trevligare ut.

*kl*

Jag kom fram till att jag fullständigt skiter i vilket. :D Men när jag är på toaletten (läs: inte sitter på toa) och fixar med annat fäller jag ner locket om det är uppe. Annars hamnar garanterat mobil, hörlurar, borste, snoddar, sprayflaskor, you name it, i toastolen.
Jag tror den har en magnetisk dragningskraft...

Jag har alltid mitt toalock nerfällt. Är en hopplös pedant och perfektionist... Tycker det ser otrevligt ut med locket uppfällt, så det är för min egen del helt enkelt :p

Alltid nere. Dels för att katterna inte ska ta sig ett dopp, men även för att jag inte ska tappa grejer i toaletten.
Det innebär visserligen att jag tappar div grejer i kattlådan istället, men det är en annan historia :angel:

Uppe alla gånger. Det spar många dyrbara sekunder när det är bråttom.
Sen är jag en nattkissare oxå. Då ska det bara vara att dra ner och backa till.:angel:

Exakt. Man får alltid en så otrevlig chock när man sömndrucket sätter sig ner och särbon har fällt ner locket...:crazy:
Det är nästan värre än att råka sätta sig när ringen är uppe med. Hitills har jag lyckats panikknipa men nån gång kommer det gå åt helsike....

Nere givetvis. Väldigt ofräscht att ha det uppe..

Har dessutom katt så även om det skulle vara oviktigt med hygienen så skulle jag inte ha det öppet.

Spelar ingen roll. Föredrar öppet på nätterna då jag är yrvaken och på dagtid så bekommer det mig inte övht.

Vi hade lite hursom förut. Men med ett vattengalet barn är det absolut inte att rekommendera att ha det uppe. Han blir så äcklig då. :D

Nere, eftersom vi inte vill tappat något onödigt i toaletten. (Vi har hyllor ovanför stolen.)

Nere!
Det ser trevligare ut och så riskerar jag inte att tappa något däri. Ser ingen somhelst anledning att ha det uppe, det tar ungefär en halv sekund att fälla upp det om man skulle vara vrålkissnödig.

KL

Nere
Är uppfödd i ett "uppe" hem men efter att vår katt använde toan som språngbräda till fönstret när hon var liten och plumsade ner så lärde jag mig att fälla ner.

Irriterar mig dock inte om någon gör på något annat vis.

Liknande trådar

Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 022
Senast: vilde
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 454
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
433
Senast: Fetaost
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar