Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hört så mycket bra om chips med salt och vinäger smak så jag köpte mig en påse men det smakar ju inte alls gott:down:

Jag tror att det är något man antingen gillar eller inte gillar, inget man bara rycker på axlarna åt. Jag gillar! Men jag tycker om det mesta som är surt och skarpt typ surkål, pommes frites med vinäger, inlagd gurka etc.

Jag åt en jättegod linssoppa på röda linser med bl a paprikapulver, citron, bladpersilja och grekisk yoghurt.

Fredagens charkbricka blev förresten succé!

Vi var ute och drack öl igår, dvs sambon ökade och jag tittade på samt körde hem. Fördelen var att han inte orkade sin efterrätt och jag fick äta upp hälften. :D Så igår fick jag pubgjord hamburgare (så himla god) samt efterrätt i form aven munk med kaffeglass och kolasås (snutkaffe). Jag kände mig något tjock när jag rullade hemåt, men det var det värt :D

Bakat Bostock, sanslöst gott. Imorgon är min sista dag i tjottahejti, sen är jag tillbaka på mitt älskade kontor. Då ska jag fjäska in mig med hembakt tänkte jag.

Tack för svar! Och så kommer ett gäng frågor :)
Hur många kan jag använda på en och samma gång i en gryta? Har ingen aning om hur mycket smak de ger.
Ugnen, hur då?
I sallad; hela eller skära i bitar?

Hur du vill:) jag gillar att äta dem med ex kyckling istället för potatis, då tar jag en hel. Annars "lagom" stora bitar. Man kan mixa dem och ha istället för tomat ( @ameo ) om man vill.
I en gryta, kanske 2-3 beroende på hur förtjust man är i paprika. Tänk gulasch:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
625
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
636
· Visningar
28 525
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
5
· Visningar
250
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar