Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur du vill:) jag gillar att äta dem med ex kyckling istället för potatis, då tar jag en hel. Annars "lagom" stora bitar. Man kan mixa dem och ha istället för tomat ( @ameo ) om man vill.
I en gryta, kanske 2-3 beroende på hur förtjust man är i paprika. Tänk gulasch:)
Älskar gulasch! Det jag var orolig för var röksmaken, att den skulle ta över.
I sallad, äter du dem icke-tillagade? Som de är, gråa och torra?

Idag blev jag bjuden på middag av min bror med sambo; flygande jakob till huvudrätt och pannacotta gjord på vit choklad samt limemarinerade bär uppepå till efterrätt.

Var på middag hos en kompis igår, det blev kyckling med ingefära/chili/koriander, potatisgratäng, sås och en kanongod sallad. Rest-rosé till och chokladglass med daim till efterrätt :d

Senast ändrad:
Var på middag hos en kompis igår, det blev kyckling med ingefära/chili/koriander, potatisgratäng, sås och en kaningod sallad. Rest-rosé till och chokladglass med daim till efterrätt :d

Förlåt att jag fnissar lite men kaningod sallad?! :D Jag förstår att det var slint på tangenterna (gör det själv också!) men det blev så klockrent i sammanhanget :rofl:

Tillägg: Äsch då, nu hade du ju ändrat :p

Ikväll ska jag göra...har ingen aning, har hjärnsläpp, har gjort hemgjord pizza två fredagar i rad så tror familjen tröttnat, har ingen köttfärs hemma så ingen tacos. Snälla hjälp mig:banghead:

Imorgon ska vi till grannen och äta knödel mit sauerkraut. Har aldrig ätit så ska bli spännande:D

Tva av sonerna kommer upp fran Florida i dag och jag har handlat sa jag har lite olika val till mat medan de ar har.
Grillad stek en dag i alla fall, och seafood en middag ... sedan blir det kanske grillad pizza en dag. :d

@Killaloe låter nästan som samma ingredienser som i min middag! Hade en kompis över, vi lagade quesadillas. Hälften fyllda med gröna linser, chipotle, majs, rödlök, koriander och mozarella, och anra hälften fyllda med belugalinser, rödlök och fetaost. Guacamole och hoummos till (cross-over-cooking eller? :angel:) och sallad med egengroddade gröna linser, ärtskott, gurka och persimon. Aperol spritz till fördrink, shiraz till maten, kokosglass till efterrätt och Benedict Cumberbatch + godis till andra efterrätt (bio: the Imitation Game).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
625
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
636
· Visningar
28 525
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
5
· Visningar
250
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar