Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min älsklings matlådor jag gjorde igår:

Det blev lite över till mig också ;) Hans kollegor var väldigt imponerade (och de fick smaka litegrann men INTE någon tamago! De är hans favoriter :D).

Jag trodde du råkade särskriva och menade "älsklingsmatlådor". :D Menar du att du står och gör sådana matlådor åt någon annan??

Jag trodde du råkade särskriva och menade "älsklingsmatlådor". :D Menar du att du står och gör sådana matlådor åt någon annan??

Japp :p Med tanke på att han hjälpte mig lägga in nytt golv i det som ska bli mitt kontor (klickgolv och jag kommer INTE överens :meh:), fixade handbromsen på bilen och bytte till vinterdäck på sagda bil tycker jag att det var ett helt ok byte. Plus att han frågade väldigt snällt om jag ville göra dem :D

Kantarellrisotto Cajsa Warg-style, dvs kokt på svart ris(ser riktigt jäkla äckligt ut, men riset verkar klara att behålla kärna riktigt fint) och rödvin. Kommer inte göra om detta, även om smaken blir ok ser det alldeles för oaptitligt ut!

Kantarellrisotto Cajsa Warg-style, dvs kokt på svart ris(ser riktigt jäkla äckligt ut, men riset verkar klara att behålla kärna riktigt fint) och rödvin. Kommer inte göra om detta, även om smaken blir ok ser det alldeles för oaptitligt ut!
Låter enastående fult faktiskt, men gott! :D

Vem var det som tyckte att pasta och pesto är ett sådant lågvattenmärke? :) Jag har nyss ätit det och med hemmagjord pesto tycker jag det försvarar sin plats på tisdagsmiddagsbordet när båda i familjen jobbat över. Vatten till pga viktkris.

Vem var det som tyckte att pasta och pesto är ett sådant lågvattenmärke? :)

Haha, lågvattenmärke vet jag inte - men det är definitivt en återkommande "nödrätt" hos mig för att snabbt proppa i mig något mättande mellan jobb och stall. Dessutom tröttnar jag aldrig på pasta.

Men till sist känns det ju en smula fantasilöst, även om jag varierar mellan pesto på basilika och på soltorkade tomater, samt att jag någon gång skojar till det med lite extra riven parmesan över. Hemmagjord pesto har jag ju dock inte tid med vid dessa turbomiddagar utan det är olika burkvarianter som gäller att sleva på. (I kväll blev det för övrigt farfalle med tomatpesto, som av en händelse!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
684
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 652
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?