Simkort/abonnemang till gammal mobil

NMT (aka 450mhz) togs över av Net 1 (Ice Net)
Nej.
NMT är den tekniska lösningen för analog mobilelefoni som kom först, även kallad 1G.
Den använde både 450 MHz bandet för mobiltelefoner modell väska eller fast monterad i fordon och 900 MHz bandet för de handhållna tegelstenar som kom efter.
Typ Hundbenet och min Siemens Maraton.

En telefon för 1G på 450 MHz bandet ser ut så här.
25936.webp

Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men - när vi då lägger bort smarta telefonerna får ingen tag i oss. Skönt tycker vi men alla andra är urfrustrerade🤣😇

Jag kom precis på idén att köpa en gammal osmart mobil att ha som "hemtelefon". Som alltid ligger på samma ställe hemma, alltid har ljudet på och ja - har samma roll som den väggfasta telefonen på 90talet. Men går de ens att använda med dagens simkort?
Nån annan som gjort såhär förresten?
Jag skulle älska att vara mindre tillgänglig!
Tror man kan ha fast telefon över internet.
Försökte få till det med en gammal "vanlig" telefon men det gick tyvärr inte.
Men jag tror man kan skaffa en telefon som ser ut som en gammeldags telefon men som översätter till IP som fast.

Typ
1724656692148.webp

Tror man kan ha fast telefon över internet.
Försökte få till det med en gammal "vanlig" telefon men det gick tyvärr inte.
Men jag tror man kan skaffa en telefon som ser ut som en gammeldags telefon men som översätter till IP som fast.

Typ
Visa bifogad fil 152068
Denna är kanske IP, lyckades inte utröna. Stod kompatibel med moderna kontor. Elgiganten
1724657043594.png
alltså de har sladd in i väggen, men till internet istället för till telefonlinan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka