Tittutultraljud?

domino

Trådstartare
Någon som varit där, Sthlm, och vill dela med sig av sin erfarenhet av besöket, dvd'n med bilderna och filmen man får med sig hem?:)
Och ni som kollade könet, såg man tydligt, exakt om det var pojke eller flicka?

Sambon och jag ska dit om knappt 2 veckor, längtar så! :bump::love::banana:
 
Sv: Tittutultraljud?

Vi var där i v 26 och gjorde köns-ul! Vi är supernöjda! Det var verkligen en häftig upplevelse. Kändes mer "speciellt" än vanliga rutin-ul:et.
Har även hört från vänner som vart där och gjort 3d-ul och dom är också hur nöjda som helst!

De var väldigt trevliga och kändes seriöst! Tony, som gör undersökningen, gick igenom alla delar av bebisen och förklarade bättre än tanten på Sös. Han såg direkt vad det var för sort, och även vi kunde se det. Ingen tvekan där.
Vi fick med en skiva hem med många bilder + en liten filmsnutt. :)

Ni kommer bli jättenöjda! Hela upplevelsen kändes väldigt "lyxig". Mer som hemmamiljö än steril sjukhusmiljö.

Ska ni göra vanligt eller 3d/4d?
 
Sv: Tittutultraljud?

Åh, känns bra att höra!:bow: :)
Vi har valt att ta 'Premiumpaketet' med allt, inkl könsbestämning :) Är sååå nyfiken nu!
Går in i v28 samma dag vi är där.
 
Sv: Tittutultraljud?

vi var där rätt sent, typ vecka 30? och blev jättenöjda!! rätt kön sa de också :p
 
Sv: Tittutultraljud?

Låter spännande!

Vad är det för ställe ni åker till? Jag har en vän som är gravid, tänkte att jag kunde tipsa henne!

Vad kostar det?
 
Sv: Tittutultraljud?

Det ligger på östermalm i Sthlm. Kostar lite men tror det är värt varenda öre iom upplevelsen man får! Det vi ska göra kostar 1600 kr. PM:a mig så kan du få länken till deras sida. Tror inte jag får lägga ut den här??
 
Sv: Tittutultraljud?

Vi var där innan jul!
han som gjorde ultraljudet frågade oss om vi ville veta könet, visste iof. redan att det var en liten tjej, men det syntes tydligt!

Här är några bilder.. :love:

2-1.jpg



1-1.jpg
 
Sv: Tittutultraljud?

Ja, det var jättehäftigt!
har några filsmnuttar där hon puttar undan navelsträngen när den kommer över ansiktet, och hur hon ligger och dricker och smackar av fostervattnet. Jag hade druckit juice på morgonen, BM sa att man kunde se om man ätit något sött, barnen drack mer då!
 
Sv: Tittutultraljud?

:D

Wow, har ni gjort extra undersökningar i och med 3.d eller hoppade ni över ett "vanligt" då?
 
Sv: Tittutultraljud?

Nej, vi har inte hoppat över nått.
har gjort två st "vanliga" innan.
Detta i 3D fick vi bekosta själva, men det var helt klart värt det!

På tittut får man inte göra denna undersökning om man ej gjort sitt rutin-ul innan, eftersom detta var ingen medisinsk undersökning (även fast BM kollade igenom hela barnet ändå)
 
Sv: Tittutultraljud?

Men ( okunnig ) det räcker om man gjort ett rutin ul-innan ?

Vi kommer också att betala för 3D och även för nupp-test när det är dags..
 
Sv: Tittutultraljud?

Vi gjorde 4d på Tittut och det var jätteroligt!!!! Det var tydligt med könet och var en riktigt härlig upplevelse. Tittade mycket på bilderna efteråt.
 
Sv: Tittutultraljud?

Det är så häftigt, och jag var så sugen men vågade inte.

Nästa barn kommer jag nog göra 3D, men kan man göra det utan att se könet?
 
Sv: Tittutultraljud?

-KL-
Vad kul att höra, tack för era svar!
Låter ju inte som att man kommer gå därifrån missnöjd iaf! :)
Vi har också gjort 2 vanliga UL innan, i v13 och rutinUL i v18. Så blir det här 3D/4D i v28 :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 577
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 243
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 662
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 827
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp