TjuvParning.. HJÄLP!!

Sv: TjuvParning.. HJÄLP!!

Men nu vill han att vi ska para hans andra tik en husky/golden för alla kostnader för hans andra tik så att det går jämt upp när han får kostnaderna för första valparna...

Fattar mig inte på honom.. Men det går lixom inte och undvika honom heller då vi bor typ grannar..

Känns som att man får flytta för att slippa honom och hans tjat om pengar och valpar..

Sen så kom det en äldre dam för typ en timme sen och knackade på och frågade ifall hon fick para sin dobermann tik med våran och då sa jag att Tack för att du är vill men vi vill inte då han är blandras och det finns tillräckligt med blandraser som hamnar i fel händer och frågade varför hon inte parar med en renrasig dobermann hane och hennes svar var; Ja men det kostar pengar och jag har hört från en bekant att ni parat eran med hans tik utan att begära språngavgift..

Gissar på att hennes bekant är just han med tikarna..

Hahahaha.... se gubbstruttarna och tantalurorna i ditt område en chans att tjäna sig en liten extra slant mån tro??

Om jag var du skulle jag ringt till SKK eller någon uppfödare, ett fackförbund eller försäkringbolag eller liknande. Det finns vissa typer av kontrakt har jag för mig som man kan använda i avel just för att sådana här frågor ska ha tydliga svar. Titta på hur ett standardkontrakt ser ut (tror det finsn sådana) och om det ser bra ut till din fördel, då ber du honom att ni skriver ett sådant. Om inte, tycker jag du ska ignorera honom så gott det går och när han börjar sitt tjat säger du bara, "det är ditt ansvar att veta om dina hundar löper, vet du inte det får du skylla dig själv".

Gissar på det :mad:..

Uscha visst vill man ha små gulliga valpar som Douglas har producerat men med tankte på hur mycket blandraser det finns när man tittar på blocket oftast är dom 8-11 månader då dom inte duger för ägarna eller är för trotsiga så vill jag inte jag känna skuld för att hjälpa till den sortens verksamhet..

Hoppar inte på någon ifall någon känner sig träffad (har ju själv en blandras)..

Vi har försökt och säga att vi inte vill att våran ska para sig med hans andra tik men det verkar inte gå upp i huvudet på honom..

Att hans andra tik vart parad var ju inte ens meningen från våran sida, fast börjar misstänka att han visste om att hon löpte och bara vill tjäna pengar..

Ja, det finns ju folk till allt dessvärre :crazy:

Säg åt gubben/tanten att ni tänker "snöpa" hunden med hjälp av kemisk kastrering :devil:

Det är ju inte en 100% metod för att slippa oönskade valpar/parningar, men det lär väl inte h*n veta ;)

Jag hade inte betlt någonting av kostnaderna.
Nu vet jag inte hur långt tiken är gången men låt oss säga är de under dom 3 veckor som man kan göra de så hade jag sagt okej jag kan betala abort sprutan som brukar ligga runt 500 kr tror jag..

Går han inte med på de så fine..han verkar ju ivlja ha valparna och kanske ivll han göra ultraljud för att se hur många där är för att se hur mycket man kan tjäna..han verkar lite ful.
Att sedan desutom låta en tik som är 1.3 mån valpa gör att han verkar vara sjukare och sjukare.
Rek ålder på en tik är minst 2 år.
Hon är ju försjutton valp själv nästan.

Som sagt hade han inte gått med på deta med sprutan så hade jag inte betalt ett skit lika mycket ditt fel som hans men beslutar han sig för att behålla dem och du är inte intresserad så säger de sig själv han får sköta allt själv.

Ja, det finns ju folk till allt dessvärre :crazy:

Säg åt gubben/tanten att ni tänker "snöpa" hunden med hjälp av kemisk kastrering :devil:

Det är ju inte en 100% metod för att slippa oönskade valpar/parningar, men det lär väl inte h*n veta ;)

Varför inte helt enkelt säga att hunden är kemiskt snöpt för att slippa upprepa det förra misstaget. ;) Bättre det än att säga att det ska göras.

Har tänkt detta med kastrering lite löst men efter allt detta så ska det bokas in en tid så man slipper sånt här i framtiden :mad:

Men nu vill han att vi ska para hans andra tik en husky/golden för alla kostnader för hans andra tik så att det går jämt upp när han får kostnaderna för första valparna...

Återigen.... erbjud kostnaden för abortsprutan... Om han väljer att ha kostnader för andra utlägg så är det hans ensak...

Egentigen, skulle ni inte försöka få honom att betala språngavgift och avgift för varje levande valp och allt sånt? Jag menar man brukar ju knappast få betäcka sin tik gratis annars.

Bara för att se vad han säger ^^

Jag hade inte betlt någonting av kostnaderna.
Nu vet jag inte hur långt tiken är gången men låt oss säga är de under dom 3 veckor som man kan göra de så hade jag sagt okej jag kan betala abort sprutan som brukar ligga runt 500 kr tror jag..

Går han inte med på de så fine..han verkar ju ivlja ha valparna och kanske ivll han göra ultraljud för att se hur många där är för att se hur mycket man kan tjäna..han verkar lite ful.
Att sedan desutom låta en tik som är 1.3 mån valpa gör att han verkar vara sjukare och sjukare.
Rek ålder på en tik är minst 2 år.
Hon är ju försjutton valp själv nästan.

Som sagt hade han inte gått med på deta med sprutan så hade jag inte betalt ett skit lika mycket ditt fel som hans men beslutar han sig för att behålla dem och du är inte intresserad så säger de sig själv han får sköta allt själv.

En kompis till mig tog en abortspruta på sin tik och det kostade 1500kr, fast det är säkert skillnader mellan olika kliniker oxå.

Till TS: jag hade i detta fallet varken parat eller betalat han ett enda rött nickel för det han vill ha betalt för (utom möjligen en abortspruta nu då) stå på dig! jag tycker du gör helt rätt!

Isåfall kan det vara värt att kolla upp igen.

För denna information har jag fått av hanhundägare som har kollat upp vad som skulle hända om deras hund skulle tjuvpara en annan hund på ett elelr annat sätt.

Bara utifall att som dom kollade upp. Det har inte hänt något. Enbart för att evta vad som gäller utifall att hunden smitter.

Ett tips till nästa gång; håll koll på din hund mer noggrannt när den träffar okända hundar. En olycka är lätt framme.

En kompis till mig tog en abortspruta på sin tik och det kostade 1500kr, fast det är säkert skillnader mellan olika kliniker oxå.
Abortsprutan kostar mer ju större jycke som sprutas, den går på vikt.

Han är ju inte riktigt klok :crazy:
Stackars hundar ..

Jag hade hållit mig långt ifrån människan och absolut inte betalat något. Vad tror du att han skulle göra av pengarna till en abortspruta ...? :angel:

Det verkar ju planerat från början till slut.

Om han nu mot förmodan skulle spruta tiken och den får livmoderinflammation. Vem tror du han går till då för att klämma på pengar till vet. räkningen?

Det var en bra idé att ha ett kontrakt liggande med angiven språngavg och levandevalpavg. Vifta med pappret när han närmar sig så får du säkert snart vara ifred ;)

Jag skulle på sin höjd erbjuda mig att betala för en abortspruta, inget mer. Om inte tikägaren accepterar det så får han stå sitt kast enligt mitt tycke. Tycker även att tikägaren borde informerat er om att hans hund löper, det ligger ju lite i hans intresse också. Om min hund löper så är det det första jag säger om jag märker att folk kommer för nära med sina hundar, just bara för att undvika såna här saker.

Jag tycker nog att TS har gjort sin del i att hålla koll på sin hund när hon hört efter så att inte tiken löper. Om jag släpper Nemi så att hon får leka med en annan hund så står inte jag och råglor på henne varje sekund, utan står också och pratar med ägaren lite.

Till ts, stå på dig, du har inte gjort något fel.

Jo, det har hon men hon har ändå inte varit tillräckligt noggran för då hade hon upptänkt att det var en parning på g. Jag tittar iaf mer på min hund när den får leka med okända hundar än vad jag pratar med ägare. Man vet aldrig om dom ryker ihop och slåss eller om något annat händer. Anser inte heller att TS har gjort något större fel men det är bara ett tips

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 425
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka