Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använder fredagar för att komma ner i varv så jag orkar vila upp mig under helgen.
Hur ska man göra då när man typ inte har annat än arbetshelger på sitt arbetsschema och inte har ett jobb där man tillåts "varva ner" passet innan ledighet? :confused: (Arbets)Livet är orättvist, I tell ya. :(

Min helg är dispositiv men just denna veckan lör-sön :D

Igår en finn crisp med Bregott, Cheddar, skinka och dressing med honung och senap till middag :d

Åt som en (liten) häst i onsdags och då blir det stopp dagen efter.

Här blev det grönsakssoppa på frysta grönsaker i påse, romanesco mix, buljongtärning och lite extra gröna soyabönor. Till efterätt blev det chokladmousse från påse med grädde och hallon. Yey för hel/halv/trefjärdedelsfabrikat!

Idag blir det barnmat tror jag. Sambon äter middag på stan och jag har glömt köpa potatis till köttfärsen.

Och så en finn crisp förstås.

Laddade inför helgen på lunchen med att köpa en flaska Chianti, en oemotståndlig sådan. Måste jobba lite till. Får se vad det blir till middag sedan.

Kladdkaka, sen till efterrätt en skål grönsakssoppa och ett knäcke med pepparrotsost och ett stort glas mjölk.

I matlådan till jobbet; rester på gårdagens korvgryta med ris.

Det låter som väldigt vettiga matprioriteringar :D Kladdkaka bör alltid ätas som huvudrätt!

Idag daal med ris och morotsraita(typ) till lunch och i afton rökt makrill, kokt potatis med smör, fänkålssallad, bladspenat och en massa citron i typ allt. Så jäkla god middag! Daalen blev för stark, men raitan svalkade något litet.

Jag har varit på Elverket och sett Liv Strömqvist ser dig. Kan vara en av mina bästa teaterupplevelser någonsin, jag ÄLSKAR Liv Strömqvist. Innan åt jag Chili Squid på Wagamama, efter ett glas italienskt på Bistro Süd. Nu inväntar jag högrevsgryta från Croc-Pottan, ska bli spännande. Jag har makalösa vänner som skämmer bort mig.

Potatismos, sojakorv, ättiksgurka, morotsbitar och ketchup.

I kväll blir det Felix soppa tomat&mozzarella och baguette.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
679
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 651
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II