Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tre fikor samma dag, kallar jag inte dåligt, @Anna
Det låter ju som en sorts undantagsdag för dig, kanske behöver man inte ha en rutin eller ett system för sådana, så länge det funkar vanliga arbetsdagar och vanliga lediga dagar?
Jag hittade EN perfekt Karl-Johan svamp igår - den var mycket god!
apropå detta med lokalproducerat - jag har hittat ett gäng gårdar med lokalproducerat. Både grönsaker och kött. Jag bor i närkommun till Stockholm. De är lite gömda och jag hittade två av dom av ren slump
Det finns väl någon på Ekerö som också har självplock jordgubbar och äppelmusteri om det är de du tänker på. Långt från mig. De jag känner till annars finns på Gålö ut mot Dalarö (kött, grönsaker, potatis) och Nystugan utanför Nyköping men särskilt Nyköping är ju jättelångt ut. I Sörmland verkar det finnas en del annars men det är långt att köra så det är inte aktuellt. Det är det lättillgängliga jag saknar.
Vid liknande semesterångest för några år sedan letade jag jättemycket och mejlade tom Turistbyrån men deras enda tips var att kolla Eniro. Där hittade jag i princip inget.
Bondens marknad visst, men det är sånt projekt och det blir så analt när de står och säljer nässlor och kirskål på Södermalm, jag vet inte.
Jag tycker att det verkar som att självplock på det hela taget har "gått ur modet". Det är väl lite synd?Det finns ingen med självplock jordgubbar numera vad jag känner till -
Jag tycker att det verkar som att självplock på det hela taget har "gått ur modet". Det är väl lite synd?
Och man tycker att modet borde återuppstå nu när diverse mat-från-grunden-idéer verkar trenda.
Bärby självplock i Göteborg (ja, i kommunens lantligare delar) har många sorter, men det verkar som sagt vara ovanligt. Jag tycker det är jättetrevligt att åka och plocka lite av varje, och en bra familjeutflykt! http://www.plocka.nu/ (Jag vet att du inte bor där, jag visar bara som en liten inspiration.)Ja verkligen!
Det fanns både jordgubb, vinbär och hallonplock här i krokarna förut.
Nu har jag bara mina egna björnbär.
Bärby självplock i Göteborg (ja, i kommunens lantligare delar) har många sorter, men det verkar som sagt vara ovanligt. Jag tycker det är jättetrevligt att åka och plocka lite av varje, och en bra familjeutflykt! http://www.plocka.nu/ (Jag vet att du inte bor där, jag visar bara som en liten inspiration.)
Det här i Bärby i Gbg har funnits ett bra tag. Jag fattar inte hur de får lönsamhet, men marken i det området är nog betydligt billigare än Ekerö.
Ut mot eldgarnsö - sen följer man skyltar! Om de finns kvar.Här blev det pastasallad med gröna linser, vitlöksstekta champinjoner och hemodlad ruccola igår, äter resterna till lunch idag.
@cirkus Jag vill också hitta små gårdsbutiker på Färingsö! Du får jättegärna skicka ett pm med adress om du vill!