Tjej eller kille

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Ge mig nu alla gamla och nya skrönor om tecken under graviditeten som tyder på om det är en kille eller tjej där inne i magen…

En kollega från Indien sa till mig igår att "du får nog en tjej" eftersom jag fått mage så pass tidigt, och dessutom en ganska rund sådan. Tvärtom är det då för killmagar - tar lång tid innan magen syns, och spetsig bebismage.
 
Sv: Tjej eller kille

Tror absolut inte ett smack på sånt !

Inte när det gäller hjärtljud eller hormonstreck eller nåt annat heller !
 
Sv: Tjej eller kille

Jag hade det klassika killstrecket över magen men det var en liten tjej som tittade ut:D
 
Sv: Tjej eller kille

Kalaspinglan skrev:
En kollega från Indien sa till mig igår att "du får nog en tjej" eftersom jag fått mage så pass tidigt, och dessutom en ganska rund sådan. Tvärtom är det då för killmagar - tar lång tid innan magen syns, och spetsig bebismage.

Jag tror inte alls på det där. Ska jag gå efter min egen mage så hade jag de första sex-sju månaderna en liten pojke i magen, för att helt plötsligt ändras till en liten flicka:confused:

Min mage var väldigt liten och nja kanske inte spetsig men placerad mitt fram så att säga. Syntes ingenting alls bakifrån. Mot slutet svullnade jag upp över hela kroppen, samlade på mig jättemycket vätska. Fotknölarna syntes inte längre t ex:eek:

Det som kom ut var en flicka:love:
 
Sv: Tjej eller kille

Jag hade liten mage, ett sträck som gick ca 10 cm över naveln, hjärtljuden tydde på en pojke men ut kom en liten tjej

Det enda "spådom" som slog in var guldhjärta i kedja, det var super häftigt guldhjärtat började slå efter hjärtljudet...

Jag var oxå super sugen på apelsinjos!
 
Sv: Tjej eller kille

*kl*

Jag åt sura godisar och drack plötsligt Fanta (jag som alltid dricker Cola light). Däremot hade jag framåtmage och var dessutom övertygad om att det var en kille eftersom så många flickor fötts den senaste tiden i bekantskapskretsen ("nån gång måste det ju komma en kille"). En gång drömde jag att jag födde och då var det en flicka. Hjärtljuden låg på exakt 140 så det gav mig ingen vägledning.

Det var en tjej.

Fast jag tror inte på sånt.
 
Sv: Tjej eller kille

Har fått höra att en kantig mage då är det en kille,om mage som är rundad framåt så är det en tjej, nu tror jag inte på det för med sonen var magen rundad framåt och med tösen hade jag nästan ingen mage alls, ingen såg ens att jag var gravid:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 199
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 851
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp