Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Restlunch idag och som vanligt i gryttider är maten bättre dagen efter. Lite roligare med matlåda då.

Middagen bestod av rotfruktssoppa med en klick svart slempropps- och valnötsröra, en massa bladpersilja och lite av särimner-rödkålen på en rågbrödsmacka med keso. Alltihop mycket gott och jag njuter fortfarande av att få lov att äta(ni här är ju mitt crew, ni har kanske fattat att jag flyttat fram trupperna och går i närstrid med en ätstörning) och känner mig så jäkla duktig som jobbar på.
Jag är imponerad av att din strategi är så kulinarisk. Riktig matlagning och riktig mat. Mat som kräver att du tänker, förhåller dig och planerar. Och äter. Och maten är kreativ och inspirerande.

Vi ser ju inte alls allting här, men för mig låter det som att du har kommit väldigt långt ändå efter dippen för en tid sedan.

Själv bojkottar jag just Findus ärtor efter miljöskandalerna här i Skåne för två (?) år sedan.. :rage: Mer nonchalant företag får man leta efter! :banghead:
Jag måste erkänna att jag inte har full koll på vad som hände, det är många år sedan jag bodde i området.

Idag blir det en thailändsk kyckling och grönsakswok med glasnudlar och kokosmjölk (försöker skippa gluten så gott det går) .

Hoppas på att dottern 2 år gillar det.

Har precis ställt ut en boeuf bourgignone på balkongen. Imorgon slänger jag i lite rotfrukter och så får den puttra någon timme till.

Ikväll blev det en fantastisk räkpasta som sambon gjort.

Aptiten i botten och vaknat en gång i timmen hela natten (medicinrelaterat) , så igår blev det ett par miserabla vårrullar och vatten. Idag ska jag därför äta sushilunch, vi har en fantastiskt bra sushi vid jobbet, det borde väcka smaklökarna.

Dagens lunch: en lite torftig salladsförrätt bestående av avocado, morotsslantar, fetaost och dressing, vilket motiverade huvudlunchrätten: OSTKAKA på ostkakans dag :d
En av mina kollegor i lunchrummet blev så sugen att han sprang iväg till närmaste butik och inhandlade en egen ostkaka och sylt :D

Seeeeg halloumi och alldeles för peppriga aubergineskivor, och mjölig nästan grynig potatisgratäng och en sorglig sallad. Några solroskärnor var bittra och tomaterna övermogna. Men mjölken var iskall och god.

Man kan inte vara på topp jämt inte.

Icas salladsmix med råkost toppat med äpple och lite fräs på anammas veggobitar, kikärtor, cashews och pumpakärnor. Lite vitlök i stekoljan, sedan dressing på salladen av olivolja, äppelcidervinäger, salt och peppar. Till efterätt blir det chokladtryffelpaj med grädde köpt från det prisade lokala konditoriet.

En kryddstark pytt på restpotatis, rest-bratwurst och en gul skivad lök. Kryddad med stark paprika, svartpeppar och dragon. En klick hickory till och ett berg riven rödkål och en näve salta solroskärnor på det. Mjölk till.

Ikväll blir det nån typ av fiskgratäng med sallad. Imorgon bitti drar jag igång krockpottan och gör en bolognese tror jag. Min soulmate @Anna har ju övergivit allt var tradition heter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
678
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 651
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar