Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att du är helt fantastiskt duktig och jag är jätteimpad av att du håller så hög kvalité på ditt intag av mat! Jag tror du äter bättre mat än många andra! Och du inspirerar!
Jag instämmer med föregående talare. Sneglar jämt lite lätt avundsjukt - men inspirerad! - på dina matlådor och middagar, @Koltrast Du tillför så mycket spännande saker i denna tråd, inte minst för en som själv är restriktiv med eller utesluter köttprodukter. Men viktigast är ju att med den bakgrunden så ska du vara alldeles särskilt stolt för egen del, och känna dig duktig med all rätt!
PS. Nu blev jag sugen på creme ninon.
Jag är imponerad av att din strategi är så kulinarisk. Riktig matlagning och riktig mat. Mat som kräver att du tänker, förhåller dig och planerar. Och äter. Och maten är kreativ och inspirerande.
Vi ser ju inte alls allting här, men för mig låter det som att du har kommit väldigt långt ändå efter dippen för en tid sedan.
@Koltrast Mat med smak, samvete och alltid något med textur.
är först sen två veckor jag varit såhär fast besluten. Det är första gången någonsin jag känner sån här motivation att bli frisk. Det är STORT.
Tack! Jag tycker också att jag är duktig.
Tack! Vad roligt att min mat är inspirerande, det trodde jag inte(har sett mig som trådens gråa mus matmässigt). Jag äter ju relativt enkel och framförallt billig mat och ofta bygger jag vidare på rester från dagen innan så själva matlagningen tar sällan särskilt lång tid.
Det är ett jättearbete jag gör med mig själv, så själva matlagandet är verkligen det lilla.
Eftersom jag nu bestämt mig på riktigt för att verkligen få bukt med anorexin går jag in helhjärtat för att äta fullvärdiga måltider på fasta tider. Då blir matlagandet något roligt i allt det jobbiga(för det är verkligen inte lätt och nära på ett heltidsarbete att bli frisk, åtminstone såhär inledningsvis) och ett sätt för mig att få utlopp för lite kreativitet. Jag planerar sällan exakt vad jag ska äta på förhand utan låter utbudet i kylen/butiken styra. Däremot är jag apstrikt med att äta regelbundet, tillräckligt och allsidigt och planerar alltid att jag ska äta.
Du har rätt i att jag kommit en lång väg sen i somras, men det är först sen två veckor jag varit såhär fast besluten. Det är första gången någonsin jag känner sån här motivation att bli frisk. Det är STORT.
Jag ser inte på grönsaker som att de spär ut proteinerna, men det är väl helt självklart att omelett och grönsaker är en trevligare, godare och mer lättäten måltid än omelett utan grönsaker?Går lättare att äta om jag har någon grönsak att "spä" ut proteinerna med.
Jag ser inte på grönsaker som att de spär ut proteinerna, men det är väl helt självklart att omelett och grönsaker är en trevligare, godare och mer lättäten måltid än omelett utan grönsaker?