Tjuvparning!

F

Flo-Jo

hmm...
Nu har de gått 2 dagar sedan de hände sånt som inte FÅR hända.

Min vännina var på besäk med sina två tikar som slutat löpa för 3 rep 2 veckor sedan.
Jag skulle färga håret på henne och sa att de var okej att hon tog med sig hundarna (hon hade varit på lydnad i närheten ).
Jag började plocka fram sakerna och stängde in pojkarna i sovrummet för att de inte skulle bli så stökigt.
Min vännina och jag stog i köket tikarna var i vardagsrummet , min sambo var där inne och skulle bara ta ett glas vatten i köket.
Vi hörde inte att dörren gick upp till sovrummet vilket min sambo gjorde min sambo rusar ut i vardagsrummet och skriker DOM SITTER FAST Jag får inte loss dem ((AH FAN)!!!
neeeeeeejjjj....fan i h*lv*te..
tIK OCH HANE AV SAMMA RAS BRA MERITERINA EV SÅ HAR VI TÄNKT EN PARNING I FRAMTIDEN MEN TIKEN ÄR 16 månader så de var inget att disskutera.
Tiken fick sin första abort spruta idag.

Nu är de ju så att nu har jag en väldigt dyster sur trög och allt tråkig kille här hema känner inte igen honom.
Han är 16 mån första parningen men blir dom så efter första gången??
Hur länge ska dom vara så här?
Hur förändrades era killar?
Han äter och så men han är så Off...=)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tjuvparning!

Siberian Husky..

han är jätte Depig och verkar så mogen på något sätt inte ranghög som man hör att dom kan bli..han leker inte med sina leksaker han leker inte med sin bror..

Nej han *försökte* väl inte min sambo fick panik han har aldrig set en parning för så han ja jag vet inte vad han trodde.
Jag har pratat med en Vet och dom sa att dom tydligen kan bli lite depiga.. hoppats han kommer igen bara..
Känner mig så ansvarslös men jag kunde inte gjort på något annat vis..allt gick så snabbt på sekunden.

Vet en hane som tjuvparade en tik av annan ras och husse upptäckte vad som höll på att hända och var väldigt arg på rösten, men hann ändå inte få bort hunden innan dom satt ihop. Den hanen var sedan väldigt skamlig och senare även väldigt tveksam när han nästa gång skulle para en tik (godkänd tik av samma ras;))

Vet en hane som tjuvparade en tik av annan ras och husse upptäckte vad som höll på att hända och var väldigt arg på rösten, men hann ändå inte få bort hunden innan dom satt ihop. Den hanen var sedan väldigt skamlig och senare även väldigt tveksam när han nästa gång skulle para en tik (godkänd tik av samma ras;))

Precis vad jag tänkte, om det blev mycket liv (fullt förståligt)
Så kan han ha tagit åt sig.
Eftersom om jag förstår dig rätt, ni hadde tänkt använda honom i avel i framtiden så är det extra viktigt att du i så fall får honnom att förstå att han inte har gjort något fel.
Fast det är nog lite sent för det nu...

Nä de var precis vad min uppfödare sa..
Men de gick...
Idag har han änteligen blivit sig själv glad och mysig som han alltid brukar..

Hon hade varit i höglöp och slutat löpa när parnigen skede.
Men hon sa att hon brukar vara svullen.. hm..är så dåligt på deta med tikar.
Alla tikarna började löpa samtidigt runt början på september eller något sådan höglöpet var överstiget på alla tikarna.

många tikar slutar blöda, eller blöder mycket ljust när de höglöper. är hon fortfarande svullen har hon inte slutat löpa! och ett löp kan variera i längd, min tik har löpt upp emot 6 veckor.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 856
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 614
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 920
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 945
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka