Tittat på sadlar i dag..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 158
  • Visningar Visningar 8 524
Sv: Tittat på sadlar i dag..

Nu får du väl ta och ge dig.
Du har ALDRIG ens pratat med mig, så hur vet du vem som betalar min häst och utrustning?

Du har skrivit här flera gånger att din mamma och pappa betalar. Jag bara jämförde.

Jag kanske har pengar undansatta på ett bankkonto. Mina föräldrar har väl satt in där när jag var liten och sen när jag blev större satte jag in själv.

hehe, då kommer ju de mesta pengarna ändå från dina föräldrar!

Kom på en till sak på minussidan på Zaldin (det är en allround mot hopp), jätteskön att sida i, men svår att rida snyggt i! Hamnar obönhörligen i stolsits! Och det är en jättenackdel. Alla jag sett rida i sadeln hamnar i stolsits, även mkt duktiga ryttare.

Norrland

Vart har jag skrivit vem som betalar min sadel?

Nä. För de satte in ett par hundra bara, jag sätter in större summor. Sådetså.

sådetså?
snälla, sluta skriva i min tråd. Du får den bara att bli på dagis nivå.

Tomten, skit i och svara puckot här ovan, hon har inte skrivit ett vettigt ord i den här tråden ändå.

du har rätt men hon irriterar mig något fruktansvärt, hon slänger snor i många av mina trådar!

Olinda skrev:
Tomten, skit i och svara puckot här ovan, hon har inte skrivit ett vettigt ord i den här tråden ändå.

tycker desamma!! verkligheten stämmer inte överens med hennes fantasi värld på buke...

Men var får du pengarna ifrån?
Inte fan jobbar du. Finns väl ingen seriös som anställer en 15 åring.

Vem är din sadelutprovare? Pma.
Nu antar jag att det är hoppmodellen du har, och om du hoppar i den (i genomsnitt väger en människa ca 600 kg i landningen efter ett hinder) måste bommen hålla och fördela trycket. Bommen är inte speciellt stark utan utvidgas/blir sned och dessutom så hjälper inte bossorna med stötdämpningen.
Du kan ju rida din häst med en sån sadel, men det visar ju bara att du är väldigt okunnig.

ska till sadelutprovaren på onsdag, jag ska fråga, vore roligt att veta hur hon motiverar det. måste vara där Notorius köpt sin, känner inte till någon annan återförsäljare eller utprovare av dem i värmland än h*n.

Om hon försöker få Horse Saver sadlarna att låta som vettiga sadlar och det visar sig att Notorious inte bara snackar skit, så byt sadelutprovare. ;)

Synd att det ska vara sån dagis nivå på många trådar... :eek:

Jag har iaf en Santa Cruz Jean Luc och är nöjd med den.
Ligger väldigt bra på hästen dock minus för läderkvaliten som inte kan va så vidare bra. På vissa ställen där sadeln slitits mer har färgen skavts bort vilket det kanske inte borde ha gjort om de var riktigt bra läder... :angel:
Har haft sadeln i lite mindre än ett halvår och stoppningen är det inget fel på.

Hoppas du får tag i en bra sadel som i första hand PASSAR hästen oavsett prislapp!

jo, jag vet, får väl be om ursäkt, skjunker också ner till dagis nivån men en viss här irriterar mig!

Okej, har du någon bild på sadeln, hur den ser ut efter användning?*nyfiken*
Var är det färgen skavts bort?där stidlädren ligger?

Jo, den ska ju passa det viktigaste men jag har inte hur mycket pengar som helst att lägga ut, tyvärr:p

ska bli riktigt intressant, men man kan väl förstå på sätt och vis, hon håller väl sadlar för alla prisklasser, sen tror jag nog att hon upplyser om att det inte är någon "bra" sadel.

Notorious har väl bara selektiv hörsel. ;)

Visst kan en sadelutprovare tillhandahplla billiga sadlar också, men Horse Saver är inte en bra sadel. Kingston är bättre liksom...

Kitten en stilla vädjan....
Kan du vara snäll och sluta idiotförklara/ anklaga för att vara oseriösa, alla sadeltillpassare som inte finns på din "godkänn-lista".
Du ifrågasätter alltid sadeltillpassarens utbildning/icke-utbildning och seriositeten hos vederbörande för att de har sagt något som inte du har hört eller håller med om.
Jag kan upplysa dig om att det finns många utbildade sadeltillpassare som enbart gör det för att tjäna pengar och högaktningsfullt skiter i både häst och ryttare så fort de lämnat stallplan och det finns lika många, enligt ditt sätt att se det, outbildade, som är otroligt seriösa och duktiga.
Det finns otroligt mycket skitsnack i denna bransch och det är tyvärr ofta "vad man hört på stan" som styr huruvida någon anses seriös eller inte.

Du bidrar med mycket av din aggressiva attityd, ibland helt snurriga, bakvända fakta som ofta är grovt generaliserande, till att göra sadelträsket djupare.
Jag ger dig rätt i att en häst skall ha den sadel som passar den bäst och har du en personlig åsikt om en sadel, för att du faktiskt har ridit i den så delge oss övriga gärna den.
Tycker att det är jättebra att du berättar att du gillar din Stübben, tycker också det är bra om du talar om någon sadel du inte varit nöjd med och varför ex dåligt läder, obekvämt säte.
Men avhåll dig från att ge dig in i faktatermer som du inte har riktigt koll på och snälla snälla ge fullständigt den i att yttra dig om huruvida en sadel passar på någons häst eller inte, var vänlig och behåll det för dig själv. Du har ingen utbildning på området och du har inte sett vare sig sadel eller häst.
Mycket av det du säger är bra sadlar kan var skit och mycket av det du klassificerar som skräp kan vara väldigt bra för just det ekipaget. Så snälla, en lite ödmjukare attityd så att vi faktiskt kan disskutera och ta dig på allvar och lite mindre korståg.

Apo

Senast ändrad:

Färgen har skavts bort vid stiglädret på ena sidan. Det lustiga är att det hände efter att jag haft sadeln i bara en dag och det längsta jag då ridit i den var en kvart!
Fabrikationsfel kanske? Borde ha gått tillbaka med den egentligen men eftersom jag var i akut sadelbehov så hade jag inte tid att vänta på att en ny beställdes.

Ska försöka lägga ut en bild om jag kommer ihåg...

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 007
Senast: Calmiche
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 996
Senast: Barrel
·
Utrustning Hej! Ska köpa ny hoppsadel till pållen, men är lite lost i vad jag ska välja. Lutar dock mer mot en begagnad, får ju mer för...
Svar
2
· Visningar
1 590
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter