Jag har köpt hela rökta paprikor. Vad gör jag med dem?
Du kan även ha dem i tomatsoppa för att höja upp smaken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har köpt hela rökta paprikor. Vad gör jag med dem?
Älskar gulasch! Det jag var orolig för var röksmaken, att den skulle ta över.Hur du vill jag gillar att äta dem med ex kyckling istället för potatis, då tar jag en hel. Annars "lagom" stora bitar. Man kan mixa dem och ha istället för tomat ( @ameo ) om man vill.
I en gryta, kanske 2-3 beroende på hur förtjust man är i paprika. Tänk gulasch
DET låter supergottDu kan även ha dem i tomatsoppa för att höja upp smaken
Älskar gulasch! Det jag var orolig för var röksmaken, att den skulle ta över.
I sallad, äter du dem icke-tillagade? Som de är, gråa och torra?
Jag köpte i en liten mysko affär på genomresa i SmålandVar köper ni hela rökta paprikor?
Var köper ni hela rökta paprikor?
Kan det vara samma sak som min son kallar för invandrarbutiken? (Man säljer alltså inte invandrare där, fullt SÅ konstig är den inte.)Jag får dem av en kollega, annars köper jag bra rökta konserverade paprikor hos lokala konstigmat-butiken
Kan det vara samma sak som min son kallar för invandrarbutiken? (Man säljer alltså inte invandrare där, fullt SÅ konstig är den inte.)
Var på middag hos en kompis igår, det blev kyckling med ingefära/chili/koriander, potatisgratäng, sås och en kaningod sallad. Rest-rosé till och chokladglass med daim till efterrätt