Vad är filékorv? Korv skuren på längden?
Jag misstänker att de tycker det är en finare korv. God i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är filékorv? Korv skuren på längden?
Zucchiniplättar från boken Det goda enkla. Jag kan fotografera och skicka till dig.
Nu blev jag tvungen att beställa den boken, sedan också en kollega nämnt den i positiva ordalag denna vecka. Jag är dålig på att köpa kokböcker, men alltså den där verkar vara helt enligt min matlagningsfilosofi och i min smak. Grönsaksodlingarna som jag jobbat hårt med börjar nu på flera håll nå fram till ljuvliga skördetider, idag resulterade detta i rödbetshoummus med matvete, broccoli, lätt kokta morotsprimörer och fetaost.
Vardagen är här. Firade med att länsa balkongens smultronplantor kl 05. BARNET har inte sett dem ska tilläggas.
Lever lajf med sommarmat!
Jorgubbar i yoghurten varje morgon, vegetarisk picknickmat till lunch och middag, inmundigas oftast på en filt i en park eller som senare idag: på en brygga. Kall ratatouille (lika god kall som varm ), surdegsbröd med hommous och ärt/sojabönsröra, melon/fetaostsallad och något kokt ägg. Kaffe och hemmagjorda hallongrottor till det (såg att @Petruska också äter sådana, gotte).