Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ätit en lazy mans cioppino och druckit fin grappa serverat av en mycket stolt krägare som häromdagen belönats med Marchio Ospitalità Italiana på Italienska Ambassaden i Stockholm. Utmärkelsen tilldelas de italienska restauranger i Sverige som på bästa sätt representerar Italien och den italienska matkulturens traditioner och värden.

Jag hittade en hel ask med 'girl scout cookies' idag. Den hade gomt sig langst in i skafferiet och blev en utmarkt lunch. :d 'Thin mints' med en stor kopp kaffe till. Till middag akte en grillad kyckling med hem i varukorgen tillsammans med en osorterad mangd fyllda jalapenos och hot cherry peppers ... Det blev i alla fall en interesant dag vad galler mat. lol

Inte alls tänker jag! :D

Vi ska äta någon typ av köttgryta med estländsk gurksallad till idag. Det är så fint när sambon står för matlagningen och jag kan ägna mig åt viktigare saker (som buke :D)
Rotmos med kryddpeppar och stark senap är ju rena ambrosian!

Jag ha f ö varit så bortskämd med sambons goda mat hela helgen att jag knappt kände för att laga mat idag.

Lat idag. Lokala Ica har haft extrapris på grillad kyckling denna vecka så det blev en sådan (igen... :o). Massor av grönsaker till plus en sås på matlagningsyoughurt, den gröna starka thaifisksåsen, lime och rödlök. Lite udda men gott :)

I min frys finns det mycket smått och gott... ur den kom en väldans trevlig älg-chili :d. Kokade ris och hade en massa grön och röd-saker som tillbehör (avocadon hade gått hädan tyvärr :(). Gotteligottgott :d:d

Alltså, jag har kommit på nåt godare om man inte är vegan (host). Man gör moset, men river grönmögelost över så det smälter in i moset.
Gör kryddpeppar överflödigt.
Nähä du, den går jag inte på. Du tror att du kan smacka i mig vad som helst för att jag inte vet bättre? Kryddpeppar och rotmos är som äppelkaka och vaniljsås, koriander och lime, gin och tonic... :d

Nähä du, den går jag inte på. Du tror att du kan smacka i mig vad som helst för att jag inte vet bättre? Kryddpeppar och rotmos är som äppelkaka och vaniljsås, koriander och lime, gin och tonic... :d

Åhååååå, en vegan med näringsbrist:D

Jomenvisst serru, grönmögelost och mos är en höjdare.

Förresten så kommer jag att baka en tårta till nästa helg. Tar gärna emot tårttips! Jag har inga planer alls än så länge men gör gärna något höstigt eller vintrigt (även juligt), både smak- och dekorationsmässigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
668
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 649
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30